تاریخ انتشار : دوشنبه 10 تیر 1398 - 6:08
کد خبر : 58379

فارس من| نتوانسته‌ایم الگوهاى مناسب پوششی به دختران ارائه دهیم

فارس من| نتوانسته‌ایم الگوهاى مناسب  پوششی به دختران ارائه دهیم

گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «پوشش عفیفانه، جامعه عفیفانه» خواستار ریشه‌یابی این مسأله شدند. معصومه ذوالفقاری مدیر سطح دو حوزه علمیه خواهران سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه  بعد از انقلاب دشمن در سه محور بیشترین توطئه‌ها را داشته،

گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «پوشش عفیفانه، جامعه عفیفانه» خواستار ریشه‌یابی این مسأله شدند.

معصومه ذوالفقاری مدیر سطح دو حوزه علمیه خواهران سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه  بعد از انقلاب دشمن در سه محور بیشترین توطئه‌ها را داشته، یکی در بعد سیاسی و دیگری در عرصه اقتصادی و همچنین جنگ فرهنگی یا جنگ نرم است گفت:  موضوع حجاب و عفاف محور اصلی این توطئه بوده که از خطرناکترین نقشه‌های استکبار است و اولویت اصلی آنها در این جنگ هجمه به بنیان خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: دشمن موضوع اول خود را در عرصه تهاجم فرهنگی به زنان و حجاب اختصاص داده و این بیانگر اهمیت این موضوع بوده و نشان‌دهنده تاثیر بالای جایگاه و نقش زنان در حفظ بنیان خانواده است، زیرا اگر زنان از جایگاه خود خارج و نقش اساسی خود را فراموش کنند، خانواده متلاشی و به تبع آن جامعه نابود و کارایی واقعی و درست خود را از دست خواهد داد.

مدیرسطح دو حوزه علمیه خواهران سمنان تاکید کرد: بنابراین دشمن متوجه شده با انحراف زنان و کارکردن در موضوع حجاب و عفاف می‌تواند به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل کرده و زمینه‌های انحطاط فرهنگی و معنوی را فراهم کند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: یکی از اشتباهات برخی از مسؤولین و متولیان فرهنگ در کشور این بود که روحیه و گرایش انقلابی و معنوی را ادامه‌دار دانسته و کمتر برای تبیین و استمرار فرهنگ دینی که حجاب و عفاف نیز جز آن بود، سرمایه گذاشتند و از اهمیت این موضوع غافل شدند، همچنین برخی مسؤولین سرگرم توطئه‌های دیگر دشمن شده و از اهمیت این موضوع و برنامه‌ریزی مدون و مستمر برای آن غفلت ورزیدند و توجه به این نکته نداشتند که این موضوع یکی از مهم ترین خاکریزهاست.

وی با اشاره بر اهمیت مسائل فرهنگی بیان کرد: عرصه‌های فرهنگی نیاز به افراد خوش ذوق، متعهد و متخصص دارد که به صورت دقیق و عمیق و به شیوه صحیح مسائل اسلامی و آموزه های دینی را ارائه بدهند، به نحوی که باعث جذب مخاطبین شود و معنویت و اخلاق و ارزش های دین را در وجود افراد نهادینه کنند، که متاسفانه در این زمینه و استفاده از این افراد برنامه ریزی نشده و کم کاری صورت گرفته است.

ذوالفقاری اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسؤولین بر سر تعریف حجاب خوب و بد با هم به توافق نرسیده‌اند و به جای آن‌که با آن به عنوان یک مسأله فرهنگی برخورد شود، یک رویکرد سیاسی پیدا کرده و در مواردی مانند رای‌گیری و رسیدن به مطلوب مورد نظر دامنه آن را گسترش داده و در موارد دیگر بالعکس یعنی به عنوان یک حربه برای دستیابی به مطامع برخی از افراد و مسؤولین تبدیل شد. چنانکه گاهی برخی اظهارنظرها را در مراتب بالا از مسؤولین می شنویم. در برخی موارد نیز برای این که بتوانند سرپوشی برروی بی تدبیری و سوء مدیریت خود بگذارند، سعی کردند تسامح و تساهل نشان دهند..

وی با اشاره بر ریشه‌های بدحجابی در جامعه ادامه داد: اول اینکه افرادى که از طرفى آگاهى و شناخت درستى از اسلام ندارند و از طرف دیگر، در معرض بمباران تبلیغات سوء دشمنان قرار دارند، چه بسا حجاب را قید و بندى براى خود احساس کرده و مراعات آن را با آزادى مادى و جسمى خود سازگار نبینند و به دنبال دست یافتن به راحتى و آسان بودن زندگى، خیلى زود به افکار و عقاید دشمن که در این زمینه القاء مى شود، گرایش پیدا کنند و در دامى که براى آنان نهاده شده گرفتار آیند.

مدیر سطح دو حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم الگوهاى مناسب فرهنگى از نظر پوشش، رفتار و بسیارى از مناسبات اجتماعى به دختران و زنان ارائه دهیم که مورد توجه آنها قرار گیرد و آن‌را الگوى خود سازند در حالى که دشمن از این خلاء فرهنگى سود جسته و با ترویج الگوهاى مصرفى، بى‌بندوبارى در میان جوانان و نوجوانان را بسط داده و قبح بسیارى از مسائل غیراخلاقى را از بین برده است.

وی در خصوص دیگر عوامل بدحجابی گفت: تردیدى نیست که میانگین سن ازدواج در سال‌هاى اخیر بالا رفته است و جوانان به دلایل زیادى ازجمله مشکلات معیشتى، نبود مسکن، نداشتن شغل و یا امور دیگرى همچون سختگیرى خانواده‌ها و مطالبات و خواسته‌هاى غیرمنطقى و مسائل دیگرى از این قبیل نمى‌توانند در سال‌هاى آغاز دوره بلوغ ازدواج کنند و این امر به سهم خود مى تواند مشکلات و عواقب زیادى را در پى داشته باشد که در جاى خود باید مورد بررسى قرار گیرد و مسؤولان باید براى حل آن تدبیرى بیندیشند. در رابطه با موضوع بحث ما نیز بسیارى معتقدند بالارفتن سن ازدواج در پایین آمدن سطح حجاب و عفاف و رواج بى بندوبارى و بى عفتى در بین جوانان مؤثر است زیرا طبیعت زن خودنمایى و جلوه گرى در برابر جنس مخالف است و اگر از راههاى صحیح و شرعى ارضا نشوند چه بسا به سراغ راههاى دیگر بروند و حجاب و عفاف آنان آسیب ببیند، بى حیایى و بى حجابى رونق گیرد.

ذوالفقاری افزود: همچنین اکنون شرایط تحصیل فرزندان به گونه‌اى است که بسیارى از دختران ناچارند کانون گرم خانواده را ترک کنند و براى ادامه تحصیل به شهرهاى دیگر بروند و سال‌ها در محیط مدرسه و دانشگاه و خوابگاه‌هاى دانشجویى که گاه بعضاً نامناسب هم هستند زندگى کنند و از مهر و محبت والدین و مراقبت‌هاى رفتارى و عاطفى زیاد نتوانند استفاده کنند، برخى از پدر و مادرها نیز سرکشى و مراقبت از آنها را جدى نمى‌گیرند و وظایف خود را به درستى انجام نمى‌دهند، روشن است که در این صورت آسیب‌پذیرى فرزندان افزایش مى‌یابد و احتمال تأثیرپذیرى دختران کم تجربه و جوان از القائات سوء دشمنان و وسوسه هاى خناسان که مطابق میل و خواهش نفسانی آنها نیز هست، بسیار زیاد میشود.

وی بیان کرد: روشن است که همه کشورهای اسلامی به ویژه کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس جمهورى اسلامى در حال حاضر مورد شدیدترین تهاجمات فرهنگى قرار دارد و استکبار جهانى با امکانات بسیار گسترده و بکارگیرى ده‌ها و صدها فرستنده رادیویى و تلویزیونى و کانال‌هاى بیشمار ماهواره‌اى و شبکه‌هاى گسترده خبرى و رسانه‌اى و صرف میلیاردها دلار، به شدت مى‌کوشد ارزش‌هاى معنوى و اخلاقى و اعتقادات دینى را زیر سؤال ببرد و جوانان مسلمان را از پایبندى به آموزه هاى دینى دور سازد و آنان را به سمت اباحى گرى و بى حیایى سوق دهد و آزادى بى بندوبارى را ترویج کند، آنها با شعارهاى پوج فمنیستى احساسات و عواطف زنان را تحریک مى کنند و با کمک زنان و دخترانى که سخت در ورطه جهل و غفلت غوطه ورند و یا در دام باندهاى فساد و تبهکارى گرفتار شده اند، تلاش مى کنند به کلى جوانان را از معارف الهى دور سازند و ارزش‌هاى اخلاقى و دینى را وارونه جلوه دهند و به جاى آنها ضدارزشها را ارزش وانمود کنند و جامعه را به آن سمت و سو ترغیب کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد