تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 5:08
کد خبر : 5708

مسائل زنان را نباید مورد بازی‌های سیاسی قرار داد

مسائل زنان را نباید مورد بازی‌های سیاسی قرار داد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فاطمه خزائی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در نشستی با عنوان «مطالبات بسیج دانشجویی استان تهران در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دولت آینده» که در خبرگزاری فارس برگزار شد،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فاطمه خزائی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در نشستی با عنوان «مطالبات بسیج دانشجویی استان تهران در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دولت آینده» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: نقش زنان در جامعه امری انکارناپذیر است. زنان به لحاظ کلیت نیمی از جمعیت و به لحاظ کیفیت همه جمعیت جامعه را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: اما در این میان با وجود مطالبات حقوقی زنان در راستای احقاق حق و یافتن جایگاه‌های مشخص و تأثیرگذاری هر چه بیشتر در جامعه، مبارزات و تلاش‌هایی جهت تثبیت این مهم در چند سده اخیر روی داده است که البته به برکت انقلاب اسلامی، زنان پس از انقلاب کرامت و عزت خود را مرهون بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و نیز مقام معظم رهبری هستند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: اما در این میان رئیس جمهور با انتخاب خود در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و به سبب اینکه این معاونت دارای کلان‌ترین سطح و جایگاه دولتی در حوزه زنان و خانواده است و اختیارات تام در این حوزه را دارد باید پاسخگوی بسیاری از مطالبات و مسائل زنان و خانواده باشد.

خزائی با تاکید بر اینکه دو مطالبه کلی از نوع انتخاب معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وجود دارد، اظهار کرد: مطالبه اول این است که رئیس‌جمهور باید شخصی را به عنوان مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری انتخاب کند که همسو با گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: متأسفانه در رصد و بررسی عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری شاهد بودیم که مسائل زنان و بالاخص مواردی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نظیر بیمه زنان خانه‌دار و تکریم زنان خانه‌دار و ازدواج جوانان است، مورد بی‌توجهی و بعضاً غفلت قرار گرفته است. 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران گفت: مولاوردی در اولین گزارش عملکرد معاونت به ارائه آمار وضعیت زنان جامعه می‌پردازد، برای نمونه از الگوی جدید زنان خودسرپرست یعنی زنانی که به دلیل بالا رفتن سن ازدواج، خودسرپرست شده‌اند میزانی بالغ بر ۲.۵ میلیون تا ۳ میلیون نفر را نام می‌برد.

خزائی تاکید کرد: امروز باید پرسید بعد از گذشت ۴ سال در راستای تعدیل این مسئله چه کرده‌اید؟ به نقل از گزارش معاونت ۱۹ میلیون مادر نقش پدر را ایفا می‌کنند. امروز باید پرسید مولاوردی به عنوان مسئول معاونت چه کرده‌ است؟ و باز به نقل از گزارش معاونت ۶۳ درصد زنان متأهل با همسران و پدران معتاد زندگی می‌کنند و یا ۵۵ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد.

وی بیان داشت: از مولاوردی باید پرسید چرا با وجود این همه مسأله در حوزه زنان در مصاحبه‌های مختلف می‌گوید دولت مسأله حضور زنان در ورزشگاه‌ها را رها نکرده است؟ چرا با وجود تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و تهدید جمعیت با صندوق توسعه جمعیت تفاهم‌نامه کاهش جمعیت امضا می‌شود؟ و یا طرح عقیم نمودن زنان کارتن‌خواب مطرح می‌شود؟ چرا دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به هیچ اقدامی در حوزه عفاف و حجاب نشده‌است.

این فعال دانشجویی در عرصه زنان خاطر نشان کرد: همه این موارد در حالی است که در برنامه ششم توسعه موادی به حوزه زنان و خانواده اختصاص داده شده، اما در هیچ‌یک از این مواد به مقوله عفاف و حجاب اشاره نشده است.

خزائی گفت: مواد ۱۱۶، ۱۱۷، ۱۱۸ و ۱۱۹ برنامه ششم توسعه تلاش کرده با مباحث زنان و خانواده بپردازد در حالی که به بحث عفاف و حجاب پرداخته نشده است نکته در خور توجه آن که عدم پرداخت به منزله عدم تخصیص بودجه است، چرا یک سال سمن‌ها در حوزه ز نان را باید درگیر دو مسأله کنید که این دو در واقع مسأله زنان جامعه ما نیستند و مسئله دوم که در شأن این جلسه نمی‌گنجد. 

وی در مورد مطالبه دوم از رئیس جمهور در مورد معاونت زنان رئیس جمهوری اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید شخصی را به عنوان مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری انتخاب کند که به مسائل زنان فراحزبی و فراجناحی نگاه کند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران گفت: مسائل زنان را نباید با مشی سیاسی خلط کرد. مسائل زنان را نباید مورد بازی‌های سیاسی و یا دستاویز سیاسی قرار داد.

خزائی تصریح کرد: در رصد و بررسی عملکرد مولاوردی مشاهده می‌کنیم که اندیشه و رفتارهای اصلاح‌طلبان حداقل در حوزه زنان به نمایندگی مولاوردی به زمین گرم خورد. وقتی که با همین بازی‌ها درصدد تصدی‌گری ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی معاونت تلاش شد با ابطال رأی‌گیری در دور اول و پیروزی آیت‌الهی رأی‌گیری مجدد انجام شود که البته از آنجا که حق همیشه پیروز است تبانی و لابی دولت به شکست تبدیل شد.

وی بیان داشت:‌ از مولاوردی باید پرسید آنجایی که نشست تخصصی پیرامون مشکلات زنان روسپی برگزار می‌کنند و یا در صدد اهدای کارت سلامت به زنان روسپی هستند تکریم و عزت زنان و خانواده در نظام مقدس اسلامی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آیا جایگاهی دارد؟

خزائی خاطر نشان کرد: از مولاوردی باید پرسید وقتی فنلاند الگوی خانواده سالم برای نظام مقدس اسلامی می‌شود و یا وقتی که تفاهم‌نامه به کشور نروژ که قوانینش پا را در کشور خود از همجنس‌گرایی و با ازدواج با محارم فراتر گذاشته و به قانونی شدن ازدواج با حیوانات رسیده است، بدیهی است که کمترین ارزش برای زنان جامعه خود را در افق نگاه تداعی می‌کند آیا به واقع جایگاه زنان و خانواده را در کشور خود دریافته‌اند؟

این فعال دانشجویی در عرصه زنان خاطر نشان کرد: توقع ما از دولت آینده این است که با انتخاب فردی اصلح در سمت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای تحقق کرامت، عزت و ظرافت زن گام بردارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد