فروش تالیفات و جزوات استاد در تلگرام
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی یک دانشجو در پرونده کلاهبرداری اینترنتی با موضوع فروش تالیفات آموزشی استادش خبر داد. چندی پیش مردی ۲۷ ساله ساکن محله تهرانپارس با طرح شکایتی در پلیس فتا تهران
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی یک دانشجو در پرونده کلاهبرداری اینترنتی با موضوع فروش تالیفات آموزشی استادش خبر داد.
چندی پیش مردی ۲۷ ساله ساکن محله تهرانپارس با طرح شکایتی در پلیس فتا تهران عنوان داشت: مدرس دانشگاه میباشم و در این مدت چند مقاله پژوهشی به نگارش در آورده ام که اخیرأ فردی ناشناس با سوء استفاده از آنها در شبکه اجتماعی تلگرام و بارگزاری شان در یک کانال آموزشی، از آنها برای خود کسب درآمد میکند و این اقدام باعث ضرر و زیان مادی و معنوی جبران ناپذیری برای من شده است.
ماموران با بررسی اظهارات شاکی اقدامات لازم را در این خصوص آغاز نمودند و در تحقیقات فنی، متهمی با هویت معلوم شناسایی شد که بعد از انجام هماهنگیهای لازم با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای، متهم که جوانی ۲۳ ساله بود به پلیس احضار و در مواجهه حضوری با شاکی مشخص شد او یکی از دانشجویان شاکی میباشد.
متهم جوان در تحقیقات اولیه منکر اتهام خود بود، اما پس از مواجهه با ادله و مدارک دیجیتال موجود در پرونده، به جرم خود معترف شد و انگیزه خود را کسب درآمد عنوان کرد.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در انتها با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به گروهها و کانالهای تلگرامی غیر معتبر که از سمت هیچ ارگان، موسسه مجاز و رسمی معرفی و اعلام نشده اند اعتماد نکنید و جهت حفظ امنیت حساب بانکی خود و حفظ حق نشر، تراکنش و یا پرداختی در آنها انجام ندهید؛ بنابراین گزارش، پرونده پس از تکمیل و برای کسب تکلیف به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانهای ارسال شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰