تاریخ انتشار : سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 10:52
کد خبر : 56428

مسئولان بسترهای لازم برای اقامه نماز در مدارس کردستان را فراهم کنند

مسئولان بسترهای لازم برای اقامه نماز در مدارس کردستان را فراهم کنند

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش‌از ظهر امروز در نخستین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تبریک ولادت با

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش‌از ظهر امروز در نخستین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) از این امام همام به‌عنوان انسانی وارسته یاد کرد و اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در هنگام اقامه نماز، چهره‌اش تغییر می‌کرد و با خشوع و توجه در محضر خداوند متعال حاضر می‌شد.

وی از نماز به‌عنوان پرچم دین نام برد و افزود: کل معارف دینی در نماز تجلی پیدا کرده و رعایت این فریضه الهی سبب دوری انسان از فحشا و منکرات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت و رسالت آموزش و پرورش در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان در دوران تحصیل تصریح کرد: باید اقامه نماز در مدارس جدی گرفته شود چراکه رعایت این امر الهی به تربیت و مسائل فردی و اجتماعی انسان جهت می‌دهد.

وی گفت: اگر دانش‌آموزان در دوران مدرسه با نماز و معارف آن آشنا شود با خداوند ارتباط قلبی پیدا کرده و از آسیب‌های اجتماعی دور می‌شوند.

شورای اقامه نماز در شهرستان‌های مازندران فعال شودمقام معظم رهبری بر تبیین اهمیت اقامه نماز بین دانش‌آموزان تأکید دارندامام جمعه قزوین: توجه به پیشرفت‌های علمی جلوه دیگری از اقامه نماز است

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید بر ضرورت برنامه‌‌ریزی و بهره‌گیری از مربیان توانمند برای فعالیت در راستای اقامه نماز، ادامه داد: یکی از رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلمانی است که با جدیت در راستای تعمیق فرهنگ اقامه نماز تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحول در کشور با تحول آموزش و پرورش امکان‌پذیر است، اظهار کرد: قطعاً با اجرای شیوه‌نامه شورای عالی اقامه نماز، برنامه‌ها بهتر پیش خواهد رفت و برای اجرای روان برنامه‌ها نیز می‌توان بخشنامه‌های ابلاغی را بومی‌سازی کرد تا بلکه شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان نماز‌خوان در مدارس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه دعوت به نماز و جدیت در آن باید از دوران کودکی در فرزندان نهادینه شود، گفت: باید همه مسئولان بسترهای لازم برای اقامه نماز را فراهم کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد