تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 - 4:41
کد خبر : 54793

از دانشجویان امیرکبیر تا دانش‌آموزان سیل‌زده؛ «فارس من» مطالبات چه کسانی را هفته گذشته پیگیری کرد؟

از دانشجویان امیرکبیر تا دانش‌آموزان سیل‌زده؛ «فارس من» مطالبات چه کسانی را هفته گذشته پیگیری کرد؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس؛ کنکور از ارشد گرفته تا سراسری در رأس پیگیری‌های «فارس من» قرار داشت. تعویق آزمون ارشد بیش از ۶۰۰۰ حامی پیدا کرد و کمپین دانش‌آموزان هم تا این لحظه ۱۸۰۰۰ امضا جمع کرده است! آزمون ارشد برای ۷

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس؛ کنکور از ارشد گرفته تا سراسری در رأس پیگیری‌های «فارس من» قرار داشت. تعویق آزمون ارشد بیش از ۶۰۰۰ حامی پیدا کرد و کمپین دانش‌آموزان هم تا این لحظه ۱۸۰۰۰ امضا جمع کرده است! آزمون ارشد برای ۷ هفته به عقب افتاد؛ تعویق کنکور سراسری اما معطل تصمیم بهارستان است. حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در این‌باره به خبرنگار ما گفته موضوع در دستور کار بهارستان قرار گرفته و به‌زودی بررسی خواهد شد. گذشته از این، خبرنگاران ما در هفته‌ی گذشته سوژه‌های دیگر را هم پیگیری کردند. از ماجرای آزادراه تهران-شمال گرفته تا مشکلات قنادی‌های همدانی. گزارشی که در ادامه می‌خوانید نگاهی است به همین پیگیری‌ها.

 

اول| از سراسری تا ارشد؛ «فارس من» برای تعویق کنکور به احترام سیل‌زده‌ها چه کرد؟

تعویق کنکور برای همدردی با سیل‌زده‌ها؛ حرف حساب همه‌شان همین است. چه آن ۶۰۰۰ نفری که پویش تعویق برگزاری آزمون ارشد را امضا کردند، چه ۱۸۰۰۰ دانش‌آموزی که خواستار عقب افتادن کنکور سراسری شدند؛ می‌گفتند بچه‌های سیل‌زده آن هم در این اوضاع نباید استرس کنکور داشته باشند. خاصه وقتی کیف و کتاب که سهل است، خانه-زندگی‌شان را هم آب بُرده! رسم جوانمردی نیست. الوعده وفا؛ برایشان پیگیری کردیم.

طبیعتاً سازمان سنجش مخالف بود. خدایی حتی برای تعویق ارشد هم نظر مساعدی نداشت. بهرحال کنکور ارشد هرچه که بود با پیگیری‌های «فارس من» و فشار افکار عمومی عقب افتاد. هم دانشجویان خوشحال بودند هم بچه‌های مناطق سیل‌زده. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره این گزارش را بخوانید: «پیگیری‌های فارس من چگونه کنکور ارشد را تعویق کرد؟»

 

کنکور سراسری ولی هنوز مانده. حامیان این پویش معتقدند مشکلات دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده با ارفاق و سهمیه مرتفع نخواهد شد. استدلال جالبی هم که ارائه می‌کنند مرتبط است با زلزله پارسال کرمانشاه. وقتی که آمار قبولی‌های این استان علیرغم همه سهمیه‌ها در آزمون سراسری کاهش معناداری داشت. سازمان سنجش مثل همیشه مخالف است. خدایی به خبرنگار ما گفته تعویق کنکور می‌تواند نظم دانشگاه‌ها و سال تحصیلی آینده را به‌هم بزند. هرچند وی می‌گوید اگر مراجع بالادستی تصویب کنند، برای مساعدت با این دانش‌آموزان سهیمه و ارفاق درنظر خواهند گرفت.

 

بچه‌های سرویس‌های مختلف خبرگزاری اما تسلیم نشدند. تعداد بالای حامیان این طرح کار ما را سخت‌تر از همیشه کرد. از بچه‌های گروه سیاسی گرفته تا خبرنگاران پارلمانی و گروه دانشگاه خبرگزاری پای کار آمدند. موضوع به بهارستان رسید. نمایندگان مردم قول مساعدت دادند. درباره این پیگیری‌ها این گزارش را بخوانید: پیگیری مطالبه مردم برای تعویق زمان کنکور

بچه‌ها البته حواسشان هست روند مطالعات و جمع‌بندی‌ درس‌ها را نباید مختل کنند. آن هم به این بهانه که کنکور احتمالاً به عقب می‌افتد! با این همه خیالتان تخت؛ «فارس من» تا انتهای ماجرا کنار شما است. تعارف که نداریم؛ حالا همه بچه‌هایی که مطالبه را امضا کردند (همه آن ۱۸۰۰۰ نفر) سردبیر فارس هستند!

 

دوم| درباره یک پروژه تاریخی!/ از آزادراه تهران-شمال چه خبر؟

 «هجده سال از آغاز پروژه تهران-شمال می‌گذرد. نه از آخرین وضعیت آن خبری در دست هست، نه از تاریخ دقیق افتتاح آن!» شما نوشته بودید. در پویشی با عنوان «از آزادراه تهران-شمال چه خبر؟» پیگیری کردیم. سید بهلول حسینی مدیر پروژه احداث آزادراه پاسخگوی ما بود. وی به خبرنگار ما گفت: «پروژه آزادراه تهران شمال در چهار فاز از امتداد آزادگان بعد از پل همت تا چالوس به‌طول ۱۲۱ کیلومتر تعریف شده است.»

 

وی بیان کرد: «مهم‌ترین منطقه در واقع فاز یک این پروژه از سه راه شهرستانک تا انتهای آزادگان تهران به طول ۳۳ کیلومتر شروع شده که درصورت بهره‌برداری مسافران ترافیک‌های آخر هفته نخواهند داشت و حدود ۵۰ کیلومتر نسبت به مسیر قبلی کوتاه خواهد شد.»

آقای حسینی ابراز امیدواری کرد همین فاز یک را بتوانند تا تابستان امسال به دست مردم برسانند. فازی که احتمالاً مهم‌ترین قطعه پروژه هم هست و درصورت بهره‌برداری می‌تواند حسابی از بار ترافیکی اواخر هفته‌ی مسیرهای منتهی به شمال کم کند. منتظر باید ماند و دید. «فارس من» پیگیر ماجرا است.  

سوم| روایت یک سوژه موفق؛ پیگیری‌های «فارس من» چگونه مشکلات قنادی‌های همدان را رفع کرد؟

«قنادی‌های همدان در آستانه تعطیلی هستند. با شرایط ایجادشده و کمبود شکر و روغن این واحدهای صنفی با مشکلات جدی روبرو هستند. به درد دل مردم و مشکلاتشان گوش کنید.» این سوژه‌ای است که یکی از مخاطبان همدانی خبرگزاری برای ما ثبت کرده بود. بچه‌های دفتر همدان پیگیری کردند. علیرضا شجاعی رئیس دایره بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان پاسخگوی ما بود.

 

وی درباره مشکلات قنادی‌ها برای تهیه و تأمین آرد موردنیازشان به خبرنگار ما گفت: «توزیع آرد قنادان به وسیله سامانه انجام می‌شود و به همین دلیل یک وقفه کوتاه در تأمین و توزیع آن به وجود آمد. برخی از واحدهای صنفی قنادی در این سامانه با تغییر سهمیه مواجه شدند که باعث شد میزان پخت آن‌ها کاهش یابد. ما این موضوع را پذیرفته‌ایم و مشکل اصلاح خواهد شد.»

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه تقریباً حدود دو هفته کمبود روغن به وجود آمد که دلیل آن کمبود ماده اولیه بوده است؛ تصریح کرد: «البته این مشکل نیز برطرف شده و در حال حاضر شرایط معمولی حاکم است.»

وی تأکید کرد: «در حال حاضر مشکل و یا کمبودی در تأمین آرد، روغن و شکر قنادان وجود ندارد.»

 

چهارم| پیگیری مشکلات عوارضی آزادراه تهران-قزوین

آزادراه تهران-قزوین از آن مسیرهای مهم و شریانی است. از آن محورهایی که روزانه هزاران وسیله نقلیه از آن عبور می‌کنند. شهروندان اما درباره اخذ عوارض در آن معترضند. نوشته بودند: «رئیس قوه قضائیه از فعال شدن پیگیری برخی حقوق عامه توسط دادستانی را مطرح و برای مثال از اتمام زمان اخذ عوارض و تخلفات در عوارضی قزوین صحبت کردند. با این وجود هنوز در این عوارضی، حدود ۳ هزار تومن عوارض می‌گیرند. خواهشمندیم این پرونده را پیگیری نمایید.» پیگیری کردیم. همکاران من در دفتر قزوین این موضوع را با مدیرکل راهداری استان درمیان گذاشتند.

 

افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، پیرامون پرداخت الکترونیک عوارض، طرح‌های اصلاحی و انتقادات شهروندان از عوارضی اتوبان قزوین-تهران توضیح می‌دهد. ویدئوی زیر را تماشا کنید:

 

پنجم| پیگیری بخشنامه حجاب و عفاف در دانشگاه امیرکبیر

برای ما از بی‌توجهی برخی مأمورین حراست دانشگاه امیرکبیر به اوضاع حجاب و عفاف در این دانشگاه نوشته بودید. مطلب را پیگیری کردیم. مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پاسخگوی ما بود. آن‌ها یک جوابیه تنظیم کردند و برای ما فرستادند. جوابیه‌ای که از مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه برای ابلاغ شیوه‌نامه حجاب و عفاف خبر می‌داد: «شورای فرهنگی دانشگاه، مجدد بخشنامه حجاب و عفاف را برای دانشجویان و کارکنان  این دانشگاه ابلاغ کرد. بر اساس آن همه ملزم به رعایت آن هستند. چنانچه موردی مشاهده شود مسئولان حراست دانشگاه همواره بر این امر نظارت دارند و تذکرات لازم داده می‌شود.»

 

آقایان روابط عمومی در انتهای جوابیه‌شان البته تأکید کردند که عموم دانشجویان و کارمندان پلی‌تکنیک همواره در رعایت ملزومات حجاب و عفاف پیش‌قدم بوده و هستند. شکی نیست! طبیعتاً همان چند نفری که گاهی رعایت موازین و دیسیپلین دانشگاه فراموششان می‌شد، من‌بعد بیشتر توجه می‌کنند.

 

«فارس من» برای پیگیری مطالبات شما جدی است. توفیری ندارد اگر سوژه کوچک باشد یا بزرگ؛ کم یا زیاد. قول و قرار ما حسابی محکم سرِ جا است. شما سردبیر فارس هستید؛ حتی اگر یک سوژه ثبت کنید. حتی اگر مطالبه‌تان نتواند به ۱۰۰۰ امضا برسد. حتی اگر پیگیری‌های ما از جانب حضرات مسؤلین به بن‌بست برسد. همراه شما هستیم؛ همراهمان باشید!

گزارش از محمد آزادی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد