تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 - 7:44
کد خبر : 51449

طمع دشمن برای ضربه زدن با مشاهده شکاف بین مردم بیشتر می‌شود/ تهران- دمشق ارزش بار‌ها پخش شدن از صداوسیما را دارد

طمع دشمن برای ضربه زدن با مشاهده شکاف بین مردم بیشتر می‌شود/ تهران- دمشق ارزش بار‌ها پخش شدن از صداوسیما را دارد

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون روابط راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در واکنش به مستند تهران – دمشق گفت: به نظرم نفس اکران این مستند کار ارزشمندی بود به دلیل اینکه این مستند در محضر معاونین سازمان انرژی هسته‌ای اکران شد که آن‌ها مصدر خدمات گسترده‌ای

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون روابط راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در واکنش به مستند تهران – دمشق گفت: به نظرم نفس اکران این مستند کار ارزشمندی بود به دلیل اینکه این مستند در محضر معاونین سازمان انرژی هسته‌ای اکران شد که آن‌ها مصدر خدمات گسترده‌ای در سازمان بوده و هستند و فرصتی برای دیدن چنین کار‌های ارزشمندی ندارند، اما به همت شما این فرصت فراهم شد.
 هنرهم در سازندگی وهم در تخریب موثر است
وی افزود: من از زمان جوانی در کار رسانه بودم و همواره اعتقاد داشتم تاثیری که فیلم و هنر در جریانات سازندگی دارد هیچ اتفاق دیگری به این حد از تاثیر نرسیده است کمااینکه هنر در جریان تخریب هم می‌تواند بسیار موثر عمل کند.
تهران- دمشق برخلاف عمده مستند‌ها مخاطب از یک قشر خاص ندارد
کمالوندی با بیان اینکه مستند تهران – دمشق مخاطب عام و خاص را به طور هم زمان جذب خود می‌کرد، گفت: معمولا مستند‌ها یک مخاطبین خاصی دارند، اما تهران – دمشق مستندی است که هر کس می‌تواند آن را ببیند و از زاویه خود مسائل مهمی را درک کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیام اصلی مستند را دادن چشم بصیرت به مخاطب خود ارزیابی کرد و گفت: انتخاب‌هایی که شما از جامعه سوریه داشتید حساب شده بود و از اقشار مختلف مردم از تاجر و تحصیلکرده گرفته تا دانشگاهی و کارگر و پیر و جوان در آن حضور داشتند و از دریافت‌ها و دغدغه‌های خود از جنگ هشت ساله در سوریه گفتند.

معاون روابط راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی ویژگی دیگر تهران – دمشق را یکنواحتی و جهت دهی مناسب به ذهن مخاطب دانست و یادآور شد: از این منظر نمی‌توان به این مستند ایرادی گرفت و نکته مهم به چشم آمده در طول مستند بحثی است که در جریان تاریخ همواره بوده و هست و شما در حقیقت یک پروژه مهم را کالبد شکافی کردید و گفتید چه طور در جریان یک پروسه طبیعی می‌تواند اعتراض هم وجود داشته باشد همان طور که این اعتراض‌ها در کشور‌های پیشرفته نیز غیرقابل اجتناب است مثلا این روز‌ها در فرانسه که یک کشور پیشرفته هست، نیز شاهد حرکت طبیعی نارضایتی مردم هستیم.     11      زمانی که شکاف‌ها و مشکلات خود را نشان می‌دهد در دشمن طمع ایجاد می‌شودتا ضربه نهایی را بزند
وی با تاکید بر اینکه رمز اصلی مواجهه با این اعتراض‌ها دریافت به موقع نیاز مردم است، گفت: این مستند این پیام را به طور غیرمستقیم به مخاطب مسئول خود می‌فرستد که این نارضایتی مردم باید به موقع تشخیص داده شود و به موقع درمان شود، چون اگر به موقع درمان نشود می‌تواند مشکل ساز و مورد سوء استفاده قرار گیرد.         وی یادآور شد: اگر این انتقاد را در ابتدا مستقیما با خود شما در میان گذاشتم و با روشی معقول به دنبال اصلاح امور بودم و این حس را به شما منتقل کردم که از روی دلسوزی به این مسائل دامن می‌زنم این در حقیقت به فضای سازندگی و اصلاح خواهد انجامید.

کمالوندی با بیان اینکه مسئله دیگری که باید در جامعه به آن پرداخته شود این است که مطلبی را که می‌خواهیم بگوییم باید پایه محکمی داشته باشد و اگر بخواهیم قضاوت کنیم حساسیت این موضوع (استناد به دلایل محم و موثق) دو چندان می‌شود، گفت: ما معمولا از صبح تا شام نظرات، اتفاقات و نفرات را قضاوت می‌کنیم و قضاوت فقط این نیست که شما داخل دادگاه بروید و قضاوت کنید بلکه قضاوت‌های روزمره را نیز در بر می‌گیرد.
واین قضاوت‌ها هم باید بر پایه عدل و عدالت باشد. عدالت هم می‌گوید اگر شما می‌خواهید راجع به موضوعی اظهارنظر کنید حتما بایددر مورد آن آگاهی داشته باشید.

  11    
کمالوندی ادامه داد: با این حساب به نظر می‌رسد اگر یک درصد هم شک دارید خود آن یک درصد ترمز است که شما باید با احتیاط آن حرف یا سخن را مطرح کنید و بی محابا وارد میدان حرف و سخن نشوید بعضی اوقات در جامعه افراد به نحوی صحبت می‌کنند که گویی در مورد آن موضوع یقین مطلق دارند و دیگر حتی خود را ملزم به سوال پرسیدن از دیگری هم نمی‌دانند.
 پس از گذشت ۵ سال کار حرفه‌ای در سازمان انرژی اتمی هنوز سوالات فنی برجام را به سختی پاسخ می‌دهم/ اماگاهی برخی افراد با اظهار نظر‌های ضعیف دراین حوزه در جامعه تردید ایجاد می‌کنند
وی در خصوص این ادعای خود به مسائل فنی برجام اشاره کرد و گفت: مثلا در مورد مسائل فنی برجام الان بیش از ۵ سال است که من در سازمان انرژی اتمی درگیر این موضوع هستم و با اشخاص فنی و صاحب نظر جلسات تخصصی با محوریت بحث فنی برجام داریم، اما زمانی که از من سوالی با این موضوع پرسیده می‌شود به سختی پاسخ می‌دهم، اما گاهی اوقات فردی که در یک جایگاه معنوی است و مردم جامعه به او احترام می‌گذارند اظهار نظری می‌کنند که آن اظهار نظر پایه ضعیف دارد و در ذهن جامعه تردید به وجود می‌آورد.

معاون راهبردی وامور مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این روش ناخودآگاه ممکن است بذر تفرقه در جامعه پخش کند، یادآور شد: با این روش اگر خواص ما حرفی را در جامعه می‌زنند اگر حرف مستند و قوی نباشد و فقط برای خوشایند یک عده و اینکه مسئولیت و جایگاهی دارند اظهار نظری کنند این رویه قطعا مورد پسند دین هم نخواهد بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در همین حوزه هسته‌ای در جامعه ما مطالبی گفته می‌شود که انصافا واقعیت ندارد و بخشی از آن درست نیست و من معتقدم بچه‌های جوان مثل شما که هنوز گرفتار مسائل خطی و سیاسی نشدید بهتر می‌توانید واقعیت را برای جامعه تشریح و تبیین کنید.

کمالوندی ادامه داد: به طور کلی انسان‌ها که قدری سنشان بالا می‌رود به جایگاه و موقعیت خود وابسته می‌شوند در روایت نیز داریم آخرین چیزی که از قلب مرد مومن بیرون می‌رود حب الجاه است یعنی انسان وقتی به مقام و جایگاهی می‌رسد فکر می‌کند باید برای حفظ آن هر کاری انجام دهد.     11     وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات اخیر خود به درستی هم مشکلات را تبیین می‌کنند و هم به دستاورد‌های نظام اشاره می‌کنند.

معاون راهبردی وامور مجلس سازمان انرژی اتمی افزود: من به عنوان کسی که سال‌ها در اروپا، آفریقا و آمریکا ماموریت داشتم به صراحت می‌گویم ما کشوری داریم که ظرفیت‌های عظیمی دارد و امکان جهش و پیشرفت برای ما بیش از این‌ها فراهم است و همین نیز دشمن را نگران کرده است و آن‌ها فکر می‌کنند اگر جلوی پیشرفت‌های ایران را نگیرند همینطور که این کشور هر روز قوی‌تر می‌شود با توجه به مشکلاتی که به لحاظ اعتقادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند با منافع آن‌ها سازگار نیست.

الان که به عقب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم تاکنون ما برنده ایم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: این روند باعث کش مکش دائمی برای ما شده البته نباید از آن خسته شویم الان وقتی که به عقب نگاه می‌کنیم می‌بینیم تاکنون ما برنده شدیم. جایگاه ایران در علم، صنعت و دانش بسیار ارتقا یافته البته مشکلاتی داریم و نیروی ارزنده و جوان مثل شما که چنین کاری را با حداقل امکانات فراهم کرد همان جوان‌های مخاطب حضرت آقا هستید، چون ایشان به یقین رسیدند که این جوانان می‌توانند بقیه راه را به خوبی پیش ببرند.

کمالوندی در پایان ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران مستند تهران- دمشق منشا خدماتی بیش از این در عرصه فرهنگ و هنر کشورباشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد