تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 20:36
کد خبر : 55446

با تظاهر به روزه‌خواری در جامعه برخورد می‌شود

با تظاهر به روزه‌خواری در جامعه برخورد می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج صادقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار داشت: نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان باید با امر به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج صادقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار داشت: نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان باید با امر به معروف و نهی از منکر با روزه‌خواران برخورد کند.

وی افزود: در ماه رمضان سال گذشته حدود ۴۰۰ پرونده روزه‌خواری تشکیل شد که امیدواریم این آمار در سال جاری به حداقل برسد.

صادقی اذعان داشت: افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند در مرحله اول ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند که در صورت تکرار، پیگرد قضایی دارد.

در ادامه این جلسه، عباس مسعودی معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان کردستان گفت: در حال حاضر هجمه‌های داخلی و خارجی بخصوص در فضای مجازی باعث کم‌شدن قبح روزه‌خواری در جامعه شده است و این خود توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های مهمی که نیروی انتظامی بر عهده دارد برقراری امنیت روزه‌داران و برخورد قاطع با روزه‌خواران است.

مسعودی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳ هزار و ۳۶ محل بازدید شد که ۱۳۳ واحد پلمپ شد و ۱۴۳ پرونده به دلیل روزه‌خواری و رعایت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: برنامه رستوران‌های سطح شهر سنندج با رعایت قوانین به دو ۱۵ روز تقسیم شده و ساندویچی‌ها فقط می‌توانند غذای سرد و بیرون‌بر را آماده کنند و کلیه قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها به طور کلی باید تعطیل باشند.

در ادامه این جلسه امام جمعه سنندج با گناه خواندن روزه‌خواری در دین اسلام و جامعه اسلامی طلبه‌های دینی را برای ارشاد و روشن‌سازی مردم در این باره مسئول دانست.

ماموستا خدایی در پایان اظهار داشت: مسلمانان بخصوص مردم استان باید روزه‌داری کنند و امر به معروف و نهی از منکر را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد