تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1396 - 6:04
کد خبر : 5090

معنویت حاصله از اعتکاف را حفظ کنیم

معنویت حاصله از اعتکاف را حفظ کنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال دشتی، امام‌ جمعه نصرآباد در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته یکی از راه‌های کسب تقوا را شبیه شدن به امام زمان(عج) برشمرد و افزود: لازمه این مهم ارتباط و اتصال با آن حضرت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال دشتی، امام‌ جمعه نصرآباد در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته یکی از راه‌های کسب تقوا را شبیه شدن به امام زمان(عج) برشمرد و افزود: لازمه این مهم ارتباط و اتصال با آن حضرت است که یکی از این راه‌ها قرائت زیارت یاسین است.
وی با بیان این که در فرازی از این زیارت امام زمان(عج) را شاهد می‌گیریم که ائمه حجت خدا هستند گفت: در رابطه با ضرورت وجود امام دلایل مختلفی وجود دارد یکی از این دلایل لطف است یعنی لطف و محبت خداوند متعال اقتضا می‌کند جامعه‌ای که پیچیده و پر از مشکلات است به حال خود رها نشود و رهبر و راهنمایی از طرف خدا برای آن منصوب شود.
دشتی افزود: از جمله شواهد عقلی درباره لزوم وجود امام خود عقل است وقتی خداوند برای ایجاد هماهنگی بین قوا و حواس در بدن عقل را قرار می‌دهد مگر می‌شود جامعه را بدون رهبر و راهنما رها کند.
امام‌جمعه نصرآباد در ادامه مبحث خانواده مهدوی گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما پاک و به دور از فساد و گناه باشد باید خانواده‌ها مهدوی شود.
وی نماز شب را یکی از عواملی برشمرد که می‌تواند نقش اساسی در مهدوی کردن خانواده داشته باشد و در این باره به این حدیث از امام هشتم استناد کرد که فرمودند، «خانه‌هایی که در آن‌ها نماز شب خوانده می‌شود برای اهل آسمان می‌درخشند همان گونه که ستاره‌ها برای اهل زمین نور می‌دهد».
نامبرده با بزرگداشت سالروز شهادت یکی از فرماندهان حماس متذکر شد: سیاست ترور شکست خورده است وقتی کسی توان ندارد از راه حل سیاسی صلح و صفا را ایجاد کند به ترور رو می‌آورد، آمریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان سعودی و تروریست‌های تکفیری‌ بدانند که با این کارها کاری از پیش نخواهند برد.
حجت‌الاسلام دشتی با تقبیح حمله موشکی امریکا به سوریه گفت: طبق موازین سیاست بین‌الملل هیچ کشوری حق ندارد به کشوری که دارای حکومت مستقل و پابرجاست حمله کند آن هم به بهانه واهی و حمایت برخی از کشورها از جمله فرانسه و انگلیس و عربستان، اما ایران و روسیه آن را محکوم کردند و قطعنامه صادره نیز توسط روسیه وتو شد.
 خطیب مذکور برکناری بشار اسد، تشدید درگیری‌ها و ادامه جنگ فرسایشی و تجزیه سوریه را از راهبردهای امریکا در سوریه برشمرد و افزود: هدف امریکا از طولانی کردن جنگ تحلیل قوای دو طرف و خارج کردن امریکا از حاشیه و زمینه‌سازی برای حضور خود در منطقه است.
۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر مناسبت‌هایی بود که امام جمعه نصرآباد پیرامون آن صحبت کرد و از مکتبی و متعهد و قدرتمند بودن به عنوان شاخصه های اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: اولین نیروی نظامی که به انقلابیون پیوست و از امام حمایت کرد ارتش بود و برخورد حکیمانه امام و رهبری با این نیرو نشان از اهمیت و وفاداری آن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد. ارتش در ابتدای پیروزی انقلاب نقش مهمی در مهار قائله‌های مختلف در نقاط گوناگون کشور داشت و در طول ۸ سال دفاع مقدس در قالب نیروی زمینی، دریایی و هوایی به کشور خدمت است و در مقابله با منافقین نیز نقشی پر رنگ داشت.
 موضوع دیگری که توسط حجت‌الاسلام دشتی مورد بررسی قرار گرفت مراسم معنوی اعتکاف بود که در این زمینه ضمن تشکر از همه کسانی که در امر اعتکاف حضور و برنامه ریزی آن سهیم بودند گفت: اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که به خیر و خوبی امسال هم برگزار شد و در کشور بیش از ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان را جوانان تشکیل می‌دادند که این نصاب در نصرآباد بسیار بیشتر بود و اکثر شرکت کنندگان جوان بودند.
وی در ادامه ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان در اعتکاف از مسئولان شهر و بخش و شهرستان خواست تا سال‌های آینده کمک بیشتری کنند تا با کم شدن هزینه تعداد بیشتری بتوانند در اعتکاف شرکت کنند و از معتکفین خواست تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند تا معنویتی را که در سایه اعتکاف برای آنها به وجود آمده مدت‌ها در وجود خود حفظ کنند.
 مطلب بعدی که حجت‌الاسلام دشتی مطرح کرد موضوع انتخابات بود که با بهره گیری از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی گفتند: هدف انتخابات  ایجاد حق و اجرای عدالت است و سرنوشت کشور با انتخابات تعیین می‌شود.
وی افزود: انتظار نیروهای انقلابی و رهبر فرزانه انقلاب این است که دولتی سر کار بیاید انقلابی و کارآمد که چشمانش به اشاره رهبری باشد.

ولی‌الله عرب‌مختاری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد