تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - 9:15
کد خبر : 50416

آمار کم طلاق در ازدواج‎های دانشجویی به دلیل سن مناسب ازدواج است

آمار کم طلاق در ازدواج‎های دانشجویی به دلیل سن مناسب ازدواج است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حمید حبشی، مشاور مسائل ازدواج و خانواده در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: مثلث زندگی زناشویی باید توسط مرد به علاوه زن اداره شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حمید حبشی، مشاور مسائل ازدواج و خانواده در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: مثلث زندگی زناشویی باید توسط مرد به علاوه زن اداره شود و به والدین نباید اجازه داد که طرز فکر و پیشنهاد خود را بر تصمیم‎گیری و برنامه‎های دونفره این مثلث حاکم کنند. راهکار مقابله با چنین حاکمیت‎هایی این است که زوجین از تصمیمات و برنامه‎ریزی‎های دو نفره در مقابل والدین خود دفاع جانانه و درست داشته باشند.

حبشی با تاکید بر اینکه مرد به دلیل خصوصیات جسمی و روحی دارای اقتدار است و در مدیریت مثلث زناشویی باید بتواند اوضاع درونی خانواده را به عنوان مدیری لایق کنترل کند، افزود: این مدیریت برای مرد وظایفی را به دنبال دارد من جمله اینکه باید نیازسنجی درستی از همسر و همچنین زندگی مشترکشان داشته باشد؛ همچنین در جریان این مدیریت محکم بودن مرد کافی نیست بلکه باید مأمن باشد تا زن بتواند شکایاتش را با او راحت در میان بگذارد و مرد هم قادر باشد روش مدیریتی صحیح را برای رفع این شکایت و مشکل اعمال کند.

این روانشناس برتر کشور با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج به جوانان هشدار داد: ازدواج باید در سنی صورت گیرد که شور عاطفی و هیجان زندگی برای جوان وجود داشته باشد. ازدواج در سن بالا باعث می‎شود گرایشات و تمایلات افراد از همسرداری به سمت زندگی‎سازی پیش برود و لذا وقتی زندگی در سن بالا شکل می‎گیرد امکان تعامل عاطفی و رفتاری مناسبی بین افراد وجود ندارد و دلسردی‎های عاطفی بروز می‎کند.

وی الزاما تحصیلات آکادمیک را عامل خوشبختی نمی‎دانست و عنوان کرد: خوشبخت بودن به تحصیلات ربطی ندارد و نمی‌شود ادعا کرد که در جمع تحصیل کرده‎ها مشکلات عاطفی و همسرداری کمتر است. آمار درصد طلاق کمتر در ازدواج‎های دانشجویی مربوط به سن مناسب ازدواج در این دوره است که هیجانات و عواطف در اوج خود قرار دارد و ربطی به دانشجو بودن ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زوجین برای رسیدن به رابطه‎ای درست، معقول و عاشقانه در زندگی مشترک باید سطح آگاهی و مهارت‎ها را بالا ببرند و بدون کسب دانش و به صرف عاشق بودن وارد وادی دنیای پس از ازدواج نشوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد