تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 12:13
کد خبر : 56168

هیچ پرونده قضایی در مورد روزه‌خواری تشکیل نشده/فعالیت ۸۶۰۰ آمر به‌معروف و ناهی‌ از منکر در خراسان رضوی

هیچ پرونده قضایی در مورد روزه‌خواری تشکیل نشده/فعالیت ۸۶۰۰ آمر به‌معروف و ناهی‌ از منکر در خراسان رضوی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله ارجائی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون موضوع امر به معروف در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مجموعاً در این ماه در خراسان رضوی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله ارجائی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون موضوع امر به معروف در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مجموعاً در این ماه در خراسان رضوی ۸۶۰۰ آمر به معروف و ناهی از منکر در سه زمینه مشغول فعالیت هستند.

 

وی افزود: آمران به معروف در زمینه‌های ترویج کمک به محرومان و فقرا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، نهی از منکر روزه‌خواری در ملأ عام باتوجه به حرمت ماه رمضان و همچنین موضوع رعایت عفاف و حجاب اسلامی به ویژه در شهر مقدس مشهد فعالیت دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: آمران به معروف در قالب گروه‌های تذکر لسانی ۱۰ نفره اقدام به امر به معروف و نهی از منکر لسانی و نوشتاری می‌کنند.

 

وی افزود: تا امروز هر نقطه‌ای که امر به معروف و تذکر لسانی در مورد روزه‌خواری صورت گرفته مورد پذیرش قرار گرفته و نیازی به تشکیل پرونده قضایی نداشتیم و اصولا اگر برخورد بالاتر از حد لسانی نیاز باشد ضابط قضایی ورود خواهد داشت.

 

ارجائی تصریح کرد: دادستانی حمایت کامل از طرح تذکر لسانی در مورد موضوع روزه‌‌‌‌‌‌‌خواری دارند اما تا این لحظه نیازی به مسائل قضایی نداشتیم و تذکرات مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

زائران نباید در ملا عام تظاهر به روزه‌خواری کنند

 

وی افزود: شهر مشهد به عنوان شهر زیارتی مورد اقبال مردم سراسر کشور، مسافران و زائران تصور دارند که در ملأ عام می‌توانند از نوشیدنی و خوراکی در ماه مبارک رمضان استفاده داشته باشند اما در زمانی که تذکر داده می‌شود که زائر نیز نمی‌تواند در ملا عام تظاهر به روزه‌خواری کنند پذیرفته می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل قلبی، لسانی و عملی است خاطرنشان کرد: مرحله عملی آن بر عهده دستگاه انتظامی است که نیازمند ضابط رسمی دادگستری است و در این مرتبه اجازه ورود نداریم، در مرحله قلبی که وظیفه آحاد جامعه و مردم است و در مرحله لسانی نیز وظیفه آحاد مردم است اما طلایه داران امربه معروف در این مرحله پیشگام هستند.

 

وی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی و توجیهی در این زمینه برای مردم وظیفه صدا و سیما، حوزه علمیه و رسانه‌ها است و در این راستا شورای پیشگیری از وقوع جرم و ستاد امر به معروف استان قبل از ماه مبارک رمضان هر کدام وظایفی را برای دستگاه های اجرایی مشخص کرده است.

 

ارجائی ضمن ابراز تأسف از اینکه در سطح شهر شاهد روزه‌خواری هستیم گفت: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، دستگاه‌های فرهنگی روزنامه ها  و صداو سیما نیاز است که به جامعه مخاطب خودشان آموزش‌های لازم را در زمینه ضرورت امر به معروف و نهی از منکر ارائه بدهند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد