تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 16:46
کد خبر : 49490

جدیت مضاعف راهکار عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر است

جدیت مضاعف راهکار عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛مراسم تکریم دبیر سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان  با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیدای سلیمانی امام  جمعه کرمان، حجت الاسلام و المسلمین میرزایی گودرزی معاون ستاد امر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛مراسم تکریم دبیر سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان  با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیدای سلیمانی امام  جمعه کرمان، حجت الاسلام و المسلمین میرزایی گودرزی معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولین استان کرمان در استانداری کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و  المسلین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه  و امام جمعه کرمان در مراسم تکریم دبیر سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت:سردار مطهری با برنامه های جدید به برنامه های قبل روند تکاملی و سیر تکاملی دهد.

وی گفت: در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر آیات و روایات فراوانی وجود دارد وظیفه هر انسان مکلفی این است که به اوامر الهی جامع عمل بپوشانند و در مقابل منکرات بایستد ودر حد توان از منکرات جلوگیری کند.

علیدادی در خصوص امر به معروف و نهی ازمنکر بیان داشت: در  نظام جمهوری اسلامی این فریضه از  اهم فرائض است و قوام فرائض دیگر  به این  فریضه وابسته است. یه همین دلیل در نظام جمهوری اسلامی‌ ساز و کاری دیده شده تا به صورت خاص افرادی دراین  امر تا حد توان خود در  این فریضه را در همه قشرها ساری و جاری کند. و لذا تشکیلاتی به نام امر به معروف شکل گرفته است.

امام جمعه افزود: در سه محور امر به معروف ونهی از منکر باید به صورت جدی پیگیری  شود؛ درمرحله اول  دانش لازم است، کسانی می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند باید هم معروفات  و هم منکرات را بشناسند و  در همه حوزه ها سیاسی، اقتصادی و… راهکار لازم را بدانند و مرحله دوم مجموعه ای به صورت مستقیم این امر بسیار مهم را به عهده بگیرد و در مرحله سوم عملیاتی کردن آن است.

علیدادی با اشاره به اینکه بیشترین اشکال در مرحله عملیاتی امر به معروف و نهی منکر است; ادامه داد:  مهم ترین بخش  که ثمره‌اش را جامعه درک می‌کند بخش  عمیاتی کردن امربه معروف و نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: مقدمات عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر این است کدام معروف‌ها را در اولویت قرار دهیم  و از مهم ترین منکرات که آثار سوئی دارند غفلت نکنیم

امام جمعه کرمان در بخش اراده اذعان داشت: افراد عهده دار باید  اراده لازم برای اجرای  اوامر الهی و جلوگیری از منکرات را داشته باشند و برنامه و طرح مناسب را دستور کار خود قرار دهند.

وی در آخر خاطر نشان شد در سال‌های اخیر مشکل خاصی در  طرح و برنامه  امر به معروف وجود نداشته است اما در صحن عملیاتی نیاز به اراده و جدیت مضاعف است تا بتوان امر به معروف را همانطور خدا خواسته پیاده کنیم. امیدوارم سردار مطهری و همکارانشان در سطح استان همه در خدمت امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم آنچیزی که خدا خواسته را به مرحله اجرا در آوریم.

بزرگترین معروف نظام جمهوری اسلامی است و بزرگترین منکر فساد اقتصادی است که با آن باید برخورد شود

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی گودرزی معاون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: جایگاه امر به معروف از جهاد بالاتر است و گاهی جهاد زیر مجموعه امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد بعضی فقط‌ امر به معروف ونهی از منکر را معطوف به عفاف و حجاب میدانند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد ستاد امر به معروف ونهی از منکر  افزود: رویکرد جدید ستاد سه شاخصه زنده کردن نام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، وارد شدن بحث رسانه‌ها  و فضای مجازی به عنوان ابزاری محکم و  سوم بحث مطالبه گری است مطالبه مردم از مسئولین دارد.

معاون امر به معروف و نهی از منکر با استناد به سخنرانی رهبری گفت: بزرگترین معروف نظام جمهوری اسلامی است و بزرگترین منکر فساد اقتصادی است که با ان باید برخورد شود

میرزایی ادامه داد: با بهره گیری از فضای مجازی در مطالبات مردم می توان ورق را برگردانیم و از موج سواری بیگانگان جلوگیری کنیم همانطور که در قصه هفت تپه، هپکو اراک ، گروه ملی فولاد و  اعتراضات کارگری با دعوت مردم و در چارچوب نظام مردم حمایت شدند.

وی در خصوص توریست ها در جزیره هرمز بیان داشت: در جزیره هرمز با ورود توریست ها و فرهنگ سازی توسط توریست ها جوانان هویت خودرا ازدست می‌دادند اما با ایجاد مجموعه مردمی در فضای گردشگری ضمن ارائه فرهنگ اصیل ایرانی از سود مالی هم برخوردا ر شدیم.

میرزایی در آخر خاطر نشان شد: طوری عمل کنیم تا شرمنده شهدا خون شهدا و خانواده شهدا نباشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد