تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1396 - 20:04
کد خبر : 4839

مکان افراد تارک‌الصلاه در دوزخ

مکان افراد تارک‌الصلاه در دوزخ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام رضا محمدی  با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن عذابهای جهنم فقط مادی و جسمانی همچون غذاها و نوشیدنی‌های مهلک، لباسهای آتشین و بادهای سوزان نیست، گفت: در جهنم عذابهای معنوی و روحانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام رضا محمدی  با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن عذابهای جهنم فقط مادی و جسمانی همچون غذاها و نوشیدنی‌های مهلک، لباسهای آتشین و بادهای سوزان نیست، گفت: در جهنم عذابهای معنوی و روحانی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به آیات قرانی عذابهای روحانی و معنوی آخرت را مواردی همچون غم و اندوه، حسرت بی‌پایان افتضاح و رسوایی، تحقیر و سرزنش فراوان، سخن نگفتن خداوند با آنها، ترس، خفت و خواری و خلود و جاوادنگی دانست

حجه الاسلام محمدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم»، گفت: در حدیث آمده است که اولین کسانی که وارد جهنم می‌شوند سه گروه هستند؛ فرمانروای قدرتمندی که عدالت‌گری نداشته باشد، ثروتمندی که حقوق مالی خود را نپردازد و فقیر متکبر.

وی با اشاره به اینکه  در روایات شدیدترین عذاب جهنم برای گروه‌های مختلفی بیان شده است ، به روایت پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» اشاره کرد که می‌فرماید:«إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَذَابًا یَوْمَ الْقِیامَهِ عَالِمٌ لَمْ یَنْفَعْهُ عِلْمُهُ » گفت:‌سخترین عذاب در آخرت برای عالمی است که علمش برای او سودی نداشته باشد.

حجه الاسلام با اشاره به  روایتی دیگر از حضرت رسول «صلی الله علیه و آله و سلم» گفت: سه گروه در قیامت سخترین عذاب را دارند؛ کسی که پیامبری را کشته باشد، کسی که پیامبری او را کشته باشد، پیشوایی که مردم را به ضلالت کشانده باشد و کسی که پیکر تراشی کند و جامعه را به سمت بت‌پرستی منحرف کند.

وی با بیان روایت دیگری از  حضرت امیرالمومنین «علیه‌السلام » سخترین عذابها در قیامت برای شخصی است که خوبی را با بدی جواب بدهد و در روایت دیگر امیرالمؤمنین «علیه‌السلام» می‌فرماید که سخترین غذابها را در روز قیامت شخصی دارد که نسبت به قضا و قدر الهی نا راضی باشد.

حجه الاسلام محمدی  با اشاره به روایت امام صادق «علیه‌الاسلام»  که می‌فرماید:  «در جهنم یک وادی به متکبران اختصاص دارد که نام آن سقر است، که از شدت گرمی آن به خدا شکایت کرد و از او اجازه نفس کشیدن خواست، و چون این اجازه را به دست آورد و نفس کشید، جهنم آتش گرفت» گفت: یعنی با نفس کشیدن «سقر»، جهنم به آتش کشیده می‌شود.

وی با اشاره به آیات (۴۲و ۴۳ سوره مدثر)، « مَا سَلَکَکُمْ فِی سَقَرَ (۴۲)  چه چیز شما را در آتش [سقر] درآورد. قَالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ(۴۳) گویند از نمازگزاران نبودیم، گفت:‌سقر مکان اشخاصی است که نماز نمی‌خوانند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد