تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397 - 13:14
کد خبر : 50982

اصناف نقش موثری در تبیین امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه دارند

اصناف نقش موثری در تبیین امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه دارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در نشست مشترک با اتحادیه‌ها و اصناف مرکز استان اظهار کرد:بازار سهم بسزایی در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در نشست مشترک با اتحادیه‌ها و اصناف مرکز استان اظهار کرد:بازار سهم بسزایی در نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

وی افزود: تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند لذا نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بی بدیل است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: اصناف یک رسالت صنفی دارند و آن نقش هماهنگ کننده با شوراهای تخصصی است که در هر صنف مصادیق معروف و منکر را خود اعضای اتحادیه بهتر از سایرین می‌شناسند.     قاسمی عنوان کرد: شورای امر به معروف اصناف دو وظیفه اساسی دارند و آن هم  این است که شورا باید معروفات و منکرات را بین مجموعه خود احصا و ترویج کنند.   الگوسازی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است غلامرضا جعفرپورمقدم نماینده اتاق اصناف خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: الگو سازی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است. برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص برای اتحادیه‌ها و اصناف بسیار اثرگذار بوده است.     وی عنوان کرد: ترویج اقامه امر به معروف و نهی از منکر با کارهای هنری بسیار اثرگذار است و باید در قالب هنر و نمایشنامه و استفاده از ظرفیت صدا و سیما این امر مهم را ترویج داد.   نماینده اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان کرد: اقامه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات قرآن است و کسانی که تمایل به اجرای این دو فریضه دارند باید به صورت سازمان یافته عمل کنند.     صفری رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز جامعه اصناف را به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت که می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند معرفی کرد.     وی با اشاره به مأموریت‌های اداره اماکن در راستای برقراری نظم و امنیت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌ ویژه صنوف، گفت: تولید امنیت وظیفه تک تک آحاد جامعه است.     رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: ما می‌خواهیم در جامعه اسلامی امنیت انسان دینی را تأمین کنیم بنابراین معیارها و ملاک ما برای تأمین و حفظ امنیت اجرای احکام شرعی و موازین اسلامی، فرامین مقام معظم رهبری، قوانین جاری کشور اعم از قوانین جزائی و مدنی، قانون امر به معروف و نهی از منکر و قانون نظام صنفی و آئین‌نامه‌های اجرائی است.     صفری اظهار کرد: جامعه اصناف به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند و پلیس تلاش می‌کند ارتباط خوبی با این طیف در راستای برقراری نظم و امنیت داشته باشد.     وی عنوان کرد: وظایف و مأموریت‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی در ارتباط با اصناف را در دو بخش نظارت بر ضوابط عمومی و ضوابط اختصاصی است.    

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد