تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردین 1398 - 8:52
کد خبر : 53851

تعیین شهریه مدارس غیر دولتی تنها بر اساس نظر کارگروه مربوطه است

تعیین شهریه مدارس غیر دولتی تنها بر اساس نظر کارگروه مربوطه  است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند ،  بحث شهریه مدارس غیردولتی را از مهم‌ترین موضوعات اعلام و اظهار کرد:الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشته‌ایم آسیب‌شناسی و اصلاح کردیم و در حال حاضر در مرحله ورود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند ،  بحث شهریه مدارس غیردولتی را از مهم‌ترین موضوعات اعلام و اظهار کرد:الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشته‌ایم آسیب‌شناسی و اصلاح کردیم و در حال حاضر در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات نیز در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: برای همه استان‌ها یک تقویم زمان‌بندی در نظر گرفته‌شده و تقریباً ۷استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند و تا پایان این هفته آن را ارائه خواهند داد و تا پایان هفته آینده نیز بقیه استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

زینی وند بابیان اینکه کارگروه الگو شهریه مطابق با ماده ۱۶قانون بررسی و تعیین می‌شود،  گفت:  کارگروه الگوی شهریه باید در مدارس تعریف‌شده، باشد و ما امسال این کارگروه را برای اولین بار فعال کردیم. کلیه مراحل تائید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام‌شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود و سپس شورای نظارت استان آن را بررسی و تائید می‌کند و بعد آن شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض موسسه باشد رسیدگی خواهد کرد.

وی درادامه اضافه کرد: ما در بحث شهریه مدارس مشکل الگوی نداشته‌ایم زیرا شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم‌های زمان و ۷سرفصلی که قانون مشخص کرده تعیین‌شده است همه این موارد به‌خوبی پیش می‌رود و در این زمینه مشکلی نیست بلکه مشکل ما از حیث اجرا است.

 زینی وند خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها نظارت کافی بر روی شهریه مصوب را ندارند، لذا سال گذشته ما به این مسئله ورود کردیم و براین اساس تنها در شهر تهران بیش از ۵۰۰بازدید داشتیم  و از نتایج این بازدید می‌توان به تخلف ۳۴ مدرسه در دریافت شهریه اضافه اشاره کرد.

وی تأکید کرد: باید متناسب با احکام با متخلفان رفتار شود و آن‌ها باید شهریه اضافی که گرفته‌اند را بازگردانند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در پایان اظهار کرد: استان‌ها باید فعالیت بیشتر و  نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت در وزارت خانه هرچه قانون و آیین‌نامه تعیین کنیم بازهم با چالش مواجه می‌شویم

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد