تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 - 5:02
کد خبر : 52047

مقایسه وضعیت حجاب با دوران طاغوت، اشتباه است

مقایسه وضعیت حجاب با دوران طاغوت، اشتباه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام‌ محمدصادق کفیل، معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) شب گذشته در همایش « موعودگرائی، مهدویت و انقلاب اسلامی» که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: حضور شیعه و سنی در چنین مراسمی نشان دهنده وحدت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام‌ محمدصادق کفیل، معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) شب گذشته در همایش « موعودگرائی، مهدویت و انقلاب اسلامی» که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: حضور شیعه و سنی در چنین مراسمی نشان دهنده وحدت میان اقوام و باور مهدویت در جامعه است.
معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ارزش‌های دینی که در دوران طاغوت به فراموشی سپرده شده بود، مجدداً احیا شود و احکام اسلامی ضمانت اجرایی پیدا کند.
وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در جای جای کلماتشان دارند که این انقلاب مقدمه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است و به ظهور متصل خواهد شد؛ باید به این نکته مهم توجه کرده و آن را در جامعه بسط دهیم.
کفیل ادامه داد: در دوران طاغوت، دین را به حاشیه رانده بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، دین وارد متن زندگی مردم شد؛ اقتصاد، سیاست و فرهنگ با دین آمیخته شد و فعالیت‌ها رنگ و بوی مذهبی گرفت.
وی بیان کرد: متأسفانه با وجود همه برکاتی که انقلاب داشته، به‌دلیل اینکه ما در برخی زمینه‌ها، کار فرهنگی درست انجام ندادیم، ضعف‌ها و کاستی‌هایی مشاهده می‌شود، که از جمله مهمترین آن‌ها مسأله حجاب است.
معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) افزود: عده‌ای می‌گویند پیش از انقلاب حجاب نداشتیم حالا حجاب خوب است، این مقایسه اشتباه است. اگر همین مقایسه اشتباه را ادامه دهیم که هیچ وقت به جایی نمی‌رسیم.
وی عنوان کرد: درست است که پس از انقلاب مسئله حجاب کاملا حل شد، اما به دلیل عدم کار فرهنگی ما و رها سازی موضوع، دشمن ورود پیدا کرده و این‌گونه تاثیر گذاشته است؛ شما وضعیت حجاب در زاهدان را با ده سال قبل مقایسه کنید. قطعاً کمتر شده است؛ ترویج حجاب و عفاف نیاز به کار فرهنگی دارد.
کفیل در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در حکومت اسلامی، اظهار کرد: شمر جانباز صفین نبود، او فردی فرصت‌طلب، همچون برخی مسئولین ما بود که برای لحظه‌ای تصور کرد می‌تواند در کنار مولا علی(ع) به جایگاهی برسد، آمده بود تا برای خود جا و ثروتی مهیا کند و پس از شهادت امام علی(ع) به سوی معاویه رفت چون می‌دانست امام حسین(ع) نیز همچون پدر بزرگوارشان عمل خواهند کرد؛ بنابراین به معنای واقعی کلمه شمر علوی نبود که اموی شود، بلکه اموی بود که به دنبال ثروت اندوزی خود را علوی معرفی می‌کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد