تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 - 8:46
کد خبر : 56896

میل به خودنمایی ریشه در نبود اعتماد به نفس دارد

میل به خودنمایی ریشه در نبود اعتماد به نفس دارد

سمیه فرامرزپور، مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: غفلت بسیاری از زنان و دختران جامعه ما از حجاب، یک واقعیت است که تا حدودی نشئت گرفته از عدم اعتماد به نفس شخص است.وی عنوان کرد: اینکه شخص دوست دارد به نوعی خودنمایی کند و نظر بسیاری را به

سمیه فرامرزپور، مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: غفلت بسیاری از زنان و دختران جامعه ما از حجاب، یک واقعیت است که تا حدودی نشئت گرفته از عدم اعتماد به نفس شخص است.
وی عنوان کرد: اینکه شخص دوست دارد به نوعی خودنمایی کند و نظر بسیاری را به خود جلب کند تا به نوعی دیده شود فقط به خاطر عدم اعتماد به نفس قوی در شخص است؛ اگر خانواده‌ها بتوانند روحیه اعتماد به نفس را در کودکان تقویت کنند، این افراد در بزرگسالی کمتر به سمت خودنمایی سوق پیدا می‌کنند.
مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان افزود: دختران به‌طور غریزی میل به خودنمایی دارند، اما به‌ میزانی که اعتماد به نفس آنان کمتر باشد، به همان میزان این میل حالت افراطی به خود گرفته و فرد را در جامعه به سمت ناهنجاری سوق می‌دهد.
وی کمرنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در متن جامعه را یکی دیگر از دلایل افزایش بدحجابی دانست و ادامه داد: زمانی که درون خانواده، ترویج و تشویق به امر حجاب، به‌خوبی صورت نگیرد، حتی اگر مسئولان هم به ترویج حجاب اهتمام ورزند، باز شاهد کمرنگ بودن حجاب خواهیم بود؛ گرچه مسئولان نیز در این امر کوتاهی داشته‌اند.
فرامرزپور بیان کرد: اگر جامعه ما یک برنامه جامع و مدوّن فرهنگی برای حجاب و تشویق و ترغیب دختران و زنان ایرانی به این امر تهیه کنند دیگر جوانان ما به‌دنبال فرهنگ‌های مبتذل غربی نخواهند رفت.
وی افزود: برای ترویج حجاب، هر فرد و نهادی وظیفه مشخصی دارد؛ نهاد خانواده وظیفه دارد شخصیت دختر را خوب پرورش دهد تا کمبود عزت نفس نداشته باشد؛ مدارس وظیفه دارند در خلال درس‌ها، جنبه‌های مثبت حجاب را بیان کنند و بعضی از ساعات را به پاسخگویی به سؤال‌های دختران اختصاص دهند؛ کارشناسان فرهنگی وظیفه دارند در مقابل تهاجم فرهنگی، راهکار ارائه دهند.
مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان افزود: جوانان ما به‌دنبال الگوی شخصیتی هستند، و اگر ما این الگو را به درستی به آنان معرفی نکنیم، رسانه‌های غربی این الگو را آن‌طور که به نفعشان و مطابق منافع آن‌هاست، به نسل جوان ما تحمیل خواهند کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد