تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 - 5:35
کد خبر : 5134

وظیفه رسانه‌ها، بیان معروف و منکرات انتخابات است

وظیفه رسانه‌ها، بیان معروف و منکرات انتخابات است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: رسانه‌ها باید اهمیت حضور مردم در انتخابات را برجسته کرده و منکر و معروفات را بیان کنند تا ملت بتواند انتخابی شایسته داشته باشد. وی مچ‌گیری، آبرو‌ریزی، تخریب جبهه مقابل، رقابت ناسالم، باند و باندبازی و غیره را

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: رسانه‌ها باید اهمیت حضور مردم در انتخابات را برجسته کرده و منکر و معروفات را بیان کنند تا ملت بتواند انتخابی شایسته داشته باشد.
وی مچ‌گیری، آبرو‌ریزی، تخریب جبهه مقابل، رقابت ناسالم، باند و باندبازی و غیره را از نمونه‌های منکرات انتخاباتی ذکر کرد.
امام جمعه بجنورد بیان کرد: دعوت از حضور اقشار مختلف مردم، بیان تاثیرگذار انتخاب شخص اصلح در سرنوشت ملت، با بصیرت رای دادن، جلوگیری از آشوب و فتنه، بیان ویژگی‌های مثبت کاندیداهای مورد اعتماد مردم و غیره از معروفات انتخابات است که رسانه ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: رسانه‌ها در مسائل جاری کشور باید نقش آفرینی داشته باشند و چه در مسائل مدیریت کلان جامعه، مسائل مربوط به بودجه، بیت المال و اقتصاد، تولید، سیاست، فرهنگ و در تمامی عرصه ها علاوه بر روشنگری و آگاهی، با اطلاع رسانی به موقع راه غفلت را بر مدیران کم کار ببندند.
وی از وظایف مهم رسانه را تلنگر زدن و بیان‌گری شفاف بدون حاشیه و غرض شخصی توصیف کرد و از رسانه‌ها خواست تا فراتر از مواضع سیاسی خود، با در نظر گرفتن صلاح و مصلحت ملت ایران، علاوه بر انجام وظایف روز مره خود، کمک کنند تا انتخابات اردیبهشت ماه، از هرسال با شکوه‌تر برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه از جمله مسائل مهم سیاسی آغاز سال ۹۶ با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا همراه است، تصریح کرد: رسانه‌ها برای مردم قانون انتخابات، تبلیغات سالم، و آنچه را که بر سلامت انتخابات دامن می‌زند، بازگو کنند.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: رسانه‌ها باید به بیان اهمیت انتخاب عضو اصلح برای شورای شهر و روستاها و نقش انتخاب اعضای مدیر و لایق در سرنوشت مسائل شهری بپردازند.
وی ادامه داد: در انتخاب رئیس جمهور و کاندید اصلح نیز، رسانه‌ها ویژگی‌های کاندیداهای تایید صلاحیت شده را بیان کنند تا مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که خودساخته و دنیا دیده بوده و مشکلات جامعه را به خوبی لمس کند.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: رسانه ها با روشنگری خود به ملت ایران کمک کنند تا شخصی در راس امور اجرائیات کشور قرار گیرد که بتواند در اجرا، گام‌های عینی‌تری را بردارد.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: امید است که رسانه‌ها با عمل به تکلیف شرعی و دینی خود، نقش مهم در برگزاری انتخابات با شکوه را ایفا کرده و مردم را بار دیگر به حضوری باشکوه فرا بخوانند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد