تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردین 1398 - 18:10
کد خبر : 54349

۱۱۹ هزار گردشگر از تیران و کرون بازدید کردند

۱۱۹ هزار گردشگر از تیران و کرون بازدید کردند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید حججی در گفتگو با صاحب نیوز توسعه صنعت گردشگری و عرصه کشاورزی در شهرستان تیران و کرون را از اولویت های مهم برنامه‌های سال جاری دانست و اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت های خوبی برای رونق تولید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید حججی در گفتگو با صاحب نیوز توسعه صنعت گردشگری و عرصه کشاورزی در شهرستان تیران و کرون را از اولویت های مهم برنامه‌های سال جاری دانست و اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت های خوبی برای رونق تولید و ایجاد سیاست های اقتصاد مقاومتی برخوردار است که با همّت مسئولان این امر محقق خواهد شد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به بارش بیش از ۴۳۰ میلی متر باران در شهرستان تیران و کرون در سال زراعی سال جاری گفت: بارش این میزان باران کم سابقه بوده و با توجه به شروع دوره آبسالی مدیریت های مناسب توسط مسئولان امر پیگیری و انجام خواهد شد.

وی با اعلام سر ریز شدن سد شهید منتظری روستای خمیران در روزهای اخیر، تصریح کرد: دو سوم آب چشمه مرغاب پس از سر ریز شدن سد از سرچشمه وارد رودخانه شهرستان شده تا آبیاری و کشاورزی رونق بیشتری گیرد و یک سوم دیگر آن وارد سد می شود.

فرماندار تیران و کرون ضمن تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای آب موجود و عدم اسراف آن با توجه به تداوم بارش تا ماه اردیبهشت، خاطر نشان کرد: شهرستان تیران و کرون در زمینه کشاورزی و احداث گلخانه رتبه خوبی را در استان دارد و پرورش آبزیان، دامداری و صنایع تبدیلی باید رونق بیشتری داده شود.

حججی با اشاره به وجود ۶۰ درصد جمعیت روستایی در این شهرستان، ادامه محیط روستا محیط تولید است و سنت قدیمی پرورش دام در هر خانه در روستاها باید احیاء شود.

وی یادآور شد: کشت زعفران با کیفیت در این شهرستان در سال های گذشته رونق خوبی گرفته و باید با ایجاد تعاونی و برند مخصوص این محصول را در بازارهای مختلف به فروش رساند و زمینه رونق اقتصادی بیشتری را فراهم کرد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه رونق گردشگری با تشکیل جلسات مسئولان به صورت هفتگی بررسی دقیق خواهد شد، گفت: شناسایی مشکلات و ظرفیت های گردشگری، اولویت بندی برای اجرای طرح ها از جمله اهداف تشکیل این جلسات است.

حججی افزود: نوروزگاه روستای تاریخی گردشگری «جاجا» با استقبال گسترده ای از طرف مردم روبرو شد و در آینده ای نزدیک ایستگاه دائمی گردشگری در این روستا با برنامه ریزی دقیق تر ایجاد می شود.

فرماندار تیران و کرون آمار مجموع بازدیدهای نوروزی از جاذبه های گردشگری شهرستان را حدود ۱۱۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هفت هزار و ۱۷۴ نفر در محل های اسکان و مناطق مختلف در ایام نوروز سکونت داشتند و برنامه های مختلفی از جمله در زمینه های فرهنگی و هنری توسط ارگان و نهادها برگزار شد.

حججی در پایان افزود: نظارت های لازم برای جلوگیری از تخلفات توسط ارگان های مربوطه انجام شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد