تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397 - 8:33
کد خبر : 53245

قزوین پیشگام شناسایی گلوگاه‌های فساد باشد

قزوین پیشگام شناسایی گلوگاه‌های فساد باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فردین خرازی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد:۶۲قانون در مقابله با فساد داریم اما در عین حال خلأ مقررات را داریم که این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فردین خرازی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد:۶۲قانون در مقابله با فساد داریم اما در عین حال خلأ مقررات را داریم که این امر موجب شده مشکلات زیادی ایجاد شود.

وی با اشاره به ضعف در نظام تصمیم‌گیری افزود: این نظام در کشور ما مشکلات اساسی دارد و خیلی از مواقع تصمیماتی که گرفته می‌شود اولا به اندازه کافی کارشناسی شده نیست و در ثانی بسیاری از امور به تصمیمات اتخاذ شده ربطی ندارد و در واقع پاک کردن صورت مسئله است.

دبیر هیأت عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: این عوامل نه تنها بحران اقتصادی ایجاد می‌کند بلکه زمینه‌های بروز فساد را نیز فراهم می‌آورد.

خرازی ادامه داد: گاهی تصمیم‌گیری‌های غلط موجب می‌شود فساد و ضعف حقوق شهروندی تشدید شود.

وی عنوان کرد: در نظام برنامه‌ریزی ضعف داریم که شامل سطوح مختلف است بنابراین استان‌ها در این زمینه می‌توانند کمک کنند تا مشکلات برطرف شود.

دبیر هیأت عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به ضعف در حوزه نظارت  تصریح کرد: در این بخش با مشکلات اساسی روبرو هستیم زیرا به بحث پیشگیری در بحث نظارت توجهی نداریم بنابراین ضرورت دارد واحدهای بازرسی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود درست عمل کنند تا تخلف شکل نگیرد.

خرازی بیان کرد: نظارت پیشگیری وظیفه واحدهای بازرسی است اما در بازرسی‌های استانی هماهنگی لازم وجود ندارد البته استان قزوین در بحث هماهنگی‌ها وضعیت مطلوبی دارد.

 

نظارت باید توسط تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شود

وی اظهار کرد: اگر سازمان بازرسی گزارشی به هیأت تخلفات ارائه داد در صورت صحت آن گزارش نخستین فردی که باید برکنار شود، مدیر آن دستگاه اجرایی است.

دبیر هیأت عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: امروزه در دنیا نظارت و بازرسی از حیطه دولتی خارج شده است اما ما همچنان تصور می‌کنیم خودمان باید دستگاه‌های اجرایی را بازرسی کنیم.

خرازی اضافه کرد: استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد برای نظارت و بازرسی نگاه یک جانبه و تبعیض‌آمیز را از بین می‌برد.

وی با اشاره به ضعف مردم، مدیران و کارشناسان نسبت به حقوق و تکالیف شهروندی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما آن طور که باید نتوانسته دانشجویان را با حقوق و تکالیف شهروندی آشنا کند بنابراین در فرهنگ‌سازی باید کارهای اساسی انجام شود.

خرازی عنوان کرد: برای آموزش مدیران، کارشناسان و بخش خصوصی در خصوص حقوق شهروندی باید اقدام کرد.

وی با تأکید بر شناسایی گلوگاه‌های فساد تصریح کرد:  هیچ کاری در بحث مقابله با فساد اثرگذارتر از شناسایی گلوگاه‌های فساد نیست بنابراین سازمان برنامه‌ریزی و استانداری قزوین نقاط آسیب‌پذیر و نقاطی که امکان بروز فساد در آنجا بیشتر است، احصا شود.

دبیر هیأت عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی یکی از کارهایی است که برای سال آینده در برنامه داریم .

خرازی بیان کرد: سال گذشته عمده تمرکز ما روی میز خدمت حضوری بود زیرا می‌خواستیم یک مرحله گذار را سپری کنیم.

وی اضافه کرد: ساماندهی نظام نظارتی یکی دیگر از اولویت‌های سال آینده است اما از مجموع شاخص‌های حقوق شهروندی بخشی که مربوط به عفاف و حجاب است به ما ارتباطی ندارد.

دبیر هیأت عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: هر مدیری باید منافع خود را در قاب منافع ملی ببیند تا انسجام لازم در سلامت اداری ایجاد شود.

خرازی یادآور شد: وقتی اعتماد وجود داشت و انسجام شکل گرفت قطع به یقین در اجرای تصمیات اتخاذ شده  مشارکت ایجاد می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد