تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردین 1400 - 15:04
کد خبر : 102144

امام جمعه موقت سنندج: حمایت از تولید داخلی تنها راه پیشرفت است

امام جمعه موقت سنندج: حمایت از تولید داخلی تنها راه پیشرفت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ماموستا اقبال بهمنی در خطبه‌های اولین نمازجمعه سنندج در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: هر جامعه‌ای که بتواند روی پای خود باید و از تولیدات داخلی خود استفاده و حمایت و مشکلات و موانع را رفع کند، قدم در راه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ماموستا اقبال بهمنی در خطبه‌های اولین نمازجمعه سنندج در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: هر جامعه‌ای که بتواند روی پای خود باید و از تولیدات داخلی خود استفاده و حمایت و مشکلات و موانع را رفع کند، قدم در راه پیشرفت و توسعه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی سبب ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی کارآمد و جوان می‌شود، افزود: اگر چشم براه تولیدات دیگر کشورها باشیم، تولید و صنعت داخلی از بین می‌رود و مشکلات اقتصادی نیز بیشتر می‌شود، بنابراین پشتیبانی و استفاده از تولید داخل ضروری است.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: طبق فرموده رهبری، تنها راهی که بتواند، تاثیر تحریم‌های خارجی را بر اقتصاد و زندگی مردم کم کند یا از بین ببرد، توجه به تولیدات داخلی و رفع مشکلات و موانع سر راه این بخش است.

ماموستا بهمنی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن تقدیر از تلاش سربازان گمنام امان زمان(عج) برای حفظ امتیت کشور، گفت: این قشر تلاشگر در مقابل نفوذ معاندان، گروه‌های تبهکار و باندهای قاچاق و مخلان امنیت و آرامش مردم به خوبی ایستاده‌اند و همه باید قدردان ازخودگذشتگی‌های این جان برکفان باشیم.

وی ضمن تبریک سال نو خورشیدی به مردم و لزوم تغییر و تحول در رفتار و افکار غلط گذشته، اضافه کرد: باید همانند طبیعت، ما انسان‌ها نیز در وجود و درون خودمان تحویل ایجاد کنیم و با برنامه‌ریزی صحیح برای آینده‌ای بهتر قدم برداریم.

امام جمعه موقت سنندج ماه شعبان را دارای فضایل فراوان و فرصتی برای عبادت و راز و نیاز با خداوند دانست و افزود: کسی که تقوا و اخلاق نیک را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، خداوند رزق و روزی و برکت را نصیب او می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کرده‌اند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد