تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 - 4:46
کد خبر : 51422

طرح جامع آموزش های پیش از ازدواج در قزوین اجرا می شود

طرح جامع آموزش های پیش از ازدواج در قزوین اجرا می شود

مریم بیدخام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی زوج های در شرف ازدواج می توان گامی موثر برای تحکیم بنیان خانواده برداشت.وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۲۲ طلاق و در ۶ ماه نخست سال جاری یک هزار و ۳۱۵ پرونده طلاق

مریم بیدخام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی زوج های در شرف ازدواج می توان گامی موثر برای تحکیم بنیان خانواده برداشت.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۲۲ طلاق و در ۶ ماه نخست سال جاری یک هزار و ۳۱۵ پرونده طلاق در استان قزوین ثبت شده است،افزود: کلید طلایی در مسیر زندگی برای کاهش طلاق، آموزش مهارت های زندگی برای زوجهای در شرف ازدواج است.
این مسئول اضافه کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج پایه‌های زندگی مشترک را می سازد و می تواند به کاهش جدایی و افزایش رضایت دو طرفه منجر شود.
وی تاکید کرد: مهمترین تعارضات و مشکلات زندگی زوجها از اطلاع ناکافی در خصوص مهارت های زندگی نشات می گیرد که می توان با برگزاری دوره های آموزشی برای رفع این مشکل اقدام کرد.
بیدخام ادامه داد: روابط نزدیک و صحیح همسران می‌تواند نتایج مثبتی بر سلامت جسمی و روانی آنها داشته باشد و میزان رضایت و رفاه را در زندگی افزایش دهد.
این مسئول تصریح کرد: شکل گیری ازدواج‌های پایدار و تحکیم بنیان خانواده مستلزم آموزش مهارتهای زندگی، فرزند پروری، برقراری ارتباط موثر و سایر موضوعات مرتبط در زندگی مشترک است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: ازدواج‌های آگاهانه بر اساس دانش مهارت های زندگی می‌تواند فواید بسیاری را برای افراد، جامعه، فرزندان و خانواده‌ ایجاد کند و طلاق را در جامعه کاهش دهد.
۹۹۲۵*۶۱۰۱
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد