تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 10:16
کد خبر : 55714

کسانی که در برنامه های فرهنگی کارشکنی کنند برخورد می کنیم

کسانی که در برنامه های فرهنگی کارشکنی کنند برخورد می کنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از چاروسا، امروز نشستی با هدف بررسی مشکلات فرهنگی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه، دادرس دادگستری چاروسا، روحانیون مستقر در روستاهای چاروسا در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از چاروسا، امروز نشستی با هدف بررسی مشکلات فرهنگی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه، دادرس دادگستری چاروسا، روحانیون مستقر در روستاهای چاروسا در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این نشست با قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان عنوان کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را برای بندگان خود قرار داد تا از این فرصت استفاده کنند و به درگاه الهی نزدیک شوند و خودسازی نفس داشته باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از حضور روحانیون در منطقه چاروسا تاکید کرد: مسجد به‌عنوان کانون عبادت و تقوا، باید علاوه بر جذابیت معنوی از جذابیت ظاهری نیز برخوردار باشد.

وی به مساله زکات و لقمه حلال در خانواده ها اشاره و افزود: زکات معامله با خدا است و بدون شک بهترین معامله، معامله‌ای است که با خداوند و برای ساختن آخرت انجام می‌شود و باید تلاش کرد تا بتوان لقمه حلال و زکات را در روستاها ترویج و به مردم یاد دهیم.

صلواتی تاکیدی بر غسل میت، راهنمایی مردم و توجه به گرانی و استفاده از لقمه حلال در زندگی و همچنین به فضای مجازی در خانواده ها اشاره و گفت: فضای مجازی سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است و در سطح روستاها تلاش کنید تا به مردم یاد داده شود که در سطح خانواده ها مراقب فضای مجازی باشند.

در ادامه هر یک از روحانیون مستقر در روستاها به بیان مشکلات خود در روستاها پرداختند که کمک به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، کمک مسئوولان در خصوص اجرا برنامه و تکمیل مساجد و حضور مسئوولان و امام جمعه در روستاها از مهمترین مشکلات و خواسته های آنها بود.

حجت الاسلام صادق انصاری پور هم در این نشست با تقدیر از حضور روحانیونی که در سطح منطقه حضور پیدا کردند و در کنار مردم هستند گفت: شما به عنوان روحانیون مستقر در روستاها نقش بسزایی می توانید در فرهنگ و برنامه های فرهنگی داشته باشید.

دادرس دادگستری چاروسا ادامه داد: تلاش برای ازدواج آسان و اهداف والای ازدواج چرا که بعضی ازدواج را تنها در شهوت خلاصه می کنند و باید تلاش کنیم تا اهداف والای ازدواج را به جوانان و خانواده ها ترویج کنیم.

وی یکی از مشکلات در دادگستری را پرونده های حرمت و شان مرد و زن دانست و بیان کرد: بعضی افراد حرمت مرد و زن را نداسته و برخورد با زن و شان آن را حفظ نمی کنند که باید به این مورد توجه شود.

انصاری به برنامه های فرهنگی در سطح بخش و شهر اشاره و یادآور شد: برنامه های فرهنگی و توجه به آنها مورد تاکید دادگستری است و با کسانی که در برنامه های فرهنگی کارشکنی می کنند ابتدا راهنمایی سپس برخورد می کنیم و اگر شاهد باشیم کسی در برنامه های فرهنگی کارشکنی انجام دهد برخورد می کنیم.

دادرس دادگستری چاروسا به موضوع حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: حجاب نقش بسزایی در بنیاد خانواده ها دارد و تلاش کنید تا این مورد را در سطح روستاها مورد تاکید و ارزش حجاب را ترویج کنید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد