تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 8:30
کد خبر : 56132

تصمیم‌گیری برای مناطق حاشیه‌نشین نیازمند حضور مسئولان در میدان

تصمیم‌گیری برای مناطق حاشیه‌نشین نیازمند حضور مسئولان در میدان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، در حاشیه بازدید خود از منطقه هادی‌آباد و بهره‌برداری از پروژه‌های انجام شده توسط جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین در این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، در حاشیه بازدید خود از منطقه هادی‌آباد و بهره‌برداری از پروژه‌های انجام شده توسط جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین در این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مختلف و نهادهای مردم محور استان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین بهره برد. 

وی افزود: با دو نهاد مردم محور قرارداد بسته‌شده تا در مناطق آسیب‌پذیر حضور پیدا کنند، یکی از این مناطق هادی‌آباد خواهد بود؛ قرار است این دو نهاد در این مناطق مباحث مختلف آموزشی، فرهنگ سازی و مهارت‌های زندگی و امثال آن را دنبال کنند تا با توجه به وضعیت موجود ضمن ارائه مشاوره زندگی بهتری را  برای اهالی محلات ایجاد کنند.

بیدخام ادامه داد: باید سازمان‌های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، راه و شهرسازی و شهرداری پای‌کار بیایند چرا که هادی‌آباد مجموعه‌ای از کلیه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، فقر، طلاق است و نیاز است همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات این محله پای‌کار بیایند.

وی تأکید کرد: منطقه هادی‌آباد همه مشکلات را با هم دارد و آسیب‌های اجتماعی از جمله مفاسد و اعتیاد و طلاق و امثال آن در این منطقه جدی است لذا باید در کنار خدمات مختلف، سیاست‌های ترغیبی را برای بازگشت مهاجردنبال کنیم تا آن‌ها به زادگاه خود بازگردند. 

این مسئول با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کارآفرینی اولویت ما در این مناطق است، گفت: از ایجاد اشتغال در این حوزه حمایت می‌کنیم چرا که هر چه اشتغال در این مناطق بیشتر شود در نتیجه آن آسیب‌ها به‌مرور کاهش خواهد یافت.

وی اعلام کرد: سه ماه پیش کارگروهی ویژه منطقه هادی‌آباد برگزار شد که مصوبات خوبی را در آن جلسه برای این منطقه اتخاذ شد و دستگاه‌های خدماتی به ارائه خدمات ملزم شدند. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: از جمله برنامه‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین حضور در تمام مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین است تا از نزدیک این مشکلات را رصد کرده و با ریشه‌یابی درست خدمات شایسته به آن‌ها ارائه شود. 

وی اضافه کرد: اولویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حضور در مناطق حاشیه‌نشین است ازاین‌رو از  طرح‌هایی که در این خصوص ارائه شود استقبال می‌کنیم و در صورت تصویب آن طرح می‌تواند از اعتبارات دفتر خدمات اجتماعی برخوردار شود. 

بیدخام عنوان کرد: منطقه هادی‌آباد نیازمند اقدامات اساسی از جمله دایر کردن کتاب‌خانه سیار، مستقر شدن خانه بهداشت، دایر شدن مراکز مشاوره و بهسازی و نوسازی مسکن‌های منطقه است تا افراد مختلف در منطقه مستقر شوند و ضمن رصد مشکلات از نزدیک  کمک کنند تا تصمیمات جدی برای منطقه گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولی که می‌خواهد برای مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین تصمیم بگیرد بهتر است به‌جای آنکه مشکلات آن‌ها را پیچیده در زرورق جلسات به نظاره بنشیند این مشکلات را به‌صورت ملموس از نزدیک ببیند تا تصمیمات جدی و مفیدی در این خصوص گرفته شود.  

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد