تاریخ انتشار : دوشنبه 17 دی 1397 - 9:04
کد خبر : 49671

کشف حجاب ارمغان سفر رضاخان به ترکیه برای ایرانیان بود/اهمال کاری دستگاه های دولتی در زمینه حجاب

کشف حجاب ارمغان سفر رضاخان به ترکیه برای ایرانیان بود/اهمال کاری دستگاه های دولتی در زمینه حجاب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی (آل محمد) استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با راه آرمان در رابطه با سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت : حجاب یکی از قوانین الهی است که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی (آل محمد) استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با راه آرمان در رابطه با سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت : حجاب یکی از قوانین الهی است که در مجموع آیات و روایات به عنوان یک دستور در رساله ها ذکر شده است .

وی گفت : بنابراین حجاب یک دستور الهی است و کسانی که با امر حجاب مخالفند در حقیقت با فرمان خدا مخالفت می کنند و از آن جایی که هر فرمان خداوند از روی حکمت و مصلحت صادر شده است پس یقینا این حجاب به نفع و مصلحت جامعه و خود فرد است .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که داشتن حجاب یک فرد را با شخصیت و متمایز از دیگران نشان می دهد ؛ خاطر نشان کرد : حجاب خود به خود یک حریم و شخصیت برای افراد ایجاد می کند و همانند یک صدف است که گوهری را در خود جا می دهد و اجازه نمی دهد در معرض دید دیگران قرار گیرد.

غیاثی کرمانی عنوان داشت : خداوند نیزخواسته جایگاه و شخصیت زن را نشان دهد و از سوی دیگرحفظ حریم و حرمت برای جامعه اسلامی قائل شود لذا قرآن وقتی می خواهد از یک امر پلیدی صحبت کند می گوید به این امر نزدیک نشوید و در حقیقت این به معنای سیم خاردارهایی است که دور آن می کشد.

وی اضافه کرد : بنابراین اسلام با این برنامه ها تمام سعی خود را کرده تا حریم ها و حرمت ها حفظ شود و به تعبیر بزرگان اسلام حجاب مصونیت می آورد و نه محدودیت.

استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد : وقتی رضاشاه پلید به ترکیه سفر کرد و یکسری بی بندباری ها را دید تصمیم گرفت این طرح را در ایران اجرا کند لذا ارمغان سفر ترکیه برای ایرانیان کشف حجاب رضا خانی بود .

غیاثی کرمانی بیان کرد : ابتدا در برابر این کشف حجاب مقاومت هایی صورت گرفت و زنان رنج ها بردند و سال ها خانه نشین شدند و جرات نمی کردند از منازل خود بیرون بیایند.

وی ادامه داد : متاسفانه کم کم در طول ۵۰ سال حکومت ننگین رضا شاه و پسرش بی حجابی امری پذیرفته شد و به خیلی جاها صراحت کرد و بسیاری از خانم به طور آزاد این مسئله را پذیرفتند ولی با آمدن انقلاب اسلامی این ارزش همانند سایر ارزش ها دوباره به جامعه برگشت .

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن فهمید اگر بخواهد جامعه را فاسد کند راهی جز این ندارد ؛ تصریح کرد : بنابراین با تبلیغات گسترده و کارهای شیطانی سعی در گسترش  بی حجابی در جامعه کرد .

غیاثی کرمانی افزود : متاسفانه در این خصوص دستگاه های فرهنگی و دولتی ما نیز کارهای لازم را انجام نداده و اهمال و سستی کردند و امروز به عنوان یک امرغیر قابل کنترل در آمده و باید خیلی رنج ها خورد تا به آرمان اولیه خود برگردیم .

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد