تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آذر 1397 - 15:59
کد خبر : 47601

حجاب اسلامی در دادگاه‌های کِبِک کانادا مجاز شد

حجاب اسلامی در دادگاه‌های کِبِک کانادا مجاز شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا به نقل از ایرنا؛ دادگاه تجدید نظر ایالت کبک کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که زنان در صورتی که اعتقادات مذهبی شهروندی صادقانه باشد و با حقوق اساسی فرد دیگری در تضاد نباشد، می‌توانند در دادگاه با حجاب اسلامی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا به نقل از ایرنا؛ دادگاه تجدید نظر ایالت کبک کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که زنان در صورتی که اعتقادات مذهبی شهروندی صادقانه باشد و با حقوق اساسی فرد دیگری در تضاد نباشد، می‌توانند در دادگاه با حجاب اسلامی حضور یابند.
این حکم پس از آن صادر شد که در سال ۲۰۱۵ زنی مسلمان به نام رانیه العلول به جرم داشتن حجاب از دادگاه اخراج شد.
این قاضی حجاب خانم العلول را به کلاه یا عینک تشبیه کرده و مدعی شده بود که براساس یکی از قوانین دادگاه، استفاده از حجاب مناسب نیست.
با این حال قضات دادگاه سوم استیناف با اجماع اعلام کردند که این قاضی حق خانم العلول در زمینه آزادی دینی را نادیده گرفته است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، یکی از مهم ترین دغدغه ­های زنان مسلمان در غرب، بویژه در کشور کانادا، مبارزه با ارائه تصویر منفی اسلام در رسانه­‌هاست و برای درمان این مشکل آنها تلاش می ­کنند تا در تعاملات و رفتارهای خود از هشیاری و احتیاط بیشتری برخوردار باشند. 

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد