تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 9:40
کد خبر : 48228

ازدواج در قزوین ۶ درصد کاهش یافت

ازدواج در قزوین ۶ درصد کاهش یافت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسن وفایی دیلمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۱ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که این رقم در سال جاری پنج هزار و ۶۳۰ مورد بوده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسن وفایی دیلمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۱ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که این رقم در سال جاری پنج هزار و ۶۳۰ مورد بوده است.
وی همچنین از کاهش ۲ درصدی طلاق در قزوین طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کاهش ثبت این واقعه در قزوین در حالی است که در سطح کشور با رشد طلاق روبرو بوده ایم.
وفایی دیلمی یادآور شد: میانگین مدت زمان زندگی مشترک در بین زوجین طلاق گرفته در استان ۹ سال و متوسط سن زوجین جدا شده از یکدیگر نیز ۳۱ سال و یک ماه بوده است.
وفایی دیلمی گفت: هیچ مشکلی در تامین شناسنامه خام و سفید نداریم و ادارات ثبت استان قزوین با ۱۰ اداره و شش نمایندگی در خدمت شهروندان است.
وی در ادامه با بیان اینکه نام ائمه اطهار (ع) همچنان در بین شهروندان قزوینی از محبوبیت خاصی برخوردار است،افزود: نام های علی، محمد، حسین، مهدی، رضا و فاطمه، زهرا و معصومه؛ زینب در بین خانواده های قزوینی جزو محبوب ترین نام ها به شمار می رود که برای نوزادان انتخاب می شوند.
وفایی دیلمی گفت: فراوان ترین نام ها در پسران متولد شده در قزوین شامل امیرعلی، امیر حسین، امیر عباس، ابوالفضل و محمد طاهاست و برای دختران نیز نام های فاطمه زهرا، حلما، نازنین زهرا و مهرسا بیشترین فراوانی را دارد.
وی با تاریخچه ثبت احوال اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۱۳۰۴ نخستین شناسنامه در قزوین صادر شد.
وفایی دیلمی با اشاره به استفاده ثبت احوال از فناوری های روز و صدور کارت های هوشمند ملی،اظهار داشت: این دستگاه در تحقق اهداف دولت الکترونیک پیشتاز است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ثبت وقایع حیاتی در زمان مقرر قانونی تاکید کرد و گفت: این زمان برای تولید نوزادان ۱۵ روز و برای فوت افراد ۱۰ روز است که البته در استان بیش از ۹۹ درصد ولادت ها و ۹۸ درصد وفات در مهلت مقرر به ثبت می رسند.
مدیرکل ثبت احوال قزوین یادآور شد: امسال ۱۴ هزار و ۲۷۹ فقره ثبت ولادت در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است که این رقم در کشور هفت درصد است.
وفایی دیلمی اظهار داشت: واقعه حیاتی فوت شدگان در استان قزوین نیز امسال با سه هزار و ۹۱۱ فقره نسبت به سال گذشته ۷ دهم درصد رشد داشته که از میانگین کشوری کم تر است.
این مسئول ادامه داد: آمار نشان می دهد به طور میانگین روزانه ۵۲ ولادت در استان ثبت می شود و به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ پسر متولد شده است.
وی یادآور شد: رتبه استان قزوین در ثبت ولادت در کشور ۲۴ و در وفات ۱۹ است و در ثبت واقعه ازدواج نیز این استان در جایگاه بیستم قرار دارد و در طلاق رتبه دهم کشور را داراست.
وفایی دیلمی گفت: از ابندای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۲۶۶ جلد شناسنامه در استان تعویض و چهار هزار و ۷۳۳ جلد نیز شناسنامه المثنی صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال قزوین در پایان یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون ۷۶۰ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند که برای ۷۳۱ هزار و ۳۳۷ از آنان کارت ملی جدید صادر شده است.
۳۰۱۳
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد