تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 9:45
کد خبر : 57505

شیب طلاق در زنجان کند شده است

شیب طلاق در زنجان کند شده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان ظهر امروز به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار و در این جلسه بر توجه بیشتر به وضعیت دانشگاه‌ها، بحث اعتیاد، طلاق و … تأکید شد. رئیس کل دادگستری استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان ظهر امروز به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار و در این جلسه بر توجه بیشتر به وضعیت دانشگاه‌ها، بحث اعتیاد، طلاق و … تأکید شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف و پیشرفت حاصل شده در این حوزه اظهار کرد: در همه حوزه‌ها توفیقات بسیاری حاصل شده است و نیروی انتظامی استان نیز به عنوان استان برتر انتخاب شده است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه امیدواریم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید ادامه‌دار باشد، گفت: هنوز با هدف‌گذاری صورت گرفته با وجود توفیقات، فاصله بسیار داریم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اولویت‌ها و آسیب‌های اجتماعی استان احصا شده است، گفت: این اقدام با یک کار کارشناسی صورت گرفت و بر اساس یک مطالعات دقیق بود که اواخر سال قبل رخ داد.
صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه در بحث خشونت نیز این شورا بر اساس اطلاعات و آمارهای متقن و دقیقی که بوده است فعالیت خود را انجام داده است، گفت: از همین رو از جمله ارگان‌هایی که می‌تواند در این زمینه نظر دهد علوم پزشکی است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۱۱ نفر بر اثر خشونت و نزاع دسته‌جمعی آسیب دیده‌اند، بیان کرد: این آمار قابل توجه و تامل برانگیز است که باید فکری برای آن اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته اقدامات پیشگیرانه باید پررنگ‌تر می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه در ۶ ماه دوم سال‌جاری با کمک دبیرخانه شورا، ما در بخش تغییر کاربری‌ها شاهد کاهش قابل توجهی هستیم، اما این میزان ما را راضی نمی‌کند و باید به جایی برسیم که حتی یک مورد نیز نباشد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه باید از عدالت یک تعریف قابل فهم برای عموم تعریف کنیم و موضوعی که کسی در آن تردید ندارد قانون است،گفت: بی‌قانونی در واقع بی‌عدالتی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ما باید در حوزه‌های مختلف اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه دلیل عقلی دارد که همه باید به آن عمل کنند.

وی یا بیان اینکه در اجرای عدالت و تنظیم امور و اعمال مقررات هیچ تعارفی با هیچ کسی نداریم و همه شهروندان باید عمل به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: در این صورت یا اعمال مقررات هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
صادقی‌نیارکی با بیان اینکه ما سهل‌انگاری در امور عمومی را نمی‌پذیریم، بیان کرد: مسؤولی که از وظیفه خود کوتاهی کرده و زمینه تضعیف حقوق مردم و بیت‌المال را فراهم می‌کند باید عقوبت شود.

*تضییع کنندگان حقوق بیت‌المال باید جواب پس دهند

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه شخص کوتاهی کننده باید عواقب کار خود را بپردازد، گفت: کسی که بخواهد از راه جرم به مقصود برسد، قطعا نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه نباید برای رسیدن به یک ثروت زودگذر نسبت به تضییع حقوق بیت‌المال اقدام کرد، گفت: در اعدام سلطان سکه دیدیم که چه اتفاقی رخ داد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه بنده از حرکت‌های نمایشی منزجر هستم، گفت: این نگاه در نگاه خدمت‌گذاری نمی‌گنجد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر تقسیم وظایف و اولویت‌بندی مسائل متعدد بیان کرد: نباید همه وظایف از یک دستگاه خواسته شود و نباید برخی دستگاه‌ها فقط شنونده باشند و بقیه کار کنند.
وی با تاکید بر ارزیابی‌های مستمر از شرایط موجود بیان کرد: دستگاه‌ها باید هم افزایی بیشتری در این حوزه داشته‌ باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهدیم که برخلاف اقدامات پیشگیرانه و جمعی با استفاده از قدرت شخصی رانت تعلقات و انتصابات و به برخی افراد مرتکب جرم شده و هیچ کس نباید در اعمال قانون کوتاهی کند و ما با آنها مماشات کنیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه به دنبال کند کردن شیب تند طلاق هستیم و هنوز منفی نشده است، گفت: باید تلاش کنیم که این آمارها منفی شود.

*ارائه آموزش در حوزه درمان مصرف مواد مخدر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حوزه اقدامات درمانی و مباحث اجتماعی اقدامات متعددی انجام داده است.

علیرضا زراعتچی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان سوء مصرف مواد مخدر بیان کرد: نباید موضوع پیشگیری موجب غفلت  از سایر حوزه‌ها شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان و با بیان اینکه در این زمینه نسبت به آموزش افراد و مراکز فعال در حوزه سوء مصرف مواد مخدر اقدام شده است، تصریح کرد: همچنین با اصناف نیز جلسات متعددی برگزار شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: اصلاح تهیه فرآیند دارو در حوزه معاونت درمان، اصلاح فرآیند ارائه دارو در معاونت درمان، بازدید از مراکز ترک مواد مخدر، برگزاری دوره آموزشی و نحوه پذیرش بیماران نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

*نشتی‌های توزیع داروهای مواد مخدر برطرف شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برخی از شاخص‌های استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و روند کاهشی و افزایشی آن بیان کرد: دستگاه‌های مختلف باید در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش بیشتری بکنند.

محمدتقی فتحی بیان کرد: همچنین درباره توزیع داروهای درمانی مواد مخدر نیز درخواست داریم که نشتی‌های موجود حل شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق/گ

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد