تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 - 8:16
کد خبر : 48540

کاهش ۶درصدی ازدواج در قزوین/ ۷۷درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

کاهش ۶درصدی ازدواج در قزوین/ ۷۷درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وفایی دیلمی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در ۸ماهه اول سال جاری ثبت وفات در کشور ۱/۳درصد افزایش و دراستان ۷/۰درصد افزایش یافته است؛ در ۸ماهه اول سال ۱۳۹۶ نیز ۳هزار و ۸۸۲ واقع وفات را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وفایی دیلمی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در ۸ماهه اول سال جاری ثبت وفات در کشور ۱/۳درصد افزایش و دراستان ۷/۰درصد افزایش یافته است؛ در ۸ماهه اول سال ۱۳۹۶ نیز ۳هزار و ۸۸۲ واقع وفات را ثبت کردیم که این آمار در ۸ماهه سال ۱۳۹۷ شامل ۳هزار و ۹۱۱ است.

وی گفت: در هر شبانه روز حدود ۱۶واقعه وفات به ثبت رسیده و به ازای هر ۱۰۰ فوت زنان نیز ۱۲۷ فوت مردان را داشتیم.

وفایی دیلمی اضافه کرد: بیشترن علت مرگ در استان بیماری‌های قلبی عروقی رتبه اول و سرطان‌ها رتبه دوم، حوادث غیرعمد و بیماریهای دستگاه تنفسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ در کشور حوادث حوادث غیرعمد چهارمین علت است اما در استان قزوین رتبه سوم را دارد.

این مسئول گفت: ۸ماهه اول سال در کشور ازدواج ۳درصد و در استان ۶درصد کاهش داشته است؛ سال قبل در این بازه زمانی ۶۰۴۱ واقعه ازدواج و امسال ۵۶۳۰مورد به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در ۸ماهه امسال طلاق در کشور ۱۰درصد رشد و در استان ۲درصد کاهش داشته است؛ نرخ طلاق در استان ۲در ۱۰۰۰ است و میانگین سن ازدواج در کشور برای مردان ۲۷سال و ۴ماه و برای خانم‌ها ۲۲سال و ۹ است که در استان قزوین برای مردان ۲۷سال و ۴ ماه و برای زنان ۲۲سال و ۵ماه می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: میانگین عمر زندگی زوجین طلاق گرفته در کشور ۱۰ سال و در استان قزوین ۹ سال است که در این آمار استان ایلام با ۶سال کمترین عمر زندگی مشترک و استان گیلان با ۱۲ سال بیشترین عمر زندگی مشترک را داشته است.

وفایی دیلمی افزود: ۶۷درصد طلاق‌های ثبت شده در کشور با عمر ازدواج زیر ۱۰سال است و ۴۵ درصد طلاق‌ها در ۵ساله اول زندگی اتفاق افتاده است و در استان قزوین ۶۴ درصد طلاق‌ها در ۱۰ساله اول زندگی اتفاق افتاده است.

این مسئول گفت: میانگین سن مردان در هنگام طلاق در کشور ۳۶سال و ۹ماه و در خانم‌ها ۳۲سال است که در استان قزوین میانگین سن مردان در زمان طلاق ۳۶سال و ۴ماه و زنان ۳۱سال و ۳ماه است.

قزوین رتبه ۱۰طلاق در کشور را دارد

وی بیان کرد: استان قزوین در زمینه ولادت در کشور رتبه ۲۴ ، وفات ۱۹ ، ازدواج ۲۰ و طلاق ۱۰ را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در ۸ماهه اول امسال ۳۰ هزارو ۲۶۶ مورد شناسنانه را تعویض و ۴هزارو ۷۳۳ مورد المثنی صادرکردیم  و هیچ مشکل و کمبودی در این زمینه نداریم وتا۶ماهه سال آینده هم شناسنامه خام تامین کرده‌ایم.

وفایی دیلمی افزود: تا کنون ۷۶۰هزار و ۵۸نفر نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کردند و برای ۷۳۱هزا و ۳۳۷ نفر صادرشده و آماده تحویل است و ۷۱۸هزار و ۱۳۱ نفر هم کارت خود را دریافت کردند.

این مسئول اضافه کرد: حدود ۷۷درصد جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی کارت گرفتند و ۲۳درصد باقی مانده که آخرین مهلت دریافت کارت تا پایان امسال است.

وی یادآور شد: کارت هوشمند ملی از خارج تامین می‌شد اما به دلیل تحریم‌ها خوشبختانه در داخل کشور تولید می‌شود و اقدامات پایانی آن در حال انجام است که به زودی مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در پایان افزود: در ۸ماهه امسال ۶۳۳ مورد تغیر نام و ۸۵۳ مورد هم تغییر نام خانوادگی در استان داشتیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد