تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1396 - 10:19
کد خبر : 5019

جمنا هم گرایی نیروهای انقلابی در مقابله با فساد اداری و اقتصادی است

جمنا هم گرایی نیروهای انقلابی در مقابله با فساد اداری و اقتصادی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر ؛ فرصت معقول تری از انتخابات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که تشکیل شده  و باید دید آیا این جبهه خواهد توانست به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر ؛ فرصت معقول تری از انتخابات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که تشکیل شده  و باید دید آیا این جبهه خواهد توانست به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی که برای خود تعیین کرده است دست یابد؟ یکی از اساسی ترین کارکردهای تشکیل جبهه های سیاسی و انتخاباتی همگرا کردن نیروهای نزدیک به هم یا نیروهای هم هدف دور از هم است. باید دید تاکتیک ها و استراتژی های راهبران جبهه چگونه خواهد توانست تشتت منجر به تضعیف نیروهای مردمی همفکر خود را بکاهد.

اگر تعریف جبهه را به عنوان سازمانی که نمایندگان سیاسی طبقات و اقشار مردمی برای نیل به یک هدف مشترک در آن متحد می‌شوند و به خاطر منافع مشترکی که در برنامه جبهه منعکس می‌شود، تلاش می‌کنند؛ بپذیریم. از عنوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب چنین بر می آید که خواهان قرار دادن همه نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر ساختار مردمی و بافت از پایین به بالا است.

اگرچه طبق تعریف مستند به مصوبه مجلس شورای اسلامی جبهه سیاسی باید ائتلافی سیاسی از احزاب دارای پروانه فعالیت در زمینه فعالیت مشخص باشد که با اطلاع کمیسیون احزاب موضوع ماده ۱۰ این قانون شکل می‌گیرد. اما حضور نیروهای سیاسی مستقل و غیرحزبی و اقشار مختلف مردم در این جبهه بلامانع به نظر می رسد.

اهدافی که این جبهه برای خود تعریف کرده است ؛ آمده اند تا تحول ایجاد کنند و راه را برای حضور موثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کرده و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سدکننده پیشرفت را از سر راه بردارند. شعار اصلی شان مبارزه با فساد است. می گویند مشکلات اقتصادی موجود، شایسته نظام جمهوری اسلامی و در شأن مردم انقلابی و فداکار این سرزمین نیست و فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه مدیران و صاحب‌ منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است.

هدفشان معرفی کاندیدایی برای انتخابات از دل مردم و نیروی انقلابی است اصلاح طلب در این جبهه معنا ندارد. هرکسی که پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی است، جزء این جبهه مردمی محسوب می شود. می خواهند تصمیماتش از پایین به بالا باشد یعنی مردم تصمیم بگیرند و هسته مرکزی جبهه اجرا کند. هرکسی را که مردم انتخاب کردند می شود گزینه نهایی این جبهه برای انتخابات.

معیار اصلی در جمنا مقبولیت در بین عامه مردم است 

مرتضی سجادی رئیس جبهه مردمی نیروی انقلاب چهار محال و بختیاری در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما روز به روز بنا به فرموده مقام معظم رهبری به رشد و بالندگی نزدیک و نزدیک تر می شویم .

وی هدف جبهه های مردمی نیروی انقلاب را هماهنگی در سطح کشور دانست و گفت: هماهنگی بین نیروهای نظام اسلامی و نیروهای انقلاب در جهت اهداف انقلاب باید به وجود آید.

سجادی با اشاره به اینکه کاری را که بخواهیم انجام دهیم باید از مردم شروع کنیم اذعان داشت: باید حرکتی از پایین به بالا انجام داده تا به نتیجه نهایی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مردمی اعلام کرد که ما از پایین شروع و به نتیجه می رسیم اظهار کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری که در آینده ای نزدیک انجام می شود بنا بر این است که در استان ها و شهرستان ها انتخاباتی را بین نیرو ها انجام داده و نمایندگان آن ها انتخاب می شودند که در این راستا تهران همایشی را تشکیل و  رای گیری اول را انجام داده ، ۱۰ نفر را انتخاب کرده و در همایش دوم از بین ۱۰ نفر  5 نفر انتخاب که این کار ادامه داده خواهدداشت  تا بین اصول گرایان به یک نتیجه نهایی برسیم.

سجادی تصریح کرد:  حرکت جمنا  تنها محدود به انتخابات ریاست جمهوری  نبوده ، زمان محدودی ندارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: مهم ترین انتخابات،  انتخابات ریاست جمهوری است که هر نیرویی وارد می شود و یک حرکت همیشگی را درر ابطه با نیروهای انقلاب انجام داده و ادامه می دهد.

وی در پاسخ به سوال آقای  سید حسین میرفروغی مدیر مسئول خبرگزاری فارس در چهار محال و بختیاری مبنی بر اینکه استقبال احزاب، رسانه ها و اشخاص سیاسی و افراد اثر گذار اجتماعی از این جبهه مردمی نیرو های انقلاب را توضیح دهید اظهار کرد:   جبهه مردمی حرکت های خود را انجام داده و می دهند تا بتوانند اعتماد عمومی را جلب کند و اکثریت سازمان ها و تشکل ها به این مجموعه پیوسته و آن را قبول دارند.

سجادی یادآور شد: در همه شهرستان های استان چهار محال و بختیاری تشکلات راه اندازی شده ، شورا های خود را تشکیل داده و ارتباط را برقرار کرده است.

وی افزود: کلیه نیرو های اثر گذار در شهرستان ها برنامه های خود را شروع  و بعضی ها آمادگی خود را اعلام کرده اند که بتوانند در همه مجموعه حضور پیدا کنند.

سجادی عنوان کرد: استاندار، وزیر، معاون وزیر , معاون رئیس جمهور به عنوان نیرو های اثر گذار استانی معرفی و نمایندگان مجلس به عنوان نیروهای اثر گذار در سطح شهرستان ها  معرفی شده اند.
 
احتمال ضعیف می دهیم که آقای میر سلیم به طور همه جانبه در انتخابات شرکت کند

وی در پاسخ به سوالات آقای  میثم محمودیان مدیر مسئول هفته نامه پگاه چهار محال و بختیاری مبنی بر اینکه شاخص ارزیابی کاندیدهای اصلح چه بوده و آیا بیشتر نیرو های سیاسی بوده است و آیا رای گیری که برای این ۵ نفر صورت گرفته است بازتابی از مقبولیت کاندیدها در سطح جامعه به شما می دهد ؟

 ممکن است افراد دیگری بوده که بین مردم مقبولیت بیشتری داشته است تا بین خواص و امکان این وجود دارد که کاندید های اصول گرا به صورت مستقل وارد کار انتخاباتی شوند و در ادامه مسیر بتوانند با ساز و کار جدید بیایند و وارد مجموعه شوند انتخابات کاسته شود یا خیر؟

 آیا جمنا برای فردای پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بر چهار سال مملکت داری برای برنامه نجات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برنامه ای  دارد یا خیر؟

 در رابطه با بحث جمنا استان هم آیا شورای اسلامی یا چهره های ملی که شما از آن ها اطلاع دارید ورود اینها باعث مقبولیت عمومی و پایگاه های اجتماعی هستند یا خیر؟ عنوان کرد: شاخصه هایی که به اصطلاح برای آن کسانی که در رابطه با نیروی معرفی شده برای ریاست جمهوری مد نظر بوده که شاخص های کلی دارد آن ها را قبول داشته و لذا این مقبولیت بین خواص و افراد شناخته شده است.

سجادی یادآور شد: نیرو هایی که معیار ها و شرایط اصول گرایی هماهنگی لازم را دارند طبیعتا" باید مقبولیت هم داشته باشند.

وی اذعان داشت:  آقای میر سلیم و آقای جلیلی ابتدای امر به عنوان نیروی موتلفه آمد اما به موتلفه پیوست و این مجموعه و مدیر و دبیر کل موتلفه جزء شورای مرکزی جمنا در انتخابات،  انتخاب شدند و طبیعتا" به عنوان یک نیرو نیست و احتمال ضعیف می دهیم که آقای میر سلیم به طور فعال و همه جانبه در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نوع نگاهی که داریم اگر جمنا به  جمع بندی خودش برسد ، امید است که آقای جلیلی هم تمکین کند.

سجادی تاکید کرد:  در بحث مقبولیت معیار این نیست که معاون وزیر باشد بلکه مقبولیت عامه مردم است .

وی با تاکید بر اینکه جمنا در مجموعه کار به جمع بندی کاملی خواهد رسید بیان داشت: جمنا از حدود یک سال پیش کمیته های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تشکیل داده است و نحوه اداره جامعه  را پیگیری و دنبال می کند و هرکس از مجموعه جمنا به عنوان نیرو معرفی شد تمام برنامه ها و اطلاعات را می دهد و کار جمعی انجام می شود.

سجادی افزود: در این استان هم برنامه ها کار می شود و ادامه پیدا خواهد کرد و اگر در زمینه اداره جامعه نظری داده شود ما آمادگی داریم از نظرات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگانی که در سطح شهرستان ها هم که معرفی شده اند طی یک جریان مردمی ایجاد شده بیان داشت: نمایندگان شهرستانی  عضو هیچ تشکلات و سازمان هایی معرفی شده نیستند و خیلی هم رابطه نداشته اند آن ها را طی انتخابات مردمی و حرکت های سیاسی معرفی کرده اند.

سجادی در پاسخ به سوالات خانم  مرضیه عالی پور مدیر مسئول بام ایران خبر مبنی بر اینکه برنامه های جمنا برای رسیدن به یک ائتلاف منطقی در جهت ورود به انتخابات چیست؟

چه راه جل هایی برای اداره مردمی جمنا مبنی بر ماهیت انقلابی آن دارید و برای جلوگیری از تفرقه پراکندگی چه تدابیری اندیشیده شده است؟

مسائل و معضلاتی از جمله آسیب های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق و بی حجابی در راه برد جمنا چگونه پیش بینی شده است و از چه طریقی دنبال حل این مسائل هستید؟

ارتباط و برخورد جمنا با برجام و مسئله هسته ای چیست؟ و همچنین سیاست خارجی در جمنا را چگونه پیش بینی می کنید؟  اظهار کرد: ما نوع سیاست خارجه را در دولت که مجری سیاست های کلی نظام است این می دانیم  که تحت نظرات مقام معظم رهبری باشد و مهم این است که سیاست گذاری های خارجی ما خوب بتوانند برنامه مقام معظم رهبری را و آنچه را که برنامه ریزی کرده است  اجرا کنند .

وی تصریح کرد:گاهی اوقات ممکن است در رابطه با سیاست خارجی مخالفت با نظرات رهبری نداشته باشند و بعضی اوقات برنامه هایی داشته باشند که اهدافی با نظام نداشته باشد .

سجادی اذعان داشت: نظام جمنا باید بتواند با نقطه نظرات مقام معظم رهبری در سیاست خارجه هم حرکت کند .

نگاه جمنا به برجام مطلقا" منفی یا مثبت نیست / در شیوه اجرای برجام و تعهداتی که مقام معظم رهبری فرمودند کوتاهی شد

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه بچه های جمنا نسبت به برجام مطلق منفی یا نگاه مطلق مثبت نیست عنوان کرد: برجام حرکتی است که از طرف نظام انجام گرفته و هیچ کس مخالف اجرای برجام نیست اما شیوه اجرا برجام و تعهداتی که مقام معظم رهبری می فرمودند که باید اجرا کنند ، کوتاهی شد.
سجادی ادامه داد: الان باید کوتاهی های که در بجث برجام صورت گرفته است جبران شود و به همه مردم بگوئیم که برجام نقطه مثبت و منفی داشته که هم نقاط مثبت و هم منفی آن را باید دید تا بتوان نقطه های منفی را از بین برد.

وی بیان داشت: همه ما باید جایی را که ضرورت داشته پیگیری کرده و عقب نشینی نکنیم که هر عقب نشینی که ما میکنیم دشمن چند قدم پیش می رود.

تفرقه ها را بین نیروهای انقلاب پایان دهیم 

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ما باید کلیه نیرو های دلسوز و انقلاب را شناسایی کرده و به حمایت از ولایت فقیه آن ها را دور هم جمع کنیم.
سجادی با بیان اینکه خیلی از افراد هستند که ممکن است همدیگر را قبول نداشته باشند بیان داشت: انچه برای ما مهم بوده نظام و انقلاب است و در راستای اهداف آن باید گام برداشته شود.

وی از اصحاب رسانه و کسانی که نگاه مردمی دارند خواست که نقطه نظراتی را ارائه دهند و آن ها بررسی شده و به یک نقطه مشترک برسند.
سجادی افزود: ما برای شورای مرکزی ۳۰ نفر را معرفی کرده و اختیاراتی را به آن ها داده که نظرات را به یک جمع بندی برسانند و برنامه ریزی صورت گرفته و اعلام کنند.

ارتباط جمنا با مردم همیشگی بوده و است

وی در پاسخ به سوال  خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه اتفاق مردمی بودن جمنا یک بار برای همیشه اتفاق افتاد یا در صورت پیروزی انقلاب در مراحل بعد این جبهه،  مردمی بودنش چطور میخواهد خودش را نشان دهد اظهار کرد: جبهه مردمی تا کنون از پایین به بالا بوده است و ارتباط آن با مردم حالت همیشگی داشته و ما میخواهیم کاری کنیم که قطع نشود که این مهم کمک مردم را می طلبد و دست نیاز به سوی همه همکاران بلند می کند.

سجادی در پاسخ به سوال جناب آقای سجاد محمدی مدیر مسئول خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه آیا جمنا برای بحث شورا هم برنامه دارد؟
اگر به اجماء نرسیم نتیجه نخواهیم گرفت و در بحث جمنا شفاف سازی شود که به اجماء میرسیم خاطر نشان کرد: از اینکه شفاف پاسخ نمی دهم نمیدانم در آینده اتفاق چه خواهد افتاد اما برنامه ریزی ما بر اساس این اتفاقات است .

وی ادامه داد: ما در سراسر کشور، استان ها و شهرستان ها برنامه هایی داریم اما آیا بچه های انقلاب حضور پیدا می کنند نحوه حضور آن ها قابل بحث است.

سجادی با اشاره به اینکه نحوه حضور قابل بحث است و شیوه های حضور تغییر می کند بیان داشت: ما در حال حاضر در سطح شهرستان شهرکرد این کار را پیگیری می کنیم تا بتوانیم به یک جمع بندی رسیده و نیرو های مد نظر را معرفی کنیم.

شکست آقای رئیسی شکست آقای قالی باف نیست

رئیس جببه های انقلابی مردم در چهار محال و بختیاری گفت: این را قبول دارم که شکست آقای رئیسی شکست آقای قالی باف نیست اما این را قبول ندارم که شکست آقای رئیسی شکست نظام و انقلاب است .

سجادی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این نیست که اگر آقای رئیسی انتخاب نشد انقلاب و نظام شکست خورده است.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام حول سه محور چرخانده می شود بیان داشت: رهبر، مکتب اسلام و مردم می مانند اگر بتوانیم آقای رئیسی را انتخاب کنیم تا در پیشرفت و پیشبرد انقلاب اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

سجادی دلیل حمایت از آقای رئیسی را چند اصل عنوان کرد و گفت: نوع نگاه ایشان به محرومین و مستضعفین است ، استفاده از نیروهای جهادی و مدیریت جهادی در رشد انقلاب می تواند تاثیر داشته باشد، برنامه هایی که دارد برنامه جمعی است .

جوانان بهترین موفقیت ها را رقم میزنند

 وی در پاسخ به سوال خانم فاطمه بیاتی یکی دیگر از خبرنگاران استان  مبنی بر اینکه رقبا ریاست جمهوری هر دفعه که توانستند رای بیاورند برای جلب نظر  و شعار جوانان بوده شما هم همچین شعارهایی را دارید تا بتوانید جوانان را جلب کنید؟  اذعان داشت: در برنامه جمنا که استان هم بر روی آن تاکید زیادی دارد این است ، کسانی که در شورای مرکزی انتخاب کرده اند از بین ۳۰ درصد آن ها باید ۳۰ نفر جوان باشد ، اگر بیشتر هم بود ایرادی ندارد ، ۳۰ درصد هم حتما" خواهران باشد و اگر آرائی که میگیرند ۳۰ نفر رعایت نشده باشد خوانده نمی شود .

سجادی تاکید کرد: اگر از روحیه بالندگی جوانان استفاده کنیم موفق تر خواهیم شد.

با کنار رفتن آقای فتاح تا حدودی به هدف نزدیک شده ایم

سجادی در پاسخ به سوال جناب آقای سید حسین میرفروغی مدیر مسئول خبرگزاری فارس مبنی بر رابطه احمدی نژاد و جریان اصول گرایی چیست؟ 
آیا آقای احمدی نژاد می تواند تحت تاثیر قراردهد؟

جایگزین آقای فتاح چه می شود و حجم انصرافی که داده اند

ائتلاف نهایی یا چهار نفر کنار روند و یک نفر باقی بماند چه موقع اتفاق می افتد اظهار کرد: بنا بر این است که فعلا" کسی جایگزین آقای فتاح نشود چراکه ما میخواهیم از ۵ نفر به یک نفر برسیم و در حال حاضر با کنار رفتن آقای فتاح به ۴ نفر رسیده و تا حدودی به هدف خودمان نزدیک شده ایم.

ائتلاف نهایی به مرور ایجاد می شود

سجادی تاکید کرد: جمنا نسبت به آقای احمدی نژاد به عنوان یک اصول گرا نقطه نظر مثبت و منفی ندارد  و نوع نگاه ما این است که آقای احمدی نژاد مشکلی را ایجاد نمی کند.

گزارش : مرضیه عالی پور هفشجانی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد