تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 - 11:30
کد خبر : 49380

جشن چهل سالگی انقلاب امسال باعظمت برگزار می شود

جشن چهل سالگی انقلاب امسال باعظمت برگزار می شود

حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به پیشرفت های فنی، نظامی، پزشکی و فرهنگی ایران در سال های اخیر اظهار داشت: نسل سوم و چهارم انقلاب مثل نسل اول انقلاب پرنشاط هستند و آن نشانگر این است که انقلاب با قدرت به پیش می رود.وی با

حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به پیشرفت های فنی، نظامی، پزشکی و فرهنگی ایران در سال های اخیر اظهار داشت: نسل سوم و چهارم انقلاب مثل نسل اول انقلاب پرنشاط هستند و آن نشانگر این است که انقلاب با قدرت به پیش می رود.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان برای کارآمدن تر کردن نظام، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها گفته اند؛ کارآمدی نظام نشانه عملکرد دولت هاست و مردم باید کارآمدی دولت را احساس کنند.
امام جمعه موقت تبریز اولین شاخص کارآمدی دولت را خدمت به مردم توصیف کرد و گفت: خدمت به مردم عبادت بزرگی است و باید دولت و مسئولان روحیه تلاش و مجاهدت داشته باشند.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: دولتمردان باید به خود و زیرمجموعه شان القا کنند که ما باید روی پای خود ایستاده و چشم به دیگران ندوزیم، زیرا که هیچ کس دلش به حال ما نمی سوزد.
امام جمعه موقت تبریز صداقت و پرهیز از فساد را ویژگی دیگر کارآمدی دولت ها برشمرد و افزود: باید چیزی که به مردم می گوییم صادقانه عمل کنیم تا اعتماد مردم به نظام کاهش نیابد.
وی با بیان اینکه دولت باید دست افراد فاسد را قطع کرده و از سپردن مسئولیت به این افراد پرهیز کند، تاکید کرد: باید از کسانی که دغدغه مردم را دارند، استفاده کنیم.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به مناسبت های هفته و فرارسیدن ۱۷ دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ ، گفت: رضاخان وقتی به ترکیه رفت و ترقی آنها را دید، چنان فهمید که بی حجابی زنان باعث ترقی آنجا شده از این رو کشف حجاب را در ایران پیاده کرد.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: با کشف حجاب نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه روز به روز فساد هم رواج یافت.
وی با بیان اینکه حجاب هم دلیل نقلی و هم دلیل عقلانی دارد و قرآن هم به صراحت به آن اشاره کرده است، اظهار داشت: مگر در جمهوری اسلامی زنان با داشتن حجاب در تمام عرصه های علمی، ورزشی و فرهنگی فعال و موفق نیستند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ گفت: در آن روز روزنامه اطلاعات با درج مطلبی به امام خمینی (ره) توهین کرد که باعث قیام آنها شد و به دنبال کشتار بی رحمانه مردم توسط رژیم، در چهلمین روز شهدای قم مردم تبریز قیام کردند که این زمینه سقوط رژیم پهلوی شد.
۶۱۳۲/۳۰۷۱
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد