تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 5:25
کد خبر : 46806

امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنیم

امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، دین مبین اسلام در کنار پنج اصل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت، دارای ۱۰ فروع به عنوان رکن احکام الهی است که علاوه بر نماز، روزه، حج، جهاد، خمس، زکات، تولی و تبری، ۲ فریضه مهم امر به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، دین مبین اسلام در کنار پنج اصل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت، دارای ۱۰ فروع به عنوان رکن احکام الهی است که علاوه بر نماز، روزه، حج، جهاد، خمس، زکات، تولی و تبری، ۲ فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در آن جایگاه ویژه ای دارد و طبق بسیاری از روایت های اسلامی، مهمترین فریضه اجتماعی به شمار می رود.
خلیفه الله دانستن آمر به معروف و ناهی از منکر در حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، دارا بودن جایگاه متعالی این ۲ فریضه در مقابل دیگر فرایض دینی و نماد غیرت پنداشتن عاملان به این فرایض از جمله احادیث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است.
در سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با راه اندازی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، توجه به احیای این فرایض در کانون توجه قرار گرفت و پس از آن نیز به مناسبت شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، هفته اول ماه محرم به نام این ۲ فریضه الهی نامگذاری شد تا تلنگری برای عمل به وظیفه توسط مومنان و مسلمانان باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این خصوص معتقد است که امر به معروف و نهی از منکر نقطه هدف حملات دشمنان اسلام محسوب می شود و باید برای مقابله با این هجمه ها برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: هجمه فرهنگی دشمنان در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین است که نشان از جایگاه متعالی این فرایض دارد.
وی اضافه کرد: باید بسترسازی مناسبی برای اشاعه فرهنگ متعالی امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد تا مردم با ابعاد مختلف این فرایض آشنا شوند.
وی بیان کرد: این بسترسازی می تواند در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی نیز مفید باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حفظ کرامت مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت عفاف و پوشش مناسب از جمله ارزش‌های محوری جامعه بوده و رعایت آن وظیفه همگانی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه های ابتکاری در راستای ترویج فرهنگ متعالی عفاف و حجاب به عنوان بخش مهمی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، بیان کرد: امروزه نهادهای زیادی اجرا کننده فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و باید پیرو امام حسین (ع) در این خصوص باشند.
امام جمعه سلماس نیز در این خصوص گفت: بی توجهی به اصل امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز بسیاری از معضلات اجتماعی و عمل به این موضوع مهم زمینه ساز اجرای واجبات الهی است.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی افزود: پیشرفت و توسعه مسلمانان در یک جامعه سالم زمانی محقق می شود که آحاد جامعه به ویژه نخبگان، خود را در مقابل کجروی ها مسوول بدانند.
وی بیان کرد: احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر در راستای اعتلای روزافزون جامعه اسلامی و رشد معنوی جامعه بسیار اثرگذار است.
وی تاکید کرد: همه مردم باید خود را در این راستا مسوول بدانند و به وظیفه شرعی خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند ولی رعایت شرایط درج شده در احکام این فریضه نیز بسیار مهم است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه دشمنان هیچ وقت دست از دشمنی با جمهوری اسلامی ایران برنخواهند داشت، افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین سد برای مقابله با تلاش آنان و به ویژه در حوزه تهاجم فرهنگی است.
سردار ناصر اصلانی افزود: اگر امروز در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را جدی نگیریم، دشمنان از این فرصت نهایت استفاده را می برند و به همین علت باید علاوه بر احیای این ۲ فریضه، آنها را به نسل های بعد نیز منتقل کنیم.
وی اضافه کرد: شعار 'ما انقلابی هستیم' را تا زمانی که پرچم سیدالشهدا (ع) پابرجاست، باید سر دهیم تا فرهنگ عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر هر روز بیش از روز گذشته در جامعه اسلامی همه گیر شود.
وی ادامه داد: همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه های استان، استفاده از توانمندی اساتید حوزه و دانشگاه و بهره گیری از ظرفیت سازمان ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، با توجه به آموزه های اسلامی و تاکید علما مبنی بر ادای این فریضه، همه مردم باید خود را آمر به معروف و ناهی از منکر بدانند و فارغ از هفته ای که به این نام نامگذاری شده، در طول سال به احیای این فریضه در راستای اعتلای جامعه اسلامی همت گمارند.
۸۱۳۷/۳۰۷۲
گزارش از: سیده فاطمه سجادی
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد