تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 8:40
کد خبر : 45022

اقدام ارزشی و قابل تقدیر نیروی انتظامی استان قم

اقدام ارزشی و قابل تقدیر نیروی انتظامی استان قم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "اگر موضوع و شرایط امر به معروف و نهی از منکر محقق باشد، تکلیف شرعی و وظیفه واجب اجتماعی و انسانی همه مکلفین است و حالت های مختلف در آن تأثیر ندارد." این بخشی از فرمایشات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "اگر موضوع و شرایط امر به معروف و نهی از منکر محقق باشد، تکلیف شرعی و وظیفه واجب اجتماعی و انسانی همه مکلفین است و حالت های مختلف در آن تأثیر ندارد." این بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

متاسفانه در سال های اخیر نه تنها این عمل واجب فراموش شده بلکه در بسیاری از مواقع آمران به معروف و ناهیان ازمنکرمورد ضرب و شتم قرار گرفته و در برخی اوقات جان خود را از دست داده اند.

از این نمونه می توان به شهید علی خلیلی اشاره کرد که در سال ۹۰ در زمانی که عده ای از اراذل و اوباش را که مزاحم یک خانم شده بودند نهی می کند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از دو سال که در بستر بیماری بوده بر اثر شدت جراحات به شهادت می رسد.

اما در این میان قانون آن طوری که باید و شاید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نمی کند که همین موضوع موجب گستاخی بیشتر می شود.

ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر در قم 
چندی قبل حجت‌الاسلام حسین محمودی ۴۷ ساله، استاد دانشگاه و حوزه علمیه در یکی از خیابان‌های شهر قم به دلیل نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی در تشریح این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۳ ظهر همراه با دختر کوچکم به یکی از فروشگاه‌های حوالی خیابان قائم در بلوار شهید صدوقی مراجعه کرده بودم که پس از خروج صدای فریاد خانمی به گوشم خورد؛ برگشتم دیدم که خانمی محجبه حدودا ۴۰ ساله در حال فریاد زدن بوده و آقایی حدود ۲۵ ساله کنارش ایستاده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این فرد زمانی که من را دید کمی عقب رفت افزود: این خانم مکرر فریاد می‌زد که چرا مزاحم من می‌شوی، اجازه بده که بروم. من دیدم که خانم محجبه و ظاهرا محترم است و ظاهرش جاذبه‌ برای مزاحمت نداشت و به نظر تعرض تنها لفظی نبوده است، او اظهار تظلم می‌کرد و سنگی برداشت و به سمت فرد مزاحم پرتاب کرد.

وی ادامه داد: من هم برای کمک به این خانم جلو رفتم و با عتاب گفتم که آقا چکار می کنی و چرا مزاحم این خانم می‌شوی، با وجود اینکه احتمال نمی‌دادم فرد جسارتی کند، دستش را بلند کرد و سیلی محکمی به من زد و به زمین خوردم و تا به خودم آمدم که بلند شوم و دخترم که گریه می‌کرد را آرام کنم، دیدم از داخل جوی آب کنار زمین چوب قطوری را برداشت و دو دستی به من حمله کرد و به دستم کوبید.

محمودی بیان داشت: تا به خودم آمدم که به سمت این فرد حرکت کنم فرار کرد؛ بعد از اینکه به خودم آمدم که دخترم را آرام کنم دیدم که دستم لمس شده و تکان نمی‌خورد که به بیمارستان نکویی مراجعه کردم و عکسبرداری شد و اعلام کردند که دستم شکسته و گچ گرفتند.

عدم شکایت محمودی و پیگیری پلیس

با این وجود حجت‌الاسلام محمودی از فرد هتاک شکایت نمی کند اما مصاحبه وی در شبکه های مجازی به سرعت پخش شده و در نهایت این خبر به فرمانده انتظامی استان قم می رسد.

سردار آقاخانی بلافاصله دستور رسیدگی می دهد و در حالی که مضروب در سفر کربلا بود ، عامل این اقدام زشت و بی رحمانه بلافاصله شناسایی ودستگیر می شود.

عزم جدی نیروی انتظامی برای اجرای امر به معروف ونهی از منکر به همین جا ختم نمی شود چرا که فرمانده انتظامی استان قم در گفتگو با خبرنگار ما از دوبرابر شدن گشت های امر به معروف و نهی از منکر در قم از یک ماه آینده خبر داد که نشان می دهد وی عزم وی برای اجرای این قانون و واجب از همه مسئولان بیشتر است که جای قدرانی و تشکردارد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد