تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 18:12
کد خبر : 58562

پیوست “عفاف و حجاب” در برنامه‌ها دیده نمی‌شود/ معاونت اجتماعی استانداری شفاف‌سازی کند در حوزه زن و خانواده چه بودجه‌ای هزینه کرده

پیوست “عفاف و حجاب” در برنامه‌ها دیده نمی‌شود/ معاونت اجتماعی استانداری شفاف‌سازی کند در حوزه زن و خانواده چه بودجه‌ای هزینه کرده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: ۲۵ ارگان متولی امر و عفاف و حجاب استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: ۲۵ ارگان متولی امر و عفاف و حجاب استان هستند که ۱۲ مورد از آنان به طور مستقیم در ترویج این امر نقش دارند.

وی با بیان اینکه بنیادملی عفاف و حجاب در کشور سابقه ۱۰ ساله دارد، افزود: این بنیاد در ۲۲ استان نمایندگی دارد که امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رییس شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب به طور مستقیم بر فعالیت‌های رصد می‌کنند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین بیان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه براساس قانون مصوب مجلس باید به مقوله عفاف و حجاب بودجه تعلق گیرد؛ متاسفانه در بودجه فرهنگی برای بخش عفاف و حجاب بودجه ای لحاظ نمی‌شود.

محمدبیگی تصریح کرد: براساس آیات الهی ما موظف هستیم از عفاف و حجاب حمایت کنیم چراکه کرامت انسانی و نباید به آن به عنوان محدودیت بنگریم.

وی اذعان کرد: بنیاد عفاف و حجاب در اسفندماه سال ۹۴ در قزوین فعال شده که تاکنون ۵ شورای برنامه ریزی بنیاد عفاف و حجاب با مدیریت این بنیاد برگزار شده است.

این مسئول عنوان کرد: تصمیم گیری‌های کلان عفاف وحجاب باید در این حوزه انجام شود؛ هرچند حضور برخی مسئولین در این شورا بسیار ضعیف است.

محمدبیگی ابراز کرد: امسال با حضور معاون امنیتی سیاسی استانداری بنا شد بودجه ویژه به سازمان‌های مردم نهاد عفاف و حجاب تخصیص داده شود و ما منتظر هستیم. هرچند در سال‌های گذشته شاهد بی مهری بودیم و بودجه به این حوزه اختصاص داده نشد و ما فعالیت‌ها را با حمایت دفتر امام جمعه و بسیج پیش بردیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: در شورای پنجم مصوب شده که استانداری بودجه ویژه ای را برای عفاف و حجاب اختصاص دهد و این امر محقق نشد؛ علت این امر نگاه سیاسی، جناحی و شخصی به این موضوع است.

وی با اشاره به روز بزرگداشت ولادت حضرت معصومه در ۱۵تیرماه عنوان کرد: نشست‌های تخصصی بانوان محجبه در روز یکشنبه ۱۶ تیر و تبیین حقوق شهروندی و احترام به قانون حجاب و عفاف در ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: قانون در بحث حقوق و مجازات اسلامی می‌تواند از طریق دیه، حدود و تعزیرات وارد شود که بر این اساس عفاف و حجاب به حدود و تعزیرات تعلق دارد و سازمان تعزیرات می‌تواند با اعمال جریمه وارد شود.

محمدبیگی ابراز کرد: متاسفانه با گذشت چهار دهه از انقلاب، نگاه قانونی به حجاب صورت نگرفته است در حالیکه حجاب حق شهروندی است.

این مسئول گفت: برای پاسداشت عفاف و حجاب که به نوعی شخصیت و سلامت خانواده را حفظ می‌کند، هیچ سازمانی وجود ندارد و هیچ واحد درسی در دانشگاه و مدارس به این مقوله اختصاص نیافته است.

وی اذعان کرد: امسال از ۹ سمن زن و خانواده که حائز بودجه بودند تنها یک سمن توانسته اعتبار اخذ کند و مجموعا اگر اعتبار تعلق بگیرد ۵۰میلیون تومان است در حالی که بودجه سال ۹۷به میزان ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

محمدبیگی اضافه کرد: سال گدشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بودجه وارد معاونت اجتماعی وارد شده، حال سوال ما از مسئولان این است که چه مقدار ازاین بودجه صرف بنیاد عفاف و حجاب و حوزه‌های حجاب و پوشش و خانواده است؟!

وی تصریح کرد: سال ۹۷ یکی از از پرطلاق ترین سال‌های کشور در طول تاریخ بود؛ معاونت اجتماعی پاسخگو باشد برای این موضوع یکی از موضوعات پیش روی خانواده‌هاست چه میزان بودجه تعلق گرفته است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: بسیاری از فعالیت‌های بنیاد عفاف و حجاب بدون بودجه است و در حالی که سازمان‌های مردمی بودجه بیشتری را اخذ می‌کنند که حتی ممکن است خروجی بالایی هم نداشته باشند.

وی افزود: ۱۹ تیرماه به نام عفاف و حجاب؛ اخلاق مداری و خانواده سالم و ۲۰ تیرماه به عنوان عفاف و حجاب میراث گرانبها نامگذاری شده است.

این مسئول ابراز کرد: روز چهارشنبه ۱۹تیرماه با همکاری خانه طراحان ایلار همایش آموزش و دوخت رایگان چادر را از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در محل فرهنگسرای بانو برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: روز پنج شنبه همایش تجمع بزرگ دختران انقلاب برگزار می‌شود و همچنین روز جمعه و عضو شورای عالی فضای مجازی کشور پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کند و نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب محل برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دومین نمایشگاه ماندگار با غرفه‌های ویژه در البسه و پوشاک بانوان و آقایان از ۲۴ تا ۲۹ تیرماه به مدت ۵ ماه در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: امسال برای اولین بار با همکاری بسیج جامع زنان و موسسه ایلار وارد کار جدیدی شدیم که طرح رونمایی از لباس‌های عفیفانه مردانه است که جشنواره ای با حضور طراحان و با همکاری صدا و سیما برگزار می‌شود که می‌تواند زمینه‌های جذب سرمایه گذاری را فراهم سازد.

محمدبیگی عنوان کرد: به دنبال برگزاری کارگاه‌های ایده پردازی در حوزه لباس هستیم؛ همچنین در حوزه عفاف و حجاب به دنبال راه اندازی مرکز مشاوره در زمینه مهارت‌های زندگی دختران و پسران جوان هستیم.

وی ابراز کرد: با شرکت تولیدکننده چادر در شهرکرد در خصوص تعویض چادر کهنه و نو و تخفیف در خصوص قیمت چادر هستیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: حدود ۷۰درصد از لباس‌های موجود در بازار جزو پوشاک قاچاق هستند که با ارز ۴ هزار تومان وارد می‌شود در حالیکه چادر با سوبسید ۱۱ هزار تومان وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بزرگترین مشکل استان قزوین این است که پیوست عفاف و حجاب در برنامه‌های مختلف رعایت نمی‌شود و از پتانسیل عفاف و حجاب به درستی استفاده نمی‌شود.

محمدبیگی عنوان کرد: زمانی حجاب در دایره نفاق، رای آوری، سیاسی و دوگانگی قرار می‌گیرد مردم را دچار تنش می‌کند.

وی در پایان گفت: برخی مسئولین اعتقاد وافری به حجاب ندارند و قشر تولیدکننده در دانشگاه عملکرد ضعیفی در حوزه ترویج حجاب و عفاف داشته اند و در مدارس واحد درسی برای این مقوله نداریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد