گرانی در صدر بالاترین آمار شکایات مردمی/تشکیل ۲۶۰۰ پرونده تخلف صنفی در سیستان و بلوچستان
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: کل گزارشات دریافتی از مردم در طی ۵ماه اول امسال، هزار و 615 مورد بوده که از این تعداد، هزار و ۱۰۲ مورد تلفتی، ۷۳
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: کل گزارشات دریافتی از مردم در طی ۵ماه اول امسال، هزار و 615 مورد بوده که از این تعداد، هزار و ۱۰۲ مورد تلفتی، ۷۳ مورد کتبی، ۲۶۳ مورد حضوری، ۱۸ مورد از طریق پورتال و از طریق پیامگیر ۱۵۹مورد بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت از کل گزارشات دریافتی بخش ستاد خبری، تعداد ۶۸۷ مورد متخلف، تعداد ۷۵۹ مورد غیر متخلف، تعداد ۱۱۰ مورد در دست بررسی و ۵۹ مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است.
وی تاکید کرد:از ابتدای سال تاکنون تمام هزار و ۶۱۵ مورد گزارش دریافتی به ستاد خبری مربوط به گرانی بوده و هیچ گونه گزارشی در خصوص کمبود کالا دریافت نشده است.
میرشکار تصریح کرد: بیشترین گزارشات دریافتی گرانی در این مدت مربوط به میوه و سبزی، مرغ و گوشت، بنزین گاز، نوشابه، روغن مایع، برنج، لبنیات و غیره می باشد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون توسط حوزه بازرسی و نظارت سازمان، تعداد ۷۵ هزار و ۹۹۹ بازرسی در بخش های قاچاق کالا، انبارها و سردخانه ها، آرد و نان، بازرسیهای متداول از واحدهای صنفی ، ستاد خبری (بازرسی ها بر اساس گزارشات مردمی) و ۵ طرح نظارتی تخصصی (ویژه نوروز، محصولات زراعی ، ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی مصالح ساختمانی، طرح نظارتی طلاوجواهر) صورت پذیرفت که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۶۴۲ پرونده شده است.
وی افزود: در این مدت، در بخش های قاچاق کالا، تعداد ۹ هزار و ۹۶۹ بازرسی با تشکیل ۱۴۶ پرونده، انبارها و سردخانه ها 529 بازرسی (۴۹۹ مورد مربوط به انبارها و ۳۰مورد مربوط به سردخانه ها می باشد)، آرد و نان تعداد ۳ هزار و ۳۵۷ بازرسی با تشکیل ۱۳۲ پرونده، صورت پذیرفته است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در پایان گفت: هم استانیهای عزیز می توانند گزارشات خود در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان و غیره را از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ازساعت ۶صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری به صورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند وپس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.
شایان ذکر است: شهروندان می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت کنند که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین می باشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰