تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 11:13
کد خبر : 42467

«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست/ هدف ما عینی‌سازی فضای جامعه بود

«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست/ هدف ما عینی‌سازی فضای جامعه بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست خبری برنامه ترکیبی ـ چالشی «بدون توقف» شبکه سه صدا و سیما امروز، ۳ مهرماه ۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ با حضور محمدرضا نجارزاده؛ کارگردان و تهیه‌کننده، مهدی خانعلیزاده؛ سردبیر برنامه، محمدعلی شفیعی؛ مجری برنامه و جمعی

«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست خبری برنامه ترکیبی ـ چالشی «بدون توقف» شبکه سه صدا و سیما امروز، ۳ مهرماه ۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ با حضور محمدرضا نجارزاده؛ کارگردان و تهیه‌کننده، مهدی خانعلیزاده؛ سردبیر برنامه، محمدعلی شفیعی؛ مجری برنامه و جمعی از اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری، محمدعلی شفیعی، مجری برنامه، ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران و عکاسان خبری به هدف اصلی این برنامه ترکیبی ـ چالشی پرداخت و ذکر کرد: نگاه اصلی برنامه پاسخ به شبهه‌هایی از جمله شبه‌های عقیدتی ـ فکری مثل مقایسه بین ایران و غرب اقتصادی، ساختار آموزش، نقد رابطه ایران و آمریکا، سیر تاریخی و نظر کل حاکم بعد از انقلاب در جامعه است که برای جوانان مطرح است.
وی افزود: به علت اهمیت مسائل اقتصادی در جامعه چند جلسه بحث عمومی فساد اقتصادی را با جزئیات و تخصصی‌تر ساختارها و مکانیزم‌های فسادزا، ساخت نظام‌های جایگزین اقتصادی و نسخه‌های مناسب اقتصادی برای جامعه در این برنامه با حضور حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاد‌دان به عنوان کارشناس مطرح شد. همچنین مطالب مربوط به عفاف و حجاب، حواشی بحث حجاب قانونی، حجاب اجباری، حجاب اقلیت، حجاب ورزشکارها و نوع پوشش و محدودیت پوشش آن‌ها برای انجام فعالیت‌هایشان، با حضور علی غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بررسی شد.
شفیعی در ادامه به نوع انتخاب مهمان‌های برنامه بدون توقف اشاره کرد و گفت: در مکانزیم دعوت، سعی بر آن بود که افراد با مطالعه حداقلی از موضوع مورد بحث یا علاقه‌مند ودغدغه‌مند به آن حوزه را پذیرا باشیم. از طریق برنامه هم استقبال می‌شد که مخاطبین را دعوت کنیم در برنامه دوم و با حضور کارشناس آقای عبدالملکی، از تعدادی مخاطبین دغدغه‌مند یا پرسشگر و چالش‌مند که به برنامه پیام داده ‌بودند، حضور به عمل آمد.
مجری برنامه بدون توقف افزود: در برنامه مرتبط با مبحث حجاب از آنجا که مخاطبان آن بیشتر بانوان هستند؛ سعی بر این بود که بیشتر از خانم‌ها برای حضور دعوت شود؛ پرونده حجاب در برنامه بدون توقف کماکان باز است و ما دوست داریم در مورد موضوعات آتی نیز از مخاطب‌های دغدغه‌مند برنامه دعوت کنیم تا در رویه برنامه مشارکت کنند.
شفیعی ضمن اشاره به برنامه‌های سری جدید بدون توقف گفت: تا امروز در برنامه رویه کلی مطرح کردن شبهات و دغدغه فکری جوان‌ها بوده و در نظر داریم برای سری جدید به شبهات اجرایی و ساختاری کشورمان و وضعیت مسئولین اجرایی، نه لزوما دولت، بلکه افرادی که در بخش‌های مختلف مسئولند؛ پرداخته و از آن‌ها دعوت کنیم تا پاسخگوی وضعیت کلی بخش خود باشند. مثل نمایندگان مجلس، بخش‌های مختلف دولت و نهادهای حاکمیتی و مسئولین. در این زمینه نقد افراد، مد نظر ما نیست؛ نقد وضعیت کلی و ساختار برای ما مطرح است.
در بخش دیگر برنامه، خان‌علی‌زاده، سردبیر برنامه بدون توقف ضمن تشکر از مدعوین به مطالبی که در نقد برنامه بدون توقف مثل مکانی که برای ضبط اختصاص داده شده پرداخت و افزود: کافه و رستوران نماد جامعه است که مردم در آن با هم صحبت می‌کنند، مقایسه می‌کنند، کد می‌آورند و آمار می‌آورند که ممکن است اشتباه و یا درست باشد. در این مکان‌ها مباحث خیلی تخصصی مثل اینکه در غرب چه فلسفه اقتصادی حاکم است زده نمی‌شود. بنابراین جسارت شد حرف‌هایی که مردم باهم می‌زنند در صدا و سیما گفته شود و نیز لزوماً به این سخنان جوابی داده نشود، قرار بود این حرف‌ها زده بشود و درباره‌اش با فردی که متخصص است؛ تخصصی‌تر سخن بگوییم، مثلا بحث صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی را مردم در همین فضاهای عمومی عنوان کردند، و مااین موضوع را تخصصی‌تر به چالش کشاندیم.
خان‌علی‌زاده همچنین تصریح کرد: ما تعریف کردیم که مهمان برنامه چه چیزی را بگوید و یا نگوید. مایل هستیم تا در بدون توقف حرف مردم را شبیه‌سازی و عینی‌سازی کنیم و این مباحث را در جریان گفت‌و‌گو با مهمان برنامه به شکل صحیح هدایتگری و درست اطلاع‌رسانی کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد