تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 13:12
کد خبر : 48279

کسب رتبه اول استان مرکزی در ثبت وقایع هویتی ۴ گانه/کاهش ۱۱.۴ درصدی ولادت در استان

کسب رتبه اول استان مرکزی در ثبت وقایع هویتی ۴ گانه/کاهش ۱۱.۴ درصدی ولادت در استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یزدان خسروی، مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت یک صدمین سالگرد ارائه خدمات هویتی در اداره کل ثبت‌احوال استان مرکزی برگزار شد از کسب رتبه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یزدان خسروی، مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت یک صدمین سالگرد ارائه خدمات هویتی در اداره کل ثبت‌احوال استان مرکزی برگزار شد از کسب رتبه اول در ثبت وقایع ولادت و وفات توسط استان مرکزی خبر داد.

وی افزود: سال ۱۳۹۷ با شعار ۱۰ سال تلاش مدیریت هوشمند هویت ایرانیان نام‌گذاری شده نشان‌دهنده یک قرن تلاش شایان توجه ثبت‌احوال در ارائه خدمات هویتی است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را وظیفه اصلی ثبت‌احوال عنوان کرد و افزود: آمار اطلاعات جمعیتی ثبت‌احوال توانسته گام‌های بزرگی در ثبت شاخص‌های جمعیت انسانی که ارزش بسیار بالایی دارد، بردارد.

وی ثبت به‌موقع وقایع حیاتی را در تولید و انتشار آمارهای انسانی بسیار مهم دانست و گفت: در چند سال گذشته درصد پوشش ثبت وقایع هویتی پیشرفت قابل‌توجهی داشته و به حدود ۹۹/۶ درصد رسیده است.

کاهش آمار ولادت در کل کشور

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه متأسفانه از سال ۹۴ به بعد شاهد کاهش آمار ولادت در کل کشور و به‌ویژه در استان مرکزی هستیم، تعداد ولادت ثبت‌شده در استان مرکزی را در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۷، ۱۲۷۷۷ مورد اعلام کرد، که  این تعداد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۱.۴ درصد کاهش داشته است.

خسروی تصریح کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت‌شده در استان مرکزی، ۶۶۱۲ مورد پسر و ۶۱۶۵ مورد دختر بوده‌اند بنابراین ازنظر شاخص جنسی به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۷ پسر در استان مرکزی متولدشده است.

وی افزود: به‌طور میانگین روزانه ۵۲ نوزاد در استان مرکزی متولد می‌شود که شهرستان‌های کمیجان و اراک با نرخ خام ۱۶ و ۱۴.۸، بیشترین نرخ ثبت ولادت و تفرش و فراهان با ۸.۹ و ۹.۵ کمترین نرخ ثبت ولادت را در ۸ ماهه نخست ۹۷ به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی تعداد فوت ثبت‌شده در ۸ ماهه نخست سال ۹۷ را ۵۱۶۶ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۹۴۵ مورد مربوط به فوت مردان و پسران و ۲۲۲۱ مورد فوت زنان و دختران ثبت‌شده است. بر این اساس ازنظر شاخص جنسیتی به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۳۲ مرد در استان مرکزی فوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۲۱ وفات در سطح استان به ثبت رسیده اظهار کرد: مقایسه آمار نشان می‌دهد که به‌طورکلی در ۸ ماه نخست ۹۷ نسبت به زمان مشابه در سال ۹۶، آمار وفات ۳ درصد کاهش داشته است.

خسروی بیان کرد: از تعداد وفات ثبت‌شده در سطح استان، تفرش و آشتیان با نرخ خام ۸.۵ و ۷.۵ بیشترین و ساوه با ۳.۶ و دلیجان و شازند با ۴.۵ کمترین نرخ خام ثبت وفات را به خود اختصاص داده‌اند.

ثبت ۶۰۰۹ مورد ازدواج در استان

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه ۶۰۰۹ مورد ازدواج از ابتدای سال تاکنون به ثبت رسیده تصریح کرد: ازدواج شهری و ۶۱۷ مورد ازدواج روستایی صورت گرفته است.

وی افزود: این آمار نشان‌دهنده این است که آمار ازدواج نسبت به سال گذشته با ۷.۲ درصد کاهش مواجه شده است.

خسروی بیان کرد: روزانه ۲۴.۴۲ درصد ازدواج در استان مرکزی ثبت می‌شود.

همچنین اظهار کرد: طبق مقایسه در سطح استان، شهرستان کمیجان با نرخ خام ۱۰.۵ بیشترین ازدواج و زرندیه و محلات با ۴.۱ و ۴.۹  کمترین نرخ ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی در خصوص گروه سنی ازدواج بر اساس ازدواج‌های ثبت‌شده تصریح کرد: بیشترین ازدواج برای مردان در سنین ۲۵-۲۹ سال با تعداد ۲۲۷۷ نفر و بیشترین ازدواج برای زنان در سنین ۲۰-۲۴ سال با تعداد ۱۷۱۷ نفر ثبت‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین سنی ازدواج مردان ۳۰.۲۴ و برای زنان ۲۴.۹۸ است.

ثبت ۱۹۷۴ مورد طلاق در استان مرکزی

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی تعداد طلاق ثبت‌شده در ۸ ماهه نخست ۹۷ را ۱۹۷۴ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۲۷ مورد شهری و ۱۴۷ مورد روستایی است.

به گفته خسروی میزان طلاق در استان مرکزی در مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی فراوانی نام‌های ثبت‌شده در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۷ را برای دختران به ترتیب فاطمه با فراوانی ۳۳۷ مورد، زهرا با ۲۰۶ مورد، حلما ۲۰۴مورد، زینب ۱۲۹ مورد و آوا با ۱۱۸ مورد عنوان کرد.

همچنین افزود: فراوانی نام‌های ثبت‌شده برای پسران در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۷ به ترتیب امیرعلی با ۲۸۶ مورد، امیرحسین با ۲۲۰مورد، علی ۲۱۶ مورد، حسین ۲۱۳ مورد و امیرعباس ۱۹۰ مورد عنوان کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد