تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 10:59
کد خبر : 48359

سیستان‌وبلوچستان؛ رکورددار پایین‌ترین سن ازدواج

سیستان‌وبلوچستان؛ رکورددار پایین‌ترین سن ازدواج

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال استان، امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر با دارا بودن دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر جمعیت، ۳.۵ درصد

سیستان‌وبلوچستان؛ رکورددار پایین‌ترین سن ازدواج

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال استان، امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر با دارا بودن دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر جمعیت، ۳.۵ درصد کل جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که جمعیت روستایی آن بیش از شهرنشین‌ها است، افزود: یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۹۸ نفر از جمعیت استان، یعنی بیش از ۵۱ درصد مردم استان ساکن روستاها هستند.
مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: میانگین سن ازدواج میان جوانان در حال افزایش است، با این حال در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری داریم.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه اول در زمینه پایین بودن سن ازدواج را در کشور دارد، به‌طوری که میانگین سن ازدواج برای آقایان ۲۶ و برای بانوان ۲۱ سال است، در حالی که این ارقام در سطح کشور به‌ترتیب ۲۸ و ۲۳ است.

سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور است
راحت دهمرده اظهار کرد: سیستان و بلوچستان همچنین جوان‌ترین استان کشور است، به‌طوری که میانگین جمعیت در رده سنی زیر ۱۴ سال در استان ۳۸.۳ درصد و میانگین کشوری در این رده سنی ۲۴ درصد است.
وی افزود: همچنین جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال در استان ۲۸.۴ درصد جمعیت و در کشور ۲۵.۱ درصد و جمعیت در رده سنی ۳۰ تا ۶۴ سال در استان ۳۰.۱ درصد و در کشور ۴۴.۸ جمعیت را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: کمترین نرخ طلاق نیز متعلق به این استان است، به‌طوری که میانگین نرخ طلاق در سطح کشوری ۲.۳ در هزار و در استان، ۰.۷ در هر هزار ازدواج است؛ بیشترین رده سنی طلاق در استان، در آقایان ۲۵ تا ۲۹ با میانگین ۳۳ سال و در میان بانوان ۲۰ تا ۲۴ با میانگین ۲۹ سال است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد