تاریخ انتشار : جمعه 14 تیر 1398 - 8:21
کد خبر : 58585

جای خالی جایگاه عادلانه زنان در جامعه ایران!

جای خالی جایگاه عادلانه زنان در جامعه ایران!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- فاطمه سطوتی؛ گفتمان مرحله نوین زنان و دختران ایران، اتفاق قابل توجهی که شاید این روز‌ها کم و بیش به آن پرداخته می‌شود. اما عکس مطلب همان نقطه مهمی است که این روز‌ها اذهان مردم توسط کاسبان فمنیسم جهت داده می‌شود که شاید هدف نه خود او، بلکه قرارادن برای رسیدن

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- فاطمه سطوتی؛ گفتمان مرحله نوین زنان و دختران ایران، اتفاق قابل توجهی که شاید این روز‌ها کم و بیش به آن پرداخته می‌شود. اما عکس مطلب همان نقطه مهمی است که این روز‌ها اذهان مردم توسط کاسبان فمنیسم جهت داده می‌شود که شاید هدف نه خود او، بلکه قرارادن برای رسیدن به هدفی غیر او است. می‌شود همان نگاه ابزاری!

نگاه دوگانه‌ای که این روز‌ها در فضای مجازی و حقیقی با واژه هایی، چون حجاب و بی حجاب مطرح شده و با عنوان حجاب اجباری به آن دامن می‌زنند. تمامیت زن و یک دختر را به مسائلی گره می‌زنند که شاید او را از هدف والای آفرینش انسانیت دور می‌کند.

گمان می‌کنم جامعه امروز سرزمینم، بیشتر به یک قطب دخترانه‌های تشکیلاتی دغدغه‌مند نیاز دارد که از کلیشه‌های پیرامون خود فاصله بگیرد و به عمق و بطن رسالت خودش بپردازد و مبلغ آن باشد. نه شعار بدهد و نه نقش تزیینی نسبت به تجمع داشته باشد. واضح تر؛ اصلات داشته باشد.

بعد از ۴۰ سال، وقت آن رسیده نه از برابری بلکه از عدالت حرف بزنیم. عدالتی که نه از زن کار مردانه بخواهد و نه او را ضعیفه‌ای بنامد که فقط کار‌های دم دستی از دستش بربیاید. زن در جایگاه خود نقشی موثر دارد. زن باید از درک سیاسی برخوردار باشد.

فاطمه سطوتی- فعال دانشجویی و مسئول سابق انجمن اسلامی مستقل خوارزمی انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد