تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 9:40
کد خبر : 48226

طلاق در استان مرکزی هفت و ۶ دهم درصد کاهش یافت

طلاق در استان مرکزی هفت و ۶ دهم درصد کاهش یافت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، «یزدان خسروی» روز شنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: یکهزار و ۹۷۴ مورد طلاق در این مدت در استان به ثبت رسیده که یکهزار و ۸۲۷ مورد آن شهری و ۱۴۷ مورد روستایی است.وی بیان کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، «یزدان خسروی» روز شنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: یکهزار و ۹۷۴ مورد طلاق در این مدت در استان به ثبت رسیده که یکهزار و ۸۲۷ مورد آن شهری و ۱۴۷ مورد روستایی است.
وی بیان کرد: ۶ هزار و ۹ مورد واقعه ازدواج امسال در استان مرکزی به ثبت رسیده که پنج هزار و ۳۹۲ مورد آن ازدواج شهری و ۶۱۷ مورد روستایی بوده و واقعه ازدواج در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل هفت و ۲ دهم درصد کاهش یافته است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: روزانه به طور میانگین حدود ۲۵ مورد ازدواج و هشت مورد طلاق در این استان به ثبت رسیده است.
خسروی اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۷۷۷ مورد ولادت در سال جاری در استان مرکزی به ثبت رسیده این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۱ و چهار دهم درصد کاهش یافته است.
وی گفت: ۱۰ هزار و ۵۹۴ مورد از ولادت های ثبتی امسال در حوزه شهری و ۲ هزار و ۱۸۳ مورد در حوزه روستایی بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اضافه کرد: ۶ هزار ۶۱۲ مورد از ولادت های ثبت شده امسال این استان پسر و ۶ هزار و ۱۶۵ مورد دختر است و روزانه حدود ۵۲ مورد ولادت در استان مرکزی ثبت شده است.
خسروی افزود: نسبت جنسی موالید استان مرکزی در این مدت ۱۰۷ اعلام شده که به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۰۷ نوزاد پسر متولد شده است.
وی بیان کرد: بیشترین فراوانی نام دختران استان مرکزی در سال جاری به ترتیب مربوط به «فاطمه»، «زهرا»، «حلما»، «زینب» و «آوا» و بیشترین فراوانی نام در پسران به ترتیب به نام های «امیرعلی»، «امیرحسین»، «علی»، «حسین» و «امیرعباس» بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: بیشترین ازدواج پسران استان مرکزی امسال در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و بیشترین ازدواج گروه سنی دختران ۲۰ تا ۲۴ سال بوده و میانگین سنی ازدواج پسران ۳۰ سال و دختران ۲۴ سال است.
خسروی عنوان کرد: پنج هزار و ۱۶۶ واقعه نیز امسال در این استان ثبت شده که سه هزار و ۱۲۳ مورد آن شهری و ۲ هزار و ۴۳ مورد روستایی بوده و ۲ هزار و ۹۴۵ فوت این استان مربوط به مردان و پسران و ۲ هزار و ۲۲۱ مورد فوت زنان و دختران عنوان شده است.
وی گفت: میزان ثبت وفات این استان نسبت به مدت مشابه قبل سه دهم درصد کاهش یافته و روزانه به طور میانگین ۲۱ واقعه وفات در استان مرکزی ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اضافه کرد: این نهاد در پوشش ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات در چند سال اخیر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
فعالیت ثبت احوال استان مرکزی در سال ۱۳۰۴ و با صدور اولین شناسنامه استان مرکزی در ۲۹ شهریورماه این سال برای فردی به نام «علی اکبر خان طهماسبی» آغاز شده است.
۳۰۰۵/۶۰۱۳/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد