تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آبان 1397 - 8:33
کد خبر : 45949

نمایشگاه «تولید و اقتصاد بانوی دانشجو» در دانشگاه بجنورد برگزار می‌شود

نمایشگاه «تولید و اقتصاد بانوی دانشجو» در دانشگاه بجنورد برگزار می‌شود

عصمت باغچقی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: سومین نمایشگاه «تولید و اقتصاد بانوی دانشجو» با هدف تقویت انگیزه تولید در بانوان و حمایت از محصولات آن‌ها شکل گرفته است. این نمایشگاه که با هدف حمایت از تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی برپا شده، از

Image result for ‫نمایشگاه اقتصاد بانوی دانشجو بجنورد‬‎

عصمت باغچقی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: سومین نمایشگاه «تولید و اقتصاد بانوی دانشجو» با هدف تقویت انگیزه تولید در بانوان و حمایت از محصولات آن‌ها شکل گرفته است. این نمایشگاه که با هدف حمایت از تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی برپا شده، از ۳ تا ۷ آذر به مدت ۴ روز در دانشگاه دولتی بجنورد از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ واقع در جنب ساختمان فنی مهندسی ۱ مشغول خواهد بود.   باغچقی ادامه داد: از نقاط ضعف در دو نمایشگاه قبلی می‌شود به نبود محیط مناسب برای فروش محصولات تولید شده اشاره کرد و همچنین نبود بازدید کننده و عدم حمایت مسئولانی که از نمایشگاه بدون خرید خارج می‌شدند از دیگر نقاط ضعف به شمار می‌آمد. هم چنین نبود بودجه کافی، دست ما را برای تبلیغات بیشتر و هم چنین آوردن بازدید کننده از عموم مردم کوتاه می‌کرد و مکان برگزاری هم روز به روز کوچیکتر می‌شد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دو نمایشگاه قبلی که اکثر تولیدات و اقدامات تازه شروع شده بود، باعث شدیم تا تولید کننده کار خودش را ادامه دهد و درواقع با بودجه‌ی صفر کار خود را شروع کند. همچنین با نشان دادن راه فروش به آن‌ها از روش‌های مختلف، اکنون این تولیدکنندگان به کسب درآمد خوبی رسیده اند و یا حتی محصولات خود را به شهر‌های دیگر نیز ارسال کرده اند.   وی به نحوه ورود بانوان به مشاغل تولیدی اشاره کرد و افزود: خانم‌ها می‌توانند علاقه و استعداد نهفته خود را کشف کنند و آن را تقویت کنند. اکثر خانم‌ها استعداد‌های زیادی دارند که اگر تلاش کنند می‌تواند منازل خود را به کارخانه بزرگ تولیدی در کشور تبدیل کنند که مزیایی از جمله جدا نشدن از خانواده و کم بودن هزینه‌ها را در پی دارد که در نتیجه می‌تواند به اقتصاد خانواده کمک کند.

باغچقی تصریح کرد: ایجاد کار برای بقیه‌ی اعضای خانواده از دیگر مزایای مشاغل خانگی است. در خانه هزینه اجاره مکان نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و تمام وسایل مورد نیاز برای یک کاری که منبع در آمد داشته باشد در خانه‌ها وجود دارد؛ در این بین فقط نیاز است بانوان بیشتر به محیطی که در آن زندگی می‌کنند، توجه کنند تا از آن به تولید برسند.

دبیر قرارگاه  شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان شمالی بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در حال اجراست، شناسایی دانشجویان و هم چنین تولید کنندگان خانگی است. به علاوه این‌ها اکنون در تمام دانشگاه ها، کلاس و دوره «چگونه یک دانشجو می‌تواند درآمد زایی کند» برگزار می‌شود و افراد آموزش‌های لازم را می‌بینند و اینگونه می‌شود که جمع ما گسترش پیدا کرده و یک بانوی دانشجو به تولید و اقتصاد دست پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت مسئولانی که برای بازدید از نمایشگاه می‌آیند و تلاش و فعالیت مستمر و همچنین تولیدکنندگان باعث پیشرفت اقتصاد مقاومتی در دورن یک خانواده شویم.   غرفه‌های نمایشگاه تولید و اقتصاد بانوی دانشجو، شامل گیاهان دارویی، میوه‌های خشک، مگنت، چرم، صنایع دستی، نان سنتی،صنایع دست بافت و گلیمی، تابلوهای نقاشی، تابلوهای سنگی و ویترای، عفاف و حجاب، محصولات ایرانی اسلامی ناب بدلیجات، کیک و شیرینی و نمد می‌باشد که علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد