تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 9:36
کد خبر : 5835

فراگیری مفاهیم قرآنی توسط ۵۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی

فراگیری مفاهیم قرآنی توسط ۵۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایسنا نوشت: محسن ارشدزاده با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار مسائل آموزشی و حمایتی برای مددجویان تحت پوشش، اظهار کرد: در اداره کل بهزیستی استان، واحد امور فرهنگی برنامه‌های متنوعی را در راستای ارتقای سطح

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایسنا نوشت: محسن ارشدزاده با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار مسائل آموزشی و حمایتی برای مددجویان تحت پوشش، اظهار کرد: در اداره کل بهزیستی استان، واحد امور فرهنگی برنامه‌های متنوعی را در راستای ارتقای سطح فرهنگی و دینی مددجویان انجام می‌دهد .
 وی ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و ۲۸۰ نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی استان دانشجو هستند که اداره کل نیز در استای کمک‌رسانی به این عزیزان در تامین هزینه و شهریه‌ی دانشجویان محصل در دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی تلاش می‌کند .
وی با اشاره به تحت پوشش بودن هزار و ۷۰۰ از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در بهزیستی استان، اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان در کنار مسائل حمایتی و آموزشی، ارتقای فرهنگ مددجویان تحت پوشش را نیز در مداز توجه قرار داده و در این راستای اقدام به اجرای برنامه‌های مذهبی، قرآنی، فرهنگی و… می‌کند .
  مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلف در میان کودکان تحت پوشش این اداره کل، بیان کرد: طرح مسائل قرآنی، دینی، احکام دینی و محتوایی که موردنیاز است، از طریق برنامه‌های مختلف فرهنگی برای مددجویان تحت پوشش اجرا می‌شود.
  وی افزود: تعداد زیادی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در حال فراگیری و حفظ یک جزء تا ۱۰ جرء قرآن بوده و مفاهیم قرآنی را فرامی‌گیرند، مسابقات قرآنی مرحله مقدماتی نیز در اداره کل بهزیستی استان برگزار می‌شود که نتایج بسیار خوبی در پی داشته و سبب بروز استعدادهای قرآنی می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه سه نفر از معلولان بهزیستی استان حافظ ۱۰ جزء قرآن هستند، تاکید کرد: ۵۰ نفر از مددجویان نیز در حال فراگیری مفاهیم قرآنی و حفظ آن هستند که ۲۰ نفر از آنان در کلاس‌ها در حال فراگیری بوده و ۳۰ نفر دیگر نیز در خانه‌هایشان در حال آموزش هستند.
ارشدزاده گفت: در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی نیز برنامه‌های داشته و در تلاش برای توسعه‌ی این فرهنگ هستیم و همچنین در سال گذشته نیز با اجرای طرح نیک (نماز برای کودکان) آموزش توسط نماز برای کودکان توسط ستاد اقامه‌ی نماز حوزه انجام شد که بسیار تاثیرگذار بود و همچنین طرح نماز و توسعه‌ی فرهنگی برای مددجویان و برای زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تلاش‌های اداره کل بهزیستی استان در راستای آگاهی‌دهی و فرهنگ‌سازی در خصوص حقوق شهروندی نیز بیان کرد: بحث حقوق شهروندی نیز از جمله‌ی برنامه‌ها بوده و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این راستا تاثیر بسزایی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد