تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 9:36
کد خبر : 49204

عمده‌ترین علل طلاق در چهارمحال و بختیاری

عمده‌ترین علل طلاق در چهارمحال و بختیاری

سید«محمد موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اعتیاد، مسائل مالی، دخالت اطرافیان، تأکید بر داشتن فرزند پسر، نازایی و عقیم بودن، بیماری‌های جسمی، نداشتن شغل مناسب همسر، مسائل جنسی و تفاوت فرهنگ‌ها از علل طلاق در استان هستند. وی با بیان این‌که در استان طی ۶ ماهه نخست سال نسبت طلاق به ازدواج

سید«محمد موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اعتیاد، مسائل مالی، دخالت اطرافیان، تأکید بر داشتن فرزند پسر، نازایی و عقیم بودن، بیماری‌های جسمی، نداشتن شغل مناسب همسر، مسائل جنسی و تفاوت فرهنگ‌ها از علل طلاق در استان هستند.

وی با بیان این‌که در استان طی ۶ ماهه نخست سال نسبت طلاق به ازدواج به ازای هر ۱۵ ازدواج دو طلاق ثبت شده است، افزود: در کشور به ازای هر ۳.۵ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در پاسخ به چرایی مطلوب بودن آمار طلاق استان نسبت به سایر استان‌های کشور، گفت: هم‌اکنون در سطح استان آمار طلاق نسبت به گذشته افزایش یافته است باید در تمام ابعاد دقت شود که آیا این امر به دلیل افزایش بهداشت روانی است یا علل دیگری دارد.

موسوی توجه به مواردی چون «چه کسی برای چه کسی مناسب است» و یا «عفت قبل از ازدواج» را از جمله مواردی دانست که لازم است زوجین پیش از ازدواج مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند به‌علت برطرف کردن نیازها انسان‌ها را متفاوت خلق کرده است تا یکدیکر را کامل کنند.

وی افزود: ۱۶۰ تفاوت میان زنان و مردان توسط روانشناسان شناخته شده که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارائه کتاب‌های روانشناسی به منظور شناخت بیشتر زوجین و برقراری مهارت ارتباطی آنان انجام می‌شود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: زنان در چند دوره از ساعت‌های روز و ایام ماه و وضع حمل نیاز به حمایت عاطفی دارند که مرد باید این ساعات را بشناسد و از او مراقبت کند.

موسوی با اشاره به این‌که در کشورهایی اروپایی اگر زنی در دوران ماهانه خود جرمی مرتکب شود به او تخفیف داده می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد داده شده تا تاثیر اختلالات روانی دوران ماهانه بانوان در قانون مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که خداوند افراد بشر را نیازمند به یکدیگر خلق کرده تا هر فرد به خاطر نیاز خود به سمت دیگری برود و پیوندهایی اجتماعی ایجاد شود و لازم است زنان و مردان تفاوت‌های یکدیگر را به درستی بشناسند، گفت: زن قبل از ازدواج به دنبال کسی است که استحکام شخصیت داشته و دارای ستوت در جسم باشد پس هر فرد، شیفته ناداشته‌های خود است و باید در مسیر درست حمایت شود تا در نهایت پیوند سالم میان دو نفر ایجاد شود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به گفته روانشاسان در مدل هیجان، مردان تا هشت ماه بعد از ازدواج و زنان تا ۱۱ ماه پس از ازدواج، با این هیجانات زندگی می‌کنند و بعد از این دوران دلزده شده و برای یکدیگر خسته کننده و تکراری می‌شود و اختلافات پس از ۱۱ ماه آغاز می‌شود .

موسوی افزود: در مدل عشق افراد دلبسته هیجانات موقت نمی‌شوند البته هیجانات در موقع خود به تقویت رابطه کمک می‌کند .

وی در خصوص تفاوت مدل هیجان و عشق تاکید کرد: در مدل هیجان، فرد با توجه به نیازهای سطح پایین خود (زیبایی‌های ظاهری) شخصی را انتخاب می‌کند اما در مدل عشق، فرد شیفته فضایل اخلاقی و انسانی مانند صداقت، نجابت، وفاداری، متواضع بودن و …می‌شود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر مدل زندگی، مدل عشق باشد دختر یا پسر بودن فرزند، دخالت افراد و … برای زوجین تفاوت ندارد .

موسوی در خصوص این‌که آیا عشق مجازی (عشق زوجین) و حقیقی (عشق به خدا) مرتبط هستند؟، اظهار کرد: اگر کسی به دور خود پیله تنیده و به دنبال ارضای خواسته‌های خویش  باشد نمی‌تواند به خدا برسد اما کسی که از پیله خود خارج شد و پرواز را بیاموزد، راه رسیدن به آسمان برایش باز خواهد شد .

وی گفت: در عشق مجازی شخص، کسی را بیشتر از خود دوست دارد و در مدل عشق استعدادها یک انسان بالفعل می‌شود و در درون افرادی که به هیجانات موقت آلوده شدند نیز این خاصیت وجود دارد که قدر آن را نمی‌دانند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اسلام توصیه کرده پیش از ازدواج با عقل ازدواج کرده و بعد از آن با عشق زندگی کنید.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد