تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 15:54
کد خبر : 123766

مساجد باید محور مقابله با تهاجم فرهنگی قرار بگیرند

مساجد باید محور مقابله با تهاجم فرهنگی قرار بگیرند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از ائمه جماعت سادات شهر قزوین که در مدرسه علمیه سردارین برگزار شد، با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از ائمه جماعت سادات شهر قزوین که در مدرسه علمیه سردارین برگزار شد، با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: مسجد نیاز دارد تا آباد باشد و عمران و آبادانی مسجد فقط در سخت‌افزار آن نیست بلکه در کارهای نرم‌افزاری نیز می‌باید عمران و آبادانی مسجد مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند عمران و آبادانیِ دل، با ذکر، یاد خدا و هماهنگی با حضرت حق میسّر است و این یعنی خداوند را همه جا حاضر و آماده و ناظر بر اعمال خود ببینیم.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند فرموده کسی که از ذکر و یاد من دور باشد، در مشقت و سختی قرار دارد و همیشه در اضطراب زندگی می‌کند و در دست‌یابی به پاسخ مسائلش، ناتوان می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن فرموده منافقان و کفار که از ذکر گریزان بودند از شنیدن و دیدن حق کر، گنگ و کورند، زیرا تعقل نمی‌کنند.

وی افزود: هر کسی به اندازه‌ای که دل خود را آباد کرده می‌تواند در آبادانی مسجد ایفای نقش کند و این خودسازی نقش مهمی در عرصه فعالیت در مساجد و اثرگذاری در این حوزه دارد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: امروز برای اجرای هر کار فرهنگی و معنویِ مفید و اثرگذار، نیازمند شما عزیزان هستیم و تلاش کنیم این سنگر را احیا کنیم و مساجد را قدر بدانیم و هر عامل غیر خدا را از مساجد دور نگه داریم چرا که خدا تنها صاحب مساجد است و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که جز خدا همه در مسجد سهم داشته باشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: با پول‌ها و سرمایه‌هایی که خمس آنها پرداخت نشده است، مساجد آباد نمی‌شوند و نمی‌توانند اثر معنوی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در عصر تهاجم فرهنگی دشمن شب و روز با رسانه‌های تصویری و صوتی علیه اسلام کار می‌کند و فرزندان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ضروری است این جنگ را که به فرموده رهبری خطرش از جنگ نظامی بیشتر است جدی‌تر بگیریم و مساجد باید محور مقابله با تهاجم فرهنگی قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله با رعایت پروتکل‌ها و رعایت مسائل بهداشتی که تاکید رهبری و باور همه ماست، کاری کنیم که چراغ غدیر روشن بماند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد