حاشیههای مجازی برای تلویزیون| پاسخ مدیرگروه اجتماعی شبکه یک به حاشیههای دعوت مهمانان به «فرمول یک»
– اخبار فرهنگی – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، چند موضوع حاشیهای این روزها در فضای مجازی مطرح میشود که به برنامه «فرمول یک» شبکه یک سیما برمیگردد. فضلالله شریعتپناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک علاوه بر پاسخ به این
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، چند موضوع حاشیهای این روزها در فضای مجازی مطرح میشود که به برنامه «فرمول یک» شبکه یک سیما برمیگردد. فضلالله شریعتپناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک علاوه بر پاسخ به این حاشیهها درباره هدیه چهرههای مردمی سال ۹۷ نکتهای را در اختیار خبرنگار خبرگزاری تسنیم قرار داد.
او تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که توانستیم به سرمنزل برسانیم انتخاب چهره سال از میان مردم بود که به ۱۱ چهره مردمی فعال در عرصه اجتماعی رسیدیم. این چهرهها نیازی به پول و هدیههای مادی ندارند و به همینخاطر با مشارکت بنیاد احسان برکت یک پولی را درنظر گرفتیم هرکدام از این یازده شخصیت در قالب سفیران اجتماعی، اقدامات عامالمنفعهای را در مناطق خودشان انجام دهند. از نظر ما همه این دوستان چهره سال هستند اما به دلیل جذابیت و مشارکت مردمی در انتخاب نهایی، یک چهره نهایتاً به عنوان چهره سال معرفی میشود.
وی افزود: فرهنگ انتخاب چهرههای مردمی و معرفی به عنوان الگو برای مردم را در سال آینده ادامه خواهیم داد. سال ۹۸ چهره هفته و چهره ماه هم معرفی خواهیم کرد که نهایتاً به چهره سال خواهیم رسید. چون معتقدیم فقط چهرههای معروف نیستند که قابل اهمیت هستند و جامعه باید بداند در محیط اطراف و پیرامونیشان آدمهایی هستند در عین گمنامی اتفاقات بزرگی را رقم میزنند. همیشه افراد موثر در حوزههای اجتماعی دیده نمیشوند و گمنام میمانند.
شریعتپناهی در واکنش به حاشیههای اخیر برنامه «فرمول یک» گفت: این روزها فضای مجازی و شبکههای اجتماعی دقت را بیشتر کرده و البته فضای مغرضانهای را هم به وجود آورده است. ما خوشحالیم که نقد میشویم و بسیاری از این نقدها را هم به جان و دل خریداریم. گاهی اوقات ما دچار اشتباه شدهایم اما مثلاً درباره این زوجی که به برنامه «فرمول یک» رفتند و حاشیهساز شد فقط ۲۷ بار کتکزدن برجسته شد؛ هدف ما از دعوت این زن و شوهر، بازگشت به زندگی بود. کسانی که تصمیم به طلاق گرفتند میتوانند به زندگی بازگردند.
وی تصریح کرد: دو برادر را به «فرمول یک» دعوت کردیم که یک پدر و مادر ناشنوا داشتند. هدفمان از دعوت اینها نشان دادن استعدادهایشان با توجه به این نکته که در یک خانواده ناشنوا زندگی کردند. اما در شبکههای مجازی یک نکات و حرف و حدیثهای دیگری را مطرح کردند.
مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره موضوع تکراری شدن و رفتار کلیشهای تلویزیون در دعوت مهمانان، گفت: همیشه بین شبکهها یک رقابتی بوده که کدام هنرمند به کدام شبکه میرود. برخی از این هنرمندان هم هرکجا پول بهتری بدهند و هرجا بهتر دیده شوند به آنجا میروند. ما نظرمان این بوده که چهرههای مردمی را دعوت کنیم، چون مخاطب هم از این گفتگوهای تکراری با هنرمندان خسته شدهاند. این فرهنگ در تلویزیون اگر ادامه پیدا کند اتفاقات خوبی میافتد؛ البته ما کنار این چهرههای مردمی، هنرمندان موثر در موضوعات اجتماعی را دعوت کردهایم. چرا که به گونهای میتوانند از این چهرههای مردمی حتی استفاده کنند و به نوعی سفیران این نوع تفکرات هم باشند.
درخواست منوچهر آذری از تلویزیون برای ساخت مستند هنرمندان قدیمیحاشیههای مجازی برای تلویزیون| صحبتهای قابل تأمل لاله صبوری از فضای حاشیه برای سلبریتی شدنحاشیههای مجازی برای تلویزیون| چرا «کتایون ریاحی» بازی نمیکند؟/ عمو پورنگ با یک دختر هندی ازدواج میکند؟!حاشیههای مجازی برای تلویزیون| از تعطیلی "حالا خورشید" تا دلزدگی مخاطبان از تبلیغات جشنواره جامجم
وی خاطرنشان کرد: هنرمندانی سال تحویل به ویژهبرنامه نوروزی شبکه یک سیما میآیند که کار خیر و موثر اجتماعی انجام داده باشند. مثلاً در مناطق زلزله رفتهاند یا کاری برای کودکان کار و معضلات دیگر جامعه انجام دادهاند. خوشبختانه هنرمندان و حتی سلبریتیهای زیادی داریم که در این عرصه فعالند. اما شبکه یک پیشگام شده و دیگر شبکهها هم باید به میدان بیایند و بیشتر از چهرههای مردمی به عنوان مهمان تلویزیونی استفاده کنند. چون فقط سلبریتیها نیستند که به عنوان مهمان در برنامههای مناسبتی حضور پیدا میکنند.
شریعتپناهی در پایان با اشاره به موضوع دعوت ساسان پرکان نوجوان ژیمناست سیستان و بلوچستانی که بین دعوت برنامه «فرمول یک» و «عصر جدید» حاشیههایی ایجاد شد، گفت: حساسیتها خیلی حساسیتهای کاذبی است که بین تهیهکنندگان ایجاد شده، اصل بر این بوده که یک استعداد جدید معرفی شود. حالا ابتدا این اتفاق در این برنامه یا برنامه دیگری انجام شود مهم نیست. ناگفته نماند یک هماهنگی هم بوجود آمده و فاصله زمانی هم بین دو پخش برنامهها هم وجود داشته است. ولی برنامه «فرمول یک» یک رسالتی دارد و «عصر جدید» یک رسالت دیگر؛ ما اینجا گفتگو انجام دادهایم و آنجا قرار است این نوجوان عملی را انجام دهد و استعدادش را عملیاتی بروز دهد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰