تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 9:08
کد خبر : 5832

کرملین موضعی در رابطه با حجاب ندارد

کرملین موضعی در رابطه با حجاب ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره ۷۹ هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با اعلام این خبر آمده است: پارلمان چچن به‌طور رسمی به‌صورت ماده متمم و اصلاحیه قانونی به دانش‌آموزان اجازه انتخاب پوشش و حجاب

کرملین موضعی در رابطه با حجاب ندارد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره ۷۹ هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با اعلام این خبر آمده است: پارلمان چچن به‌طور رسمی به‌صورت ماده متمم و اصلاحیه قانونی به دانش‌آموزان اجازه انتخاب پوشش و حجاب بر اساس موازین مذهبی و رسومات خود را صادر کرد.
بر این اساس با تأیید این ماده قانونی توسط رمضان قدیر‌اف، رئیس‌جمهور چچن دانش‌آموزان می‌توانند با پوشش مناسب دین، مذهب و سنن خود در کلاس درس حاضر شوند. البته دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه موضع خود را در رابطه با این اصلاحیه قانونی مشخص نکرده است.
دمیتری پیسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با «بیزنس اف‌ام» اعلام کرد که، روسیه یک کشور دارای ملیت‌ها، فرق و مذاهب متعدد و گوناگون است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور نیز مکرر اظهار داشته‌اند که توان و قدرت کشور نیز بر پایه همین تعدد ملیت و مذاهب استوار است. اما باید دانست که روسیه یک کشور سکولار بوده و این مورد در قانون اساسی ثبت شده است. لازم است بررسی شود که در این زمینه باید در سطح فدرال تصمیم گرفته شود و دستگاه‌های دولتی مناطق نیز دارای امتیازات و حقوق قانونی تصمیم‌گیری در این زمینه هستند.
 لازم به ذکر است که این مسئله در بعضی از مناطق بررسی شد و نتیجه به سود مسلمانان نبوده است. در موارد گذشته تصمیم بر ممنوعیت حجاب در مراکز علمی و آموزشی گرفته شد. به عنوان مثال، در «استاوراپول» یک دختر مسلمان با پوشش حجاب راهی مدرسه شد، اما مسئولین مدرسه مربوطه مانع ورود وی به مرکز و کلاس درس شدند که این اتفاق ناراحتی و اعتراض مسلمانان منطقه را در پی داشت. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد