تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 9:21
کد خبر : 54413

همایش رشد جمعیت اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

همایش رشد جمعیت اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی فاطمی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش ۴ درصدی ازدواج در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۶ هزار و ۷۳۶ واقعه ازدواج و در سال گذشته ۶

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی فاطمی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش ۴ درصدی ازدواج در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۶ هزار و ۷۳۶ واقعه ازدواج و در سال گذشته ۶ هزار ۴۳۸ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است. 

وی به بیشترین گروه سنی در ازدواج اشاره کرد و افزود: در این راستا بیشترین ازدواج خانم‌ها در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال و آقایان در ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.

خراسان جنوبی رتبه ۲۹ کشوری در زمینه طلاق را دارد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: در ۵ هزار و ۵۰ واقعه ازدواج آقا بزرگتر از خانم، ۷۱۳ واقعه خانم و آقا هم سن و ۶۷۵ واقعه سن آقایان کوچکتر از خانم‌ها بوده است. 

فاطمی به آمار طلاق در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه از سال 92 تاکنون در خراسان جنوبی رشد طلاق را شاهد نبوده‌ایم و این استان رتبه ۲۹ کشوری در زمینه طلاق را دارد که نشان از فرهنگ و اصالت والای مردم این استان است.

برگزاری همایش جمعیت اردیبهشت ماه در استان

وی با اشاره به کاهش ۶ درصدی ولادت در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۶ هزار و ۷۹۹ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

آمار ولادت در استان مرکزی ۱۲ درصد کاهش یافتآمار ولادت در خراسان جنوبی ۶ درصد کاهش یافتآمار ولادت در نهاوند ۹ درصد کاهش پیدا کرد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به منظور افزایش ولادت در اردیبهشت ماه امسال همایش جمعیت برگزار می‌شود یادآور شد: امروز خانواده‌ها به کیفیت فرزند اهمیت می‌دهند و به کمیت توجهی ندارند و میل به ادامه تحصیل به خصوص از طرف زوجه فرزندآوری را به تعویق می‌اندازد.

به‌ازای هر ۱۰۰ دختر متولد شده ۱۰۵ پسر متولد شدند

فاطمی با بیان اینکه از مجموع متولدین ۸ هزار و ۶۰۵ نفر نوزاد پسر و ۸ هزار و ۱۹۴ نفر نوزاد دختر بودند اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۶۱۵ واقعه تولد شهری و ۵ هزار و ۱۸۴ واقعه تولد روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ دختر متولد شده ۱۰۵ پسر متولد شدند افزود: نخستین نوزادی که بعد از سال تحویل ۹۸ در استان متولد شد دختری در شهرستان طبس بوده است.

ابوالفضل و فاطمه زهرا محبوب‌ترین نام‌ فرزندان در استان

فاطمی بیشترین فراوانی نام در سال ۹۷ را برای پسران ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین و برای دختران فاطمه زهرا، فاطمه، زینب، زهرا و حلما عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کاهش یک درصدی وفات در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۲۷ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است.

به ازای هر ۱۰۰ نفر زن فوت شده ۱۱۸ نفر مرد فوت شدند

فاطمی بیماری قلبی را با یک هزار و ۳۶۲ نفر فوتی بیشترین علت فوت سال گذشته عنوان و بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر زن فوت شده ۱۱۸ نفر آقا فوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۹ واقعه فوتی شهری و یک هزار و ۷۶۸ واقعه روستایی است تصریح کرد: از مجموع متوفیان ۲ هزار و ۷۳ نفر آقا و یک هزار و ۷۵۴ نفر خانم هستند.

صدور بیش از ۲۹۱ هزار فقره شناسنامه مکانیزه در استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از صدور ۲۹۱ هزار و ۴۰۸ فقره شناسنامه مکانیزه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم استانی‌هایی که شناسنامه جلد قرمز دارند برای تعویض شناسنامه به دفاتر پیشخوان و ثبت احوال مراجعه کنند و ۷۲ ساعت بعد شناسنامه خود را دریافت کنند.

فاطمی هزینه تعویض شناسنامه را در ادارات ثبت احوال ۳۰ هزار تومان و در دفاتر پیشخوان دولت ۳۸ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: همچنین هزینه ثبت نام کارت هوشمند ملی نیز در دفاتر پیشخوان دولت ۳۳ هزار تومان و ادارات ثبت احوال ۲۵ هزار تومان است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 570 مورد تغییر نام خانوادگی و ۱۷۱ مورد تغییر نام در ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

۸۶ درصد از مردم استان تحت پوشش کارت هوشمند ملی قرار گرفتند

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به کارت هوشمند ملی اشاره و بیان کرد: رتبه خراسان جنوبی در بحث کارت هوشمند ملی از سال ۹۱ تا ۹۷ به رتبه پنجم کشوری صعود کرده است.

فاطمی با بیان اینکه برای جلوگیری از  پولشویی و فرار مالیاتی راهی جز کارت هوشمند ملی وجود ندارد گفت: سال گذشته پایان کارت ملی کاغذی بود و ۸۶ درصد از شهروندان استان تحت پوشش کارت هوشمند ملی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۷۰ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد الشرایط کارت هوشمند ملی هستند خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته برای ۴۹۳ هزار و ۷۴۵ نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون ۷۹ هزار و ۸۰ نفر از هم استانی‌ها برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد