تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 14:56
کد خبر : 148065

دوران تهدید و هجمه‌های روانی غربی‌ها گذشته است

دوران تهدید و هجمه‌های روانی غربی‌ها گذشته است

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز (۱۹ آذرماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در حوزه خانواده‌ها وجود دارد، غیرت ورزی‌های بیجا است. خوب است که زن و مرد نسبت به هم غیرت داشته باشند، چراکه مؤمن غیور است اما این غیرت نباید بیجا باشد. وی ادامه داد: غیرت بیجا

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز (۱۹ آذرماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در حوزه خانواده‌ها وجود دارد، غیرت ورزی‌های بیجا است. خوب است که زن و مرد نسبت به هم غیرت داشته باشند، چراکه مؤمن غیور است اما این غیرت نباید بیجا باشد.

وی ادامه داد: غیرت بیجا می‌تواند مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کند. به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) باید از غیرت بیجا بپرهیزیم چراکه انسان سالم را ناسالم و انسان پاک‌دامن را ناپاک می‌کند. گاهی تعصبات بیجای زن و شوهر نسبت به هم باعث می‌شود حریم عفت خانواده لکه‌دار شود. از این رو مؤمنان توجه کنند که غیرت خوب است اما نباید بگذارند از حدش بگذرد و اعتماد را در میان خانواده از بین ببرد. اگر اعتماد اعضای خانواده نسبت به هم از بین رود، خانواده بزرگ‌ترین سرمایه‌اش را از دست می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: مرد و زن در خانواده باید مراقب باشند به یکدیگر آزار نرسانند و حفظ نشاط در خانواده را مورد توجه قرار دهند. به تعبیر ائمه معصومین(ع) اگر زنی به همسرش بگوید من در زندگی خیری از تو ندیدم با این جمله تمامی اعمال خیر خود را تباه می‌کند. مرد تشنه شکرگزاری و زن تشنه محبت است و زنان باید زبان قدردانی از شوهر خود و مردان زبان محبت به همسران خود را بیاموزند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: باید یاد بگیریم محبت را ابراز و اظهار کنیم و این از تأکیدات وجود نازنین رسول خدا(ص) است. همچنین خدا به زنی که شکرگزار همسرش نیست نظر نمی‌کند. یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده انتظارات بیجا از یکدیگر است. توقعات و انتظارات تا حدی طبیعی است اما زن و مرد باید حدود انتظارات خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: زن و مرد خواسته‌هایی از یکدیگر نداشته باشند که در توانشان نباشد. زنی که در نفقه خود بیش از مقداری که شوهرش توانایی دارد بر او تحمیل می‌کند، خداوند متعال هیچ توبه‌ای از او قبول نمی‌کند مگر از این عملش توبه کند. گاهی زن خدماتی به همسرش ارائه می‌دهد که فراتر از حدود وظایفش است و متقابلاً مرد نیز خدماتی ارائه می‌دهد و منشأ برخی مشکلات خانوادگی از اینجا شروع می‌شود که بر سر یکدیگر منت می‌گذارند و این آرامش خانواده را از بین می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «بدترین همسران کسانی هستند که با یکدیگر سازگار نیستند». زن و مرد باید در امور خانواده با یکدیگر سازگاری داشته باشند، چراکه این سازگاری اصلی است که می‌تواند فضای خانواده را آکنده از مهر و محبت کند. زن و مرد ناسازگار می‌توانند بنیان خانواده را سست کنند.

عبادی‌زاده بیان کرد: یکی از عوامل کشمکش‌ها در خانواده مسئله خودآرایی است. در روایات آمده که زنان خود را بیارایند اما برای همسر خود. بسیاری در منزل مراقب آراستگی خود نیستند اما هنگام خروج از منزل خود را آراسته و معطر می‌کنند. زنان باید به حفظ حریم و پاکی خانواده توجه داشته باشند و خودآرایی را برای همسرانشان قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س)  و روز پرستار، اظهار کرد: زینب(س) بعد از عاشورا زمانش کوتاه بود اما هم توانست عاشورا را و هم خود را در تاریخ ماندگار کند. خورشید وجود مبارک زینب کبری(س) در ظلمت و تاریکی‌های دوران اسارت طلوع کرد و به جامعه بشریت معرفی شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: انقلابی که ما امروز داریم با الهام از انقلاب کربلا به تعبیر شهید مطهری یک انقلاب مذکر – مؤنث است. بعد زینبی انقلاب ما نباید مورد غفلت قرار بگیرد، در کنار بعد حسینی این انقلاب، نقش بانوان ما با تأسی از حضرت زینب(س) یک نقش بسیار ارزشمند و مؤثر بود. چه قبل و چه بعد از انقلاب، چه در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس و چه در عرصه‌های اجتماعی بانوان ما یاد گرفتند که زینبی باشند.

عبادی‌زاده تصریح کرد: پرستاران ما در دوران کرونا خوش درخشیدند و شخصیت والای پرستاری خود را به جامعه نشان دادند. مردم ما در دوران کرونا فداکاری این قشر عزیز را دیدند. پرستاران توانایی‌ها و جان عزیز خود را در شرایط سخت از دست می‌دادند اما عرصه خدمتگزاری به مردم را رها نمی‌کردند. از طرف خودم و مردم از همه پرستاران عزیز تشکر می‌کنم و به آنان خدا قوت می‌گویم. ان‌شاءالله مسیری که پرستاران دنبال می‌کنند به خدمتگزاری بیشتر به مردم منتهی شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: قطعاً آموزش در کنار پژوهش ۲ بالی هستند که علم و دانش را به قله‌های رفیع می‌رسانند. اگر پژوهش مورد غفلت قرار بگیرد، چرخ حرکت علم و دانش کند می‌شود. امروز دستاوردهای علمی کشور ما رهین حوزه پژوهش است و ثمره تلاش‌های جوانان پژوهشگر ما این است که ما امروز در خیلی از حوزه‌های علوم دنیا در قله قرار گرفته‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به مذاکرات مجموعه نظام دیپلماسی کشورمان در وین، بیان کرد: دوره‌ای که غربی‌ها بخواهند با نگاه نخ‌نما شده تهدید و ایجاد هجمه‌های روانی در جامعه نظرات خود را به ما دیکته کنند، گذشته است. نه تهدیدها و نه جنگ روانی غربی‌ها دیگر کارساز نیست و منطقی که امروز در مذاکرات از طرف نظام جمهوری اسلامی در حال انجام است، یک منطق قابل قبول برای دنیاست.

عبادی‌زاده ادامه داد: کشورهای غربی طرف مذاکره خود دچار تشتت شده‌اند. ما چیز زیادی نمی‌خواهیم و خواسته ما این است که به همین قراردادی که امضا کردند، پایبند باشند. مگر می‌شود دولتی قراردادی امضا کند و از ابتدا بگوید می‌خواهم پایبند آن نباشم. امروز منطق ما یک منطق قوی و دیپلماسی ما یک دیپلماسی عمل‌گرا است. امروز اقتصاد ما در حال محکم‌تر شدن است و تکانه‌هایی نیز که گاهی بر اثر هجمه‌های روانی بر اقتصاد ما وارد می‌شود طبیعی است.

وی اظهار کرد: ما هنوز به مرزی در اقتصاد نرسیدیم که بگوییم تحت تأثیر هیچ پس‌لرزه‌ای قرار نمی‌گیریم و باید آن را مقاوم‌سازی کنیم. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مطرح فرمودند برای همین است که پس‌لرزه‌های سیاسی آن را تحت تأثیر قرار ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: از استاندار هرمزگان تشکر می‌کنم که در میدان حضور دارد و مسائل استان را از پشت میز دنبال نمی‌کند. اخیراً بازدیدی از بخش بیکاه شهرستان رودان داشتم و در جلساتی که با مسئولین و مردم این بخش داشتم مسائل را از نزدیک رصد کردم. حدفاصل رودان و میناب جاده‌ای مال‌رو وجود دارد که اگر ساخته شود، مسیر بین این ۲ شهرستان را بسیار کوتاه‌تر می‌کند و در جاده اصلی بین استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و به ویژه در طرح توسعه سواحل مکران بسیار مؤثر خواهد بود.

عبادی‌زاده ادامه داد: مسئولین بر روی این طرح مطالعه داشته باشند و ارتباط بین دو شهرستان میناب و رودان را به هم نزدیک‌تر کنند. بخش بیکاه به دلیل فشردگی جمعیت، نیازمند توجه بیشتر است. درمانگاه این بخش با روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر مراجعه‌کننده، فاقد کمترین امکانات است. دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به این مسئله توجه کند، چراکه توقعات مردم بسیار حداقلی است.

وی عنوان کرد: در بسیاری از روستاها طرح هادی هنوز اجرا نشده و اگر شده دیگر اثری از آن وجود ندارد. مدارس بخش بیکاه ۲ شیفته است و هیچ اداره‌ای در این بخش وجود ندارد. اگر بیکاه قابلیت بخش شدن نداشته چرا تبدیل به بخش شده و اگر این قابلیت را داشته چرا امکانات یک بخش را ندارد؟ مشکلات مردم این بخش بسیار زیاد است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر روی مسئله نهضت مطالبه گری تأکید کردند و ساز و کارهای این نهضت را نیز بیان فرمودند. من این نهضت را از خودم شروع کردم. روز دانشجو دانشجویان استان در مسجد جامع حضور پیدا کرده و مسائل خود را مطرح کردند و از این پس نیز با اقشار مختلف این دیدارها ادامه خواهد داشت. مطالبه گری و نقد منصفانه یک کمک به دولت بوده در شرایط سختی که امروز مردم ما دارند، یک سوپاپ اطمینان است.

عبادی‌زاده اضافه کرد: رابطه مسئولین در دولت مردمی با مردم اعتماد در جامعه را افزایش می‌دهد. وقتی مسئولین در قبال خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخگو باشند قطعاً اعتماد مردم بیشتر می‌شود. همچنین مطالبه گری فرصتی است که مسئولین بخشی از فعالیت‌های خود را به اطلاع مردم برسانند. بسیاری از شبهاتی که دشمن و رسانه‌های معاند ایجاد می‌کنند، دلیلش این است که مسئولین ما در سکوت خبری هستند و فعالیت‌های خود را اعلام نمی‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: اطلاع‌رسانی فعالیت‌های صورت گرفته در دولت باعث می‌شود مردم امیدوار شوند. مردم ما نیز شرایط سخت دوران تحریم را درک می‌کنند. همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم. ان‌شاءالله این نهضت مطالبه گری استمرار پیدا کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد