تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آبان 1397 - 3:11
کد خبر : 45261

آمار «زنان معلقه» رو به افزایش است

آمار «زنان معلقه» رو به افزایش است

.به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بررسی روابط عاطفی زوجین نشانگر رشد آمار زنان معلقه است . زنانی که نه مطلقه هستند و نه مجرد . زنان بدسرپرست و مورد خیانت قرار گرفته از جمله زنان معلقه به حساب می آیند.  منیر

.به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بررسی روابط عاطفی زوجین نشانگر رشد آمار زنان معلقه است . زنانی که نه مطلقه هستند و نه مجرد . زنان بدسرپرست و مورد خیانت قرار گرفته از جمله زنان معلقه به حساب می آیند.

 منیر آمدی قمی -مدیر سابق مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان- در گفتگو با خبر نگار برنا گفت: در گذشته اصطلاح طلاق عاطفی را در جامعه می شنیدیم که در تعریف کلی آن ، به عدم توجه مرد از منظرهای مختلف مادی و معنوی یه مسائل و مدیریت در خانواده  گفته می شد. امروزه دلایل بسیاری در بوجود آمدن اینگونه شرایط در زندگی زنان وجود دارد که باید ریشه یابی و فرهنگ سازی شود. عللی مانند ترس از طلاق و حواشی آن ، نبود امنیت اجتماعی برای زن مطلقه ، عدم حمایت مالی و پشتوانه آن و…

وی در ادامه افزود : احساس تنها بودن در یک جامعه شلوغ، نبود اطمینان از آینده، تامین اقتصادی، اجتماعی، روانی و احساسی از آسیب‌هایی است که زنان معلقه را تهدید  می‌کند .برخی از مردان به دلیل پایبند نبودن به تعهدات اخلاقی و عرفی نسبت به مقوله ازدواج، زنان خود را رها می‌کنند. در این شرایط زن دچار شوک عاطفی می شود. وقتی که در قوانین ازدواج مهریه مهمترین پشتوانه زن می شود و رسیدن به آن گذر از هفت خان رستم را میطلبد، مطمئنا تاثیر در انتخاب بین بد و بدترهای زندگی می گذارد . ماندن و تلاش برای نگه داشتن حرمت سنت ها و افکارهای عوام پسند و فرزند پروری از عواملی هستند که موجب می شود زنان از طلاق گرفتن واهمه داشته و تن به زندگی بدون عاطفه بدهد ، در نتیجه  لقب زنان معلقه را به آنان می دهند .

آمدی قمی  افزود: از راههای مناسب برای پشتوانه امنیتی زنان از بیمه های اجباری از سوی مردان در زمان عقد است . زمانی که مردی ازدواج می کند باید طبق قانون او را بیمه کرده و برای او و آینده فرزندان سابقه مالی مناسبی فراهم آورد.در این اوضاع اقتصادی که نوسانات قیمت سکه و مهریه متغیر و ثابت نیست ، مردان به بهانه های مختلفی از پرداخت آن سر باز کرده و یا توانایی پرداخت آن را ندارند و در نتیجه زنان هم مجبور به اقدامات قانونی کرده که با تمامی حواشی قانونی  که برای  دریافت مهریه داریم به بن بست خورده و حق قانونی خود را نمی توانند دریافت کنند، اما زمانی که زن بیمه و تحت پوشش عاملی باشد حداقل از اضطرابها و تنش های مالی او کاسته خواهد شد که موجب میشود زنان از حمایت دولتی برخوردار باشند.

 مدیر سابق مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان در حمایت قانون های اجرا شونده برای زنان گله مند بود و گفت: حوادث امنیت عاطفی و مالی و اجتماعی زنان در کشور ما قوانین مناسبی ندارد و باید که هر چه سریعتر برای جلوگیری از به وجود آمدن صدمات اجتماعی آن این قوانین را بازنگری کنیم . شناساندن فرهنگ برخورد مناسب با جایگاه زنان در هر مرحله از دوران زندگی آنان نیاز به آموزش های اجتماعی و جمعی دارد که از عوامل مهم ایجاد این فرهنگ سازی ها رسانه ها و حاکمیت هستند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد