تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1397 - 8:38
کد خبر : 43221

لزوم تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا

لزوم تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان روز گذشته، ۱۰ مهر در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: وجود استادان جوان انقلابی در عرصه دانشگاهی بسیار مبارک است. وی به تشکیل

لزوم تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان روز گذشته، ۱۰ مهر در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: وجود استادان جوان انقلابی در عرصه دانشگاهی بسیار مبارک است.

وی به تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: بنیانگذار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی امام(ره) محسوب می‌شود و این امر افتخاری برای نظام اسلامی است.

امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه روحانیان و شخصیت‌های غیر روحانی در تراز انقلاب، ارزش‌های دینی دانشگاه آزاد اسلامی را به پیش بردند، عنوان کرد: حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای مبارزه با رانت و فساد در این دانشگاه ایجاد کرده است.

اسلامی بودن دانشگاه آزاد را در دل مردم جا می کند

آیت‌الله فلاحتی، اموری که کلمه اسلامی را از آزاد جدا می‌کند را ناخوشایند دانست و متذکر شد: اسلامی بودن می‌تواند دانشگاه آزاد را در دل مردم جا کند.

وی به تاسیس دانشگاه در رژیم گذشته در ایران اشاره کرد و افزود: هدف رژیم طاغوت از ایجاد دانشگاه مقابله با دین بود، اما بعدها مجتهدان و افراد فرهیخته‌ با حضور در مراکز آموزش عالی تلاش کردند با انگیزه غربی‌ها مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با برشمردن ماموریت‌های بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی، متذکر شد: به بخش پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه شود، زیرا هر سامانه علمی در صورتی می‌تواند در عرصه میدانی نمود پیدا کند که دارای پژوهش باشد.

آیت‌الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه آموزش در سایه پژوهش تحقق پیدا می‌کند، یادآور شد: بخش پژوهش با سرمایه‌گذاری مناسب بالنده می‌شود و این امر نیازمند ساز و کار است.

وی استفاده از دانشجویان دارای دانش فارغ از اندیشه‌های سیاسی را مهم دانست و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری علمی و فکری روی دانشجویان مهم است.

قدرت‌های سلطه‌گر به‌ دنبال از بین بردن ارزش‌های ملی و دینی جامعه اسلامی هستند

امام جمعه رشت، با بیان اینکه عفاف و حجاب زمانی در دانشگاه آزاد اسلامی مصداقی برای دیگر دانشگاه‌ها بود، اظهار کرد: اکنون وضعیت دانشگاه مذکور متفاوت شده و این برازنده دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی جامعه به ‌ویژه دانشگاه‌ها شد و افزود: منطق عقلانیت دین باید در قالب زیبا در دانشگاه‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب عفاف و حجاب مانند رانت و باندبازی مردم را آزار می‌دهد، تصریح کرد: قدرت‌های سلطه‌گر به‌ دنبال از بین بردن ارزش‌های ملی و دینی جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فعالیت گسترده جهادی میدانی را سبب ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه با استفاده از جوانان خوش‌فکر و ارزشی است.

این کارشناس دینی، بر لزوم تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا تاکید کرد و متذکر شد: عفاف و حجاب بیشترین دغدغه نیروهای ارزشی و دلسوز نظام و انقلاب است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد