تاریخ انتشار : جمعه 14 تیر 1398 - 13:53
کد خبر : 58599

اعتراض به مستکبرین بُعد اصلی مناسک حج است/ مشکلات اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های شیطانی است

اعتراض به مستکبرین بُعد اصلی مناسک حج است/ مشکلات اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های شیطانی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تبریک تولد کریمه اهل‌بیت (س) و با اشاره به قرار گرفتن در هفته حج، اظهار کرد: حج یکی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تبریک تولد کریمه اهل‌بیت (س) و با اشاره به قرار گرفتن در هفته حج، اظهار کرد: حج یکی از ضروریات و فروع دین است؛ در این رابطه خداوند در آیه ۹۷ سوره آل‌عمران می‌فرماید: برای خدا است بر گردن مردم حج خانه خدا.

وی با اشاره به اینکه حج بر همگان واجب نیست، تصریح کرد: حج بر کسانی که به استطاعت برسند واجب است؛ حال اگر بر کسی واجب شد و نرفت به خود ظلم کرده است؛ بر اساس آخر آیه ۹۷ سوره آل‌عمران در مورد اهمیت حج هر فرد مستطیع که حج را به‌جا نیاورد کافر است؛ البته این کفر اعتقادی نبوده و کفر عملی است.

امام‌جمعه موقت شهر یزد ادامه داد: در روایت داریم اگر کسی مستطیع باشد یعنی می‌تواند به حج برود و عمداً به حج نمی‌رود وقتی می‌خواهد بمیرد به او خطاب می‌شود که فلانی بمیر به دین یهودیت یا نصرانیت یعنی کسی که عمداً تارک حج باشد مسلمان نمی‌میرد.

وی با اشاره به اینکه حجاج بیت‌الله‌الحرام آماده یک سفره بزرگ عبادی_سیاسی هستند، گفت: مقام معظم اخیراً فرمایشات مهمی در دیدار با کارگزاران حج داشتند؛ ازجمله فرمایشات ایشان این بود که «اینکه بعضی می‌گویند حج را سیاسی نکنید، این سخن نادرستی است؛ زیرا ابعاد سیاسی حج برخاسته از دستورات اسلام است».

آیت‌اللهی با اشاره به اصرار امام راحل و مقام معظم رهبری بر این‌که «حج یک برنامه عبادی سیاسی است»، افزود: بر اساس گفته علامه جوادی آملی سیاست بر دو قسم است: یک سیاست الهی داریم و یک سیاست شیطانی؛ آنچه متدینین از آن نفرت داشته و از آن گریزان‌اند سیاست شیطانی است.

وی تصریح کرد: سیاست شیطانی یعنی حیله‌گری، دغل‌بازی و دروغ گفتن به مردم؛ رانت‌خواری، مفاسد اقتصادی، حقوق نجومی، ثروت‌اندوزی بعضی از آقازادگان، فقر و مشکلات زیاد اقتصادی اکثر جامعه؛ این‌ها نتیجه سیاست شیطانی است؛ با تمام وجود با این‌گونه سیاست‌ها مخالفیم.

امام‌جمعه موقت شهر یزد ادامه داد: یک قسم سیاست هم داریم و آن سیاست الهی است؛ سیاستی که مقام معظم رهبری و امام راحل قائل به آن هستند؛ این همان سیاستی است که مرحوم امام درباره آن می‌فرمودند: «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست».

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با حج اذعان کرد: یکی از اهداف برپایی حج وحدت مسلمانان است که مصداقی از حج سیاسی است؛ برپایی مناسک حج و نمایش وحدت مسلمانان مصداق آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» است.

آیت‌اللهی با بیان اینکه یکی دیگر از چیزهایی که خیلی در مسئله حج مهم بوده، «برائت از مشرکین» است، گفت: برائت از مشرکین و بیزاری جستن از دشمنان دین یک سیاست الهی و بوده و جزو فروع دین اسلام است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است و دستورالعملی برای زندگی تا روز قیامت به‌حساب می‌آید، تصریح کرد: برائت از مشرکین مضمون آیات ابتدایی سوره برائت در قرآن کریم است و بر اساس آن خداوند از مشرکان عهدشکن برائت جسته است؛ امروز نیز باید از مشرکان بیزاری بجوییم؛ در زمان کنونی چه کسی عهدشکن تر و ناقض قول‌تر از آمریکای جنایتکار است؟ سیاست الهی یعنی اینکه بر اساس دستور قرآن و دین عمل کنیم.

امام‌جمعه موقت شهر یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر پایبندی به حدود و مبانی اسلامی، اظهار کرد: دراین‌باره مقام معظم رهبری فرمودند «در داخل کشور نیز هر جا و در هر مسئله‌ای به مبانی و حدود اسلامی بیشتر پای بند بودیم، یاری خدا بیشتر شامل حال ما شد و در هر جا از این مفاهیم غفلت کردیم، چوب غفلت خود را خوردیم»؛ ما در این مدت دیدیم کسانی که به اصل «توکل بر خدا» توجه نکردند و امید و اعتمادشان به دشمن بود، چوب غفلت خود را خوردند؛ در قضیه برجام هم چوب غفلت خود را خوردیم.

وی افزود: در مقابل آن کسانی مانند سپاه پاسداران، امید و توکلشان به خدا بود و به «إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم» ایمان داشتند، در قضیه نابود کردن پهپاد آمریکایی دست یاری خدا را دیدند و افتخار دیگری برای نظام اسلامی آفریدند.

حمله به حجاب و اعتقادات دینی مردم آخرین سلاح دشمن است

امام جمعه مهریز ضمن انتقاد شدید از وضعیت ولنگاری در یزد دارالعباده گفت: برخی متوجه نیستند که آمریکا تمام عیار به میدان آمده است و سلاح او در این جنگ، لاقید و بی دین کردن مردم و بی اثر کردن غیرت و ناموس پرستی و رواج فساد و فحشا در جامعه اسلامی است.

حمله به حجاب و اعتقادات دینی مردم آخرین سلاح دشمن است

حجت الاسلام محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین می فرمایند مانند کسی تقوا پیشه کنید که دامن همت برای اطاعت از خدا به کمر زده است و سخت تلاش می کند و در فاصله مرگ و زندگی چالاکانه راه می پوید و از ترس عذاب آخرت به درگاه خداوند استغفار می کند و در رفتن به عالم آخرت و عاقبت کارها به اندیشه می پردازد.

 امام جمعه مهریز با اشاره به ۱۹ تیرماه، سالروز کشف کودتای نوژه علیه نظام خاطرنشان کرد: تقابل به معنای اقدام برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از راههای مختلف است. به فرموده مقام معظم رهبری، کودتای نوژه یک کودتای نظامی و یکی از تقابل های عملی آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران بود که با شکست مواجه شد. تحریم های اقتصادی امروز نیز تقابل عملی محسوب می شود.

وی تأکید کرد: بعد از ناکامی آمریکا در تقابل عملی و مقاومت ملت شریف ایران در برابر هجمه‌های نظامی و اقتصادی، این رژیم فاسد، تقابل عملی را کافی ندانست و در کنار آن، سیاست تقابل نظری را علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفت. تقابل نظری یعنی مبارزه با جمهوری اسلامی درصحنه اعتقاد، فرهنگ و مسائل اخلاقی که امروز دشمنان ما همه توان و نیروی خود را در این عرصه متمرکز کرده‌اند و این جنگ خطرناک جنگ نرم است و باید هوشیار باشیم.

محی‌الدینی افزود: دشمن بعد از آزمودن راه‌های مختلف، امروز به سراغ خانواده‌ها و جوانان آمده است و فرهنگ، حجاب اعتقادات ناب اسلامی را هدف قرار داده است. برخی متوجه نیستند که آمریکا تمام‌عیار به میدان آمده است و سلاح او در این جنگ، لاقید و بی‌دین کردن مردم و بی‌اثر کردن غیرت و ناموس‌پرستی و رواج فساد و فحشا در جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه مهریز ضمن انتقاد شدید از رواج بد پوششی و کشف حجاب در یزد و شهرستان‌های استان هشدار داد: آیا امروز کار باید به‌جایی برسد که مردمان یزد دارالعباده که به عبادت و قناعت معروف هستند نگران کشف حجاب‌ها و افزایش آمار طلاق باشند؟ این معضلات به‌زور ریشه‌کن نمی‌شود بلکه در این راه به دلسوزی همگانی، اتحاد مردم و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر برای مقابله با اقدامات دشمن نیاز دارد. باید همه مردم نسبت به مقابله با نقشه‌های شوم دشمن احساس مسئولیت کنند.

وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه‌های خود به ۱۴ تیر و روز قلم اشاره کرد و گفت: نویسندگان و رسانه‌ها باید در نگارش تقوای الهی را رعایت کنند. مقام معظم رهبری فرمودند هر کس قلم‌به‌دست می‌گیرد باید باتقوا، صادق باشد و عفت کلام داشته باشد نسبت به دیگران انصاف را رعایت کند.

محی‌الدینی روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت و لزوم توجه به انتظارات شهروندان و افکار عمومی را گوشزد کرد. همچنین با اشاره به ۱۶ تیرماه و روز مالیات، ضرورت پرداخت مالیات در جهت آبادانی و حفظ منافع اقتصادی و اجتماعی کشور را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به ۱۷ تیرماه و روز تجلیل ا ز امامزادگان و اتباع متبرکه، این اماکن را قطب فرهنگی کشور خواند و در ستایش شخصیت والای حضرت احمد بن موسی (ع) شاه‌چراغ تصریح کرد: ایشان بسیار کریم و شخصی جلیل‌القدر و پرهیزکار و نماد درک جایگاه و شأن ولایت بودند. بعد از شهادت امام موسی کاظم (ع) مردم گرد ایشان جمع شدند و با ایشان بیعت کردند؛ اما حضرت احمد بن موسی (ع) اعلام می‌کند که من خود در بیعت برادرم علی بن موسی الرضا (ع) هستم و بدانید بعد از پدرم، برادرم علی، امام و خلیفه حق و ولی خداست و اطاعت او بر همه شیعیان واجب است.

انقلاب اسلامی ایران، الگویی ماندگار در جهان است

امام جمعه موقت بهاباد گفت : ایستادگی مردم ایران در برابر توطئه‌ها و فزون‌خواهی‌های استکبار جهانی ،اگرچه هزینه‌هایی را بر مردم ایران تحمیل کرده، اما تجلی اقتدار و عظمت مردم ایران در برابر بی سابقه‌ترین فشارها و تحریم‌ها در عین حفظ ثبات و اقتدار ایران اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب، نظام اسلامی را به الگویی ماندگار در جهان تبدیل کرده است.

حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه آمریکا؛ بزرگترین دشمن حقوق بشر است افزود: حقوق بشر به‌عنوان مقوله‌ای که آمریکا به صورت کاملاً دوگانه برای تحقق اهداف خود به کار می‌برد شناخته می‌شود.

امام جمعه موقت بهاباد ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را به همه مسلمانان و ملت ایران تبریک و تهنیت گفت و افزود: حضرت معصومه (س) اسوه و الگوی دختران جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اولین روز ماه ذی القعده سال ۱۷۳ ه. ق، زادروز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) است؛ بانویی که زندگانی سراسر الهی و دینی‌اش و تربیت در دامان امامت و ولایت، آن حضرت را به الگو و اسوه ایی دینی برای دختران جامعه اسلامی در تمامی دوران‌ها تبدیل نموده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد